Geen sprinters Tussen Amersfoort en Zwolle | NS Community

Geen sprinters Tussen Amersfoort en Zwolle

  • 25 February 2023
  • 24 reacties
  • 459 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

De crisis bij NS wordt zo te zien alleen maar groter. Er staat nu ion de reisplanner dat er geen sprinters rijden tussen Amersfoort en Zwolle. Dit betekent dus dat er zo'n 10 station geen treinvervoer hebben vanmiddag en ook geen vervangend busvervoer.   


24 reacties

Reputatie 7
Badge

Schijnen veel ziekmeldingen te zijn. 

Reputatie 7
Badge +3

Misschien denk ik te simpel, maar ik zou dan juist de sprinters laten rijden. Of de intercity's laten stoppen op de tussenliggende stations. Gewoon even de hele dag helemaal niks is best euh slecht.

Overigens zie ik in de planner nog wel 1x per uur een sprinter van Amersfoort naar Zwolle en v.v.

Reputatie 7
Badge +1

Misschien denk ik te simpel, maar ik zou dan juist de sprinters laten rijden. Of de intercity's laten stoppen op de tussenliggende stations. Gewoon even de hele dag helemaal niks is best euh slecht.

Ik denk zelf dat het weer een communicatiefout is binnen NS en dat er dus wel iets rijdt. Dit kan echt niet op een zaterdag. Zitten ook best nog wel grote plaatsen tussen als Nijkerk en Harderwijk bijvoorbeeld.

Reputatie 7
Badge +1

Ik denk zelf dat het weer een communicatiefout is binnen NS en dat er dus wel iets rijdt. Dit kan echt niet op een zaterdag. Zitten ook best nog wel grote plaatsen tussen als Nijkerk en Harderwijk bijvoorbeeld.

NS is verplicht om vervoer aan te bieden. Daar dient de concessie voor.

Reputatie 7
Badge +1

Ik denk zelf dat het weer een communicatiefout is binnen NS en dat er dus wel iets rijdt. Dit kan echt niet op een zaterdag. Zitten ook best nog wel grote plaatsen tussen als Nijkerk en Harderwijk bijvoorbeeld.

NS is verplicht om vervoer aan te bieden. Daar dient de concessie voor.

 

In de reisplanner staat letterlijk: Tussen Amersfoort Centraal en Zwolle rijden er geen Sprinters door een tekort aan personeel.

 

(helaas heeft het knipprogramma in Windows 11 weer kuren) 

Reputatie 7
Badge

Als ik de actuele vertrektijden van Amersfoort bekijk, staat daar 1x per uur een sprinter naar Zwolle.

Heb even een mail naar de afdeling reisinformatie gestuurd.

Reputatie 7
Badge +1

Als ik de actuele vertrektijden van Amersfoort bekijk, staat daar 1x per uur een sprinter naar Zwolle.

Heb even een mail naar de afdeling reisinformatie gestuurd.

 

Jullie moeten echt wat aan jullie communicatie gaan doen. 

 

Reputatie 7
Badge +3

't Is al aangepast 🙂

 

Reputatie 7
Badge +1

't Is al aangepast 🙂

 

 

Ik ging er ook al vanuit dat het weer eens een communicatiefout was, maar dat dit gewoon klakkeloos in de dienstregeling wordt neergezet is gewoon zeer matig. Op de twitterpagina van NS wordt overigens nog steeds vermeld dat er geen sprinters rijden 

Schijnen veel ziekmeldingen te zijn. 

Ik denk eerder dat veel personeel vrij heeft vanwege de voorjaarsvakantie.

 

Reputatie 6
Badge

Geen ongefundeerde waarheid verkondigen @Tamzin. Dat doe je vaker.

 

Ja, er is uiteraard meer verlof in de vakantieperiodes, maar daar kun je mee plannen. Dan zouden deze treinen veel eerder uit de dienstregeling zijn gehaald. Torenhoog ziekteverzuim laat zich niet voorspellen. Vandaar de last-minute wijzigingen. 

Ja, er is uiteraard meer verlof in de vakantieperiodes, maar daar kun je mee plannen. Dan zouden deze treinen veel eerder uit de dienstregeling zijn gehaald. Torenhoog ziekteverzuim laat zich niet voorspellen. Vandaar de last-minute wijzigingen. 

Waarom zou er plotseling torenhoog ziekteverzuim zijn? Er is geen epidemie of zo. Maar er zijn wel schoolvakanties.

Reputatie 6
Badge

Dat je de reden achter het ziekteverzuim niet kent, wil nog niet zeggen dat het er niet is. Vragen naar de reden van iemands verzuim is overigens niet toegestaan, alleen mag je vragen wanneer je verwacht dat iemand weer aan het werk kan.

Ik denk eerder dat veel personeel vrij heeft vanwege de voorjaarsvakantie.

Dit is dus compleet op aannames gebaseerd. Het zou je sieren als je het weghaalt (of weg laat halen als de termijn om zelf nog aan te passen verstreken is). Natuurlijk kun je het opvallend noemen dat er veel verzuim is in de vakantie, maar het kan ook zomaar het gevolg van Carnaval zijn. In een ander topic gaf een machinist al aan dat er veel medewerkers ziek waren in sommige regio's. Waarom zou je twijfelen aan de oprechtheid van dat ziekteverzuim?

Reputatie 7
Badge +2

Ja, er is uiteraard meer verlof in de vakantieperiodes, maar daar kun je mee plannen. Dan zouden deze treinen veel eerder uit de dienstregeling zijn gehaald. Torenhoog ziekteverzuim laat zich niet voorspellen. Vandaar de last-minute wijzigingen. 

Het ziekteverzuim hoeft natuurlijk ook niet eens torenhoog te zijn. NS komt nog maar net uit een periode van extreem personeelstekort, dus de marge in de planning zal niet heel groot zijn.

Dan heb je natuurlijk al snel een probleem als het al maar net lukte iedereen zijn gewenste verlof toe te kennen en er vervolgens net wat meer personeel dan verwacht zich ziekmeldt.

Schijnen veel ziekmeldingen te zijn. 

Ik denk eerder dat veel personeel vrij heeft vanwege de voorjaarsvakantie.

 

Voor zover ik mij herinner is er geen hoger verlofpercentage in de voorjaarsvakantie bij de NS, dus dat zou geen reden kunnen zijn.  Daarnaast is de verlofruimte altijd afgestemd op het benodigde personeel voor de dienst, daardoor is verlof bij de NS tijdens vakantie periodes ook altijd drama.

Reputatie 7
Badge +3

Geen ongefundeerde waarheid verkondigen @Tamzin. Dat doe je vaker.

 

Ja, er is uiteraard meer verlof in de vakantieperiodes, maar daar kun je mee plannen. Dan zouden deze treinen veel eerder uit de dienstregeling zijn gehaald. Torenhoog ziekteverzuim laat zich niet voorspellen. Vandaar de last-minute wijzigingen. 

Hoger ziekteverzuim na carnaval is wel te voorspellen, dat is na elke carnavalsperiode.

Reputatie 1

Geen ongefundeerde waarheid verkondigen @Tamzin. Dat doe je vaker.

 

Ja, er is uiteraard meer verlof in de vakantieperiodes, maar daar kun je mee plannen. Dan zouden deze treinen veel eerder uit de dienstregeling zijn gehaald. Torenhoog ziekteverzuim laat zich niet voorspellen. Vandaar de last-minute wijzigingen. 

Hoger ziekteverzuim na carnaval is wel te voorspellen, dat is na elke carnavalsperiode.

 

Ik hoop dan niet dat de corona weer terug komt en dat iedereen weer in de trein verplicht weer mondkapjes moeten gaan dragen.  Maar het is wel raadzaam om op Twitter het RIVM in de gaten te houden.

Reputatie 7
Badge +3

 

 

 

Ik hoop dan niet dat de corona weer terug komt en dat iedereen weer in de trein verplicht weer mondkapjes moeten gaan dragen.  Maar het is wel raadzaam om op Twitter het RIVM in de gaten te houden.

Vanaf 1 maart 23 zullen alle teststraten gesloten worden. De variant die nu rondwaart is minder ziekmakend. De bedoeling is om thuis te testen bij klachten. Dat zullen er niet veel doen, we zullen straks niet weten hoe hoog de besmettingen zijn. Om mij heen zijn er meer mensen de laatste tijd ziek geweest door griep en longontsteking dan door corona. Maar hoor ook niemand meer die zich getest heeft op corona.

 

Hoger ziekteverzuim na carnaval is wel te voorspellen, dat is na elke carnavalsperiode.

Alleen verwacht je dat dan bij standplaatsen in Brabant en Limburg. Verder is zo'n jaarlijkse griepgolf na carnaval inderdaad niets bijzonders maar heeft vanwege de nodige verspreiding van het virus in het algemeen wel een week of twee nodig om zichtbaar te worden in de cijfers. 

Badge +3

Vanaf 1 maart 23 zullen alle teststraten gesloten worden. De variant die nu rondwaart is minder ziekmakend. De bedoeling is om thuis te testen bij klachten. Dat zullen er niet veel doen, we zullen straks niet weten hoe hoog de besmettingen zijn. Om mij heen zijn er meer mensen de laatste tijd ziek geweest door griep en longontsteking dan door corona. Maar hoor ook niemand meer die zich getest heeft op corona.

Een zelftest is in principe voldoende, en voor het handjevol mensen die een pcr-test zouden willen heb je geen teststraten (meer) nodig. Hoorde gisteren toevallig dat een vriendin maar in zelfquarantaine gegaan was, want haar vriend gaat volgende week naar Bonaire en was ‘als de dood’ om ook besmet te worden (dus die heeft haar opgesloten in de thuis-studio vanuit waar ze kan werken?) 😅

De crisis bij NS wordt zo te zien alleen maar groter. Er staat nu ion de reisplanner dat er geen sprinters rijden tussen Amersfoort en Zwolle. Dit betekent dus dat er zo'n 10 station geen treinvervoer hebben vanmiddag en ook geen vervangend busvervoer.   

En dan geven ze aan er rijden bussen vanaf Putten, sta je daar een uur als het niet langer is te wachten op de bus komt er geen bus. 

Reputatie 7
Badge

Oh? Weer een storing? 

Reputatie 7
Badge +3

Oh? Weer een storing? 

Niet vandaag. @Flowertjefleur reageert op iets van een maand geleden

 

Oh? Weer een storing? 

Niet vandaag. @Flowertjefleur reageert op iets van een maand geleden

 

Hopen dat er komende 13 weken geen storingen aan komen

Reageer