Geen Sprinter maar Intercity?

• 30 September 2021
  • 8 reacties
  • 193 Bekeken

Vanmiddag met de trein vanuit Zwolle gekomen mbv planners NS en 9292. In Gouda volgens de planners overgestapt van spoor 8 naar spoor 10 naar de aangegeven trein. Vervolgens beland ik op Den Haag CS: blijkt het geen Sprinter maar een Intercity te zijn. 
Op CS weer een kaartje moeten kopen om terug te reizen naar Lansingerland-Zoetermeer. Al met al niet om 16.45 uur daar maar om 17.30 uur.  Hoe kan zo iets bij beide planners staan en toch fout gaan? En op welke manier kan ik mijn extra reis reclameren? 

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De planners gaven correcte info, alleen was het zo dat de IC naar Den Haag CS van 16:34 die voor de sprinter ook van spoor 10 vertrok 3 minuten vertraging had. De sprinter had als gevolg hiervan ook 3 minuten vertraging. Dus op de tijd dat u verwachtte dat de sprinter er zou staan, was de IC nog niet vertrokken en stond dus nog op spoor 10.

Heeft u voor u in de trein stapte nog gekeken op het scherm op het perron? Die zou als het goed was moeten hebben aangegeven dat de trein die aan het perron stond de IC van 16:34 was. Ik zeg “als het goed was” want soms gebeurt het bij vertragingen wel eens dat de schermen een verkeerde trein aangeven. Iets anders wat u wellicht had kunnen vertellen dat u in de IC stapte is het materieel; de NS reisplanner gaf een plaatje van een SLT sprinter en de IC waarin bent gestapt ziet er anders uit.

Reputatie 1

Hey Mielou en welkom bij de NS Community! 

Ik heb van je comment een aparte thread gemaakt. Ik kan je ook meteen vertellen wat hier is gebeurd. Vanaf station Gouda gaan er Sprinters en Intercity treinen naar Den Haag. Deze vertrekken dan om 16:34 (Intercity) en 16:38 (Sprinter) . Vandaag was er een vertraging van ongeveer 3 minuten op dit spoor. In dit geval ben je dan in de Intercity gestapt, denkende dat het de Sprinter zou zijn die normaal op dit tijdstip zou aankomen. Ik snap dat je nu graag een vergoeding ziet voor de gemaakte kosten, maar in dit geval was het zo dat je zelf de verkeerde trein ingestapt bent. 

Moet je als reiziger daar dan zo goed op letten? Er werd bijv niet omgeroepen dat de IC en/of de Sprinter naar DH CS vertraging hadden. Dan was je er als reiziger alert op geweest. 

Reputatie 7
Badge +3

Het is als reiziger altijd verstandig goed op te letten. 

Reputatie 7
Badge +3

Sterker nog: het is altijd verstandig om goed op te letten. Niet alleen wanneer je reiziger bent. :relaxed:

Reputatie 6

Maar aan de andere kant: in een situatie als dit heb ik een alerte conducteur of zelfs machinist ook nog wel eens even om horen roepen om verwarring te voorkomen.

Badge

Maar aan de andere kant: in een situatie als dit heb ik een alerte conducteur of zelfs machinist ook nog wel eens even om horen roepen om verwarring te voorkomen.

Dat gebeurt zodra de machinist of conducteur opmerkt dat de borden anders zijn dan de trein, maar niet als je de juiste trein bent zoals in de borden staat.

Reputatie 2

Moet je als reiziger daar dan zo goed op letten? Er werd bijv niet omgeroepen dat de IC en/of de Sprinter naar DH CS vertraging hadden. Dan was je er als reiziger alert op geweest. 

Vertraging wordt pas omgeroepen vanaf 5 minuten en dan op de tijd wanneer de trein volgens dienstregeling zou vertrekken. Als elke 'kleine’ vertraging omgeroepen zou worden, blijf je bezig met omroepen...

Reageer