beantwoord

Geen stoptreinen van Den-Haag centraal naar Sassenheim.

Wat is de redenen dat er op 21 april geen rechtstreekse treinen rijden van Den-Haag Centraal naar Sassenheim? Want in de reisplanner staat dat je in Leiden c.s. moet overstappen terwijl er 0p- 14 en 28 april wel rechtstreekse treinen rijden. Er zijn ook geen werkzaamheden op het traject van Leiden c.s. Naar Sassenheim/Schiphol volgens de website van ProRail en uw site met werkzaamheden op het traject Sassenheim/Schiphol daar ligt het ook niet aan. Maar wat is wel de redenen? Dat zou ik graag van u willen vernemen. Ik vind het wel een beetje vreemd geen werkzaamheden maar geen rechtstreekse trein van Den-Haag c.s. naar Sassenheim.
icon

Beste antwoord door Iris NS 20 april 2018, 21:54

NS2017, als het goed is staan de reisadviezen nu goed in de reisplanner.

Door onverwachte werkzaamheden aan de wissels bij Hoofddorp rijdt de Sprinter Amsterdam Centraal – Schiphol Airport - Den Haag Centraal niet. Omdat de Sprinter Haarlem – Den Haag Centraal in het weekend niet rijdt tussen Leiden Centraal en Den Haag Centraal is er nu een aparte sprinter Leiden Centraal – Den Haag Centraal gepland. Deze moest ad hoc worden gepland en is daarom pas woensdag in de reisplanner zichtbaar geworden. I.v.m. de planning van materieel en personeel was het helaas niet mogelijk om hier een doorgaande Sprinter naar Haarlem van te maken. Ik hoop dat zo alles duidelijk is. Begrijpelijk dat je dit topic gestart bent. Excuses voor de latere informatievoorziening!
Bekijk origineel

45 reacties

Er zijn dat weekend heel veel werkzaamheden waarvan een deel niet of onvolledig op de website staat. Van Den Haag rijden er o.a. minder treinen richting Leiden en Rotterdam, waarschijnlijk is de stoptrein hierdoor komen te vervallen.
Reputatie 7
Badge +3
De overzichten met werkzaamheden van ProRail en NS zijn niet compleet.
Veel werkzaamheden ontbreken.
Dan wordt het toch eens tijd dat zowel de NS als ProRail alle werkzaamheden eens gaan vermelden i.p.v. achterwegen houden! Zoals nu gebeurt maar ook vermelden waarom er geen rechtstreekse treinen rijden!
Reputatie 7
Badge +2
Is de reisplanner dan wel up to date? Ik krijg namelijk de indruk van niet. Terwijl NS altijd zegt om voor het meest actuele reisadvies vanaf 10 dagen voor vertrek de Reisplanner op de website te checken. En de 21e is over 7 dagen.

Ik vind bv die dag geen enkele sprinter 4600. Wanneer ik vanaf De Vink plan dan krijg ik overdag geen enkele reis, maar ook geen melding van werkzaamheden of inzet van bussen.
Maar Gv/Gvc - Ledn ligt er zo te zien niet uit want de IC's 2100, 2200 en 2400 rijden wel gewoon (ik zie geen 700/1800).
Het kan toch niet zo zijn dat 3 IC series de sprinter stations De Vink, Voorschoten en Mariahoeve zo voorbij rijden en daar geen enkele sprinter stopt?
Reputatie 7
Badge
Zolang politiek of toezichthouder niet via de geldkraan of ontslag ingrijpen, komen NS en ProRail hiermee weg.
NS2017, ik heb van moderator Chiel begrepen dat hij het heeft uitgevraagd. Hij komt hier z.s.m. op terug.
Reputatie 7
Badge +2
En van ProRail wordt je ook niet wijzer, die verwijzen doodleuk naar NS.
Hopelijk heeft Chiel meer succes.

Reputatie 7
Badge +2
De overzichten met werkzaamheden van ProRail en NS zijn niet compleet.
Veel werkzaamheden ontbreken.

En navraag bij ProRail op Twitter levert op dat ze niks kunnen vinden over werkzaamheden op dit traject.

En diezelfde dag beginnen de 700 en 1800 op Amsterdam Zuid ipv Den Haag. Doet mij vermoeden dat er iets is rond Schiphol, of tussen Leiden en Schiphol.
Dan zou er toch nog wel een sprinter kunnen rijden tussen Den Haag en Leiden? Desnoods de 6300 door laten rijden. Is volgens mij een tijdje geleden ook gedaan in een weekend.

De werkzaamhedenpagina geeft wel werkzaamheden aan in de nacht van zaterdag 21 op zondag 22 april van 01.40 uur tot 05.40 tussen Amsterdam Centraal-Schiphol Airport-Leiden Centraal, maar dus niet overdag.
Reputatie 6
Badge +1
Even in het plan gespiekt.
Er rijden op zaterdag 21 april helemaal geen treinen tussen Leiden en Hoofddorp. Er is echter geen sprake van een buitendienststelling van de infra.
Verder valt op: er rijden helemaal geen sprinters tussen Den Haag Centraal en Leiden, dus Gvm, Vst en Dvnk worden helemaal niet bediend. Alleen de 2100, 2200 en 2400 rijden. De 4600 rijdt ook niet op het traject Hfd-Asd, evenmin als de 3300 (Niet op Hfd-Ass).

Wel vreemd dat de reisplanner nog van niets weet...
Reputatie 7
Badge +2
In de reisplanner:
geen 4600 en 700/1800 pas vanaf Asdz
wel 2100, 2200, 2400 en 3300
geen melding
geen businzet Gvm, Vst en Dvnk.

Op Twitter net iemand die die dag van Zwolle naar De Vink wil, antwoord is "Er rijden treinen tot aan Leiden Centraal. Vanaf Leiden Centraal zal er alternatief vervoer ingezet worden".
Geen buitendienst stelling infra en geen treinen, wat is dan de reden volgens "het plan".
En waarin heb je gespiekt ?
Reputatie 6
Badge +1
Ik heb gespiekt in het plan voor die dag, en in de orders die zijn uitgezet. De vraag hoe het precies zit ligt nu bij de planafdeling.
Reputatie 6
Badge +1
Navraag leert dat er wel degelijk werkzaamheden zijn, in dit geval tussen Leiden en Hoofddorp. Alleen de specificatie (opdracht tot planwijziging) is nog niet helemaal doorgedrongen tot de afdeling reisinformatie :-(
Ik begrijp dat de informatie over deze werkzaamheden op korte termijn alsnog in de planner en op de site zal verschijnen.
Déjà vu 😃
Reputatie 7
Badge +2
Hmmm....
Voor het meest actuele reisadvies checkt u vanaf 10 dagen voor vertrek de Reisplanner op de website of de Reisplanner Xtra app op uw telefoon
De 21e is over hoeveel dagen?
Actueel was de reisinformatie toch? Alleen stonden deze werkzaamheden niet vermeld bij de geplande werkzaamheden. Wellicht doordat dit er tussen gepland is omdat daar noodzaak voor is.
Reputatie 7
Badge +2
Actueel is het reisadvies dat je niet naar Vink, Voorschoten of Mariahoeve misschien wel, het is alleen niet correct/volledig. Want op Twitter wordt gemeld dat er wel alternatief vervoer wordt geregeld, en dat staat niet aangegeven in de reisplanner.

We shall see hoe snel de info over de werkzaamheden en aanpassing van de reisplanner erbij staan.
Reputatie 7
Badge +2
https://www.rover.nl/actueel/1453-weer-treinen-zoek-in-ns-reisinformatie
Reputatie 7
Badge +3
Rover wil nader met NS in gesprek om te komen tot een informatiebeleid dat de informatiebehoeften van de reizigers centraal stelt, en niet de interne bedrijfsprocessen van NS.
Dit is zo'n beetje de kern van bijna elk probleem bij NS. Reizigers die zich moeten aanpassen aan de NS-processen, i.p.v. andersom.
Reputatie 7
Badge +2
Nou, ik geloof dat iemand nu wakker geworden is. Zaterdag rijdt zo te zien de 706300 tussen Leiden en Den Haag ipv de 4600
Geeft in de planner dan wel geen aansluiting op de reguliere 6300 naar Haarlem (lijkt me dat 'ie dan gewoon doorrijdt ipv een half te moeten wachten), maar er rijdt een sprinter.

Oh, en de melding over station RAI en de huishoudbeurs is ook wel leuk 😉
Reputatie 6
Badge +1
Tsjonge, de werkzaamheden staan helaas nog niet in het overzicht van werkzaamheden 😞
Nou, ik geloof dat iemand nu wakker geworden is. Zaterdag rijdt zo te zien de 706300 tussen Leiden en Den Haag ipv de 4600
....
Dat is een vreemde want een trein met treinnummer 706300 is normaal een vervanger van een trein met treinnummer 6300 waarbij de rit tijden kunnen verschillen t.o.v. het origineel.. Staat er dan waarschijnlijk toch nog niet goed in.
Reputatie 7
Badge +2
@ Keuzereiziger,
niet te veel tegelijk verwachten .....:8
Reputatie 7
Badge +2
Leuk, ik had in mijn reactie 20 een bijlage gedaan, screenshot van de reisplanner met de 706300, die is opeens verdwenen.
2 keer.
What's happening?
Reputatie 7
Badge +2
Navraag leert dat er wel degelijk werkzaamheden zijn, in dit geval tussen Leiden en Hoofddorp. Alleen de specificatie (opdracht tot planwijziging) is nog niet helemaal doorgedrongen tot de afdeling reisinformatie :-(
Ik begrijp dat de informatie over deze werkzaamheden op korte termijn alsnog in de planner en op de site zal verschijnen.

De werkzaamheden staan er ook nu in.
Beetje wonderlijk dat er vanaf Leiden Centraal geen bussen rijden van/naar Hoofddorp, die rijden vanaf Lammenschans, en dan met de trein van/naar Leiden Centraal

Reageer