Geen spooruitbreiding Weesp, IC's via Zuidtak en SPR's naar Amsterdam C

• 29 april 2021
  • 1 reactie
  • 80 Bekeken

Beste leden van de NS community,

Prorail heeft een aantal maanden geleden in dit bericht gemeld dat alle intercity's uit Almere (8x/u) en Hilversum (4x/u) vanaf 2029 via de Zuidtak zullen gaan rijden en alle sprinters uit Almere (6x/u) en Hilversum (4xu) naar Amsterdam Centraal zullen rijden, zodat station Weesp niet van 6 naar 8 sporen hoeft. Wat ik me dan afvraag is hoe het dan zit met de sprinters tussen Weesp en Hoofddorp uit zowel Utrecht/Hilversum (treinserie 5700) als Almere (treinserie 4300). In dit bericht van de provincie Flevoland is te lezen dat de twee huidige sprinters tussen Almere Oostvaarders en Hoofddorp (treinserie 4300) sneltreinen worden en zullen stoppen te Almere Buiten, Weesp en Amsterdam Zuid. Echter stoppen er dan nog steeds geen treinen op Amsterdam RAI en Diemen Zuid en minder treinen te Duivendrecht. Het lijkt me ook niet dat ze sneltreinen zullen laten rijden vanuit Almere die vanaf Weesp tot Schiphol overal stoppen. Dan is het nut van een sneltrein een beetje weg én de forensen uit Almere Poort, Muziekwijk, Parkwijk en Oostvaarders verliezen dan hun rechtstreekse aansluiting op de Zuidtak. Ik ben benieuwd of er iemand is die meer hierover weet, want ik hoor het graag!

1 reactie

Badge +3

Zie de rapportage PHS OV SAAL vervolganalyse bedieningsmodel voor uitgebreide informatie over de plannen.

Reageer