beantwoord

Geen stoptreinen van Den-Haag centraal naar Sassenheim.

Toon eerste bericht

45 reacties

Reputatie 7
Misschien nog wat extra info - door spoedwerkzaamheden nodig aan een wissel bij Hoofddorp is ervoor gekozen deze aanstaande zaterdag uit te voeren. Dat deze werkzaamheden nodig zijn, is nog niet zo lang bekend en daarom is dit niet vooraf aangekondigd.
Toch vreemd dat invoer ervan in de verstoringsinformatie zo lang heeft moeten duren, normaliter is een buiten termijn aanvraag zo ingevoerd en zichtbaar. Verwerking in de reisplanner kost veel meer tijd.
Duidelijk ook een verbeter puntje om dit beter en sneller door te spelen naar de juiste NS afdelingen/personen die er wat mee moeten doen. Wederom te veel schijven en personen en om de woorden van een mede forumlid te gebruiken slechte coördinatie in deze.
Dat is nou net het lastige. Ik heb over specifiek verstoringsinformatie binnen NS al zoveel incidentnummers versleten dat je je soms afvraagt waar het allemaal blijft hangen 🙂
Reputatie 4

Beetje wonderlijk dat er vanaf Leiden Centraal geen bussen rijden van/naar Hoofddorp, die rijden vanaf Lammenschans, en dan met de trein van/naar Leiden Centraal

Mogelijk heeft dat te maken dat de busperrons op het centraal station waar normaal gesproken de treinvervangende bussen van vertrekken, nu volledig in gebruik zijn door de vele bussen naar de keukenhof.
Reputatie 7
Badge +2
Toch vreemd dat invoer ervan in de verstoringsinformatie zo lang heeft moeten duren, normaliter is een buiten termijn aanvraag zo ingevoerd en zichtbaar. Verwerking in de reisplanner kost veel meer tijd.

Het kwam in vlagen, eerst sommige treinen niet in de planner waarbij enkele stations niet bediend werden, paar dagen dagen later een vervangende sprinter inleggen en nog meer treinen uit de planner slopen en dan vandaag (pas 2 dagen voor de datum) de werkzaamheden en bussen in het overzicht.

Omdat niet alles in één keer ingevoerd was heeft dit veel onjuiste reisadviezen en dus ook veel vragen opgeleverd, die de Klantenservice niet kon beantwoorden omdat die de info ook niet hadden.

En voor TS betekent dit nu niet zoals eerst aangegeven de IC van Den Haag en dan overstappen op Leiden Centraal op een sprinter naar Sassenheim, maar op Leiden Centraal overstappen op de IC naar Lammenschans en dan een bus in. Er zit dus een extra overstap en een bus in.

@ravitsec
Ik kom maar heel zelden op Leiden Centraal, ben dus niet op de hoogte van bussen naar de Keukenhof.
Sassenheim - Leiden Centraal geeft nog altijd geen reisadvies op zaterdag 21 april, van Nieuw Vennep naar Leiden krijg je wel een advies. Klinkt haast als een bug in de reisplanner want van Nieuw Vennep naar Leiden krijg je wel Sassenheim als 'via' bestemming erbij.
Dat deze werkzaamheden nodig zijn, is nog niet zo lang bekend en daarom is dit niet vooraf aangekondigd.
Werkzaamheden zijn al zeker anderhalve week bekend, men had dus al lang en breed een mededeling op de website kunnen zetten met excuses dat de dienstregeling zo spoedig mogelijk zal volgen.
Reputatie 7
Badge +2
Sassenheim - Leiden Centraal geeft nog altijd geen reisadvies op zaterdag 21 april, van Nieuw Vennep naar Leiden krijg je wel een advies. Klinkt haast als een bug in de reisplanner want van Nieuw Vennep naar Leiden krijg je wel Sassenheim als 'via' bestemming erbij.
Ook De Vink - Sassenheim geeft geen reisadvies, wel van Den Haag (CS, HS, Laan van NOI of Mariahoeve) of Voorschoten naar Sassenheim, met overstappen op Leiden en bus vanaf Lammenschans.

Het lijtk wel iemand vlug vlug wat ingevoerd heeft en een paar dingetjes vergeten is.
Ik benieuwd hoeveel klachten dit zaterdag weer gaat opleveren.
Je zal er maar staan als service medewerker dit weekend ..... Een fout van iemand op kantoor en jij krijgt al die boze/verontwaardigde reizigers naar je toe. Die in dit geval terecht geïrriteerd mogen zijn aangezien dit beter geregeld had moeten worden.

Laten we hopen dat er morgen nog iemand wakker wordt en het op de juiste manier in de reisplanner zet, zag net ook intern al iemand die voor zijn dienst al dingen had gepland op deze route maar dus een nieuwe planning kan gaan maken.

MODERATORS, Maak hier nu AUB morgen ochtend even de juiste personen voor wakker.

@Keuzereiziger, jij zit op de locatie en.of weet de juiste personen misschien te bereiken hiervoor? Actie is immers wel gewenst natuurlijk.

cc: @Iris NS @Sivan NS @Tom NS @Erryt NS

Zo eens kijken of het taggen ook hier aan bijdraagt 😃
Reputatie 7
Badge +2
Ja, ik benijd ze niet.
Zal lekker worden op Leiden. Maar hé, ze hebben daar nu wel eindelijk de kerstboom weggehaald en vervangen door een nieuwe plant 😁
Ik heb het doorgespeeld. Ik heb tevens de moderators van morgen laten weten dat deze vraag uitstaat. Door de tag krijg ik geen melding, maar je mag ervan uitgaan dat wij moderators alle berichten tot ons nemen die binnenkomen.
Ach, we hebben het in het verleden ook snel voor elkaar kunnen krijgen als het nodig was, dat zal vast goed komen 😃

Zal lekker worden op Leiden. Maar hé, ze hebben daar nu wel eindelijk de kerstboom weggehaald en vervangen door een nieuwe plant 😁

Echt waar 😲 wij hadden het er al over dat ze ze al bijna weer konden versieren voor de kerst, maar het staat er wel even iets leuker dan zo'n saai leeg groot perron. 😃

Enne van de week lukte het me niet om die nieuwe plantjes te spotten toen ik Leiden Centraal zomaar voorbij reed 😉
Ik heb het doorgespeeld. Ik heb tevens de moderators van morgen laten weten dat deze vraag uitstaat. Door de tag krijg ik geen melding, maar je mag ervan uitgaan dat wij moderators alle berichten tot ons nemen die binnenkomen.
Dat is jammer dat je er geen melding van krijgt, bij ons komt hij dan via de email binnen. Ook niet ideaal maar we krijgen een melding.
Reputatie 7
Badge +2

Zal lekker worden op Leiden. Maar hé, ze hebben daar nu wel eindelijk de kerstboom weggehaald en vervangen door een nieuwe plant 😁Echt waar 😲 wij hadden het er al over dat ze ze al bijna weer konden versieren voor de kerst, maar het staat er wel even iets leuker dan zo'n saai leeg groot perron. :D

Enne van de week lukte het me niet om die nieuwe plantjes te spotten toen ik Leiden Centraal zomaar voorbij reed ;)

Ja, als jij stations voorbij rijdt hou je het niet bij slechts eentje 🤣

Spot in ieder geval 1 nieuw plantje dan maar hier, met dank aan Herman
https://twitter.com/HermanHulzen/status/987055589019799553
Ja, als jij stations voorbij rijdt hou je het niet bij slechts eentje 🤣

Spot in ieder geval 1 nieuw plantje dan maar hier, met dank aan Herman
https://twitter.com/HermanHulzen/status/987055589019799553

Nee, ik heb me inderdaad wel heeeel schuldig gemaakt aan stations voorbij rijden 😊

Ooh wat een achteruitgang, had dan die kerstboom laten staan.
NS2017, als het goed is staan de reisadviezen nu goed in de reisplanner.

Door onverwachte werkzaamheden aan de wissels bij Hoofddorp rijdt de Sprinter Amsterdam Centraal – Schiphol Airport - Den Haag Centraal niet. Omdat de Sprinter Haarlem – Den Haag Centraal in het weekend niet rijdt tussen Leiden Centraal en Den Haag Centraal is er nu een aparte sprinter Leiden Centraal – Den Haag Centraal gepland. Deze moest ad hoc worden gepland en is daarom pas woensdag in de reisplanner zichtbaar geworden. I.v.m. de planning van materieel en personeel was het helaas niet mogelijk om hier een doorgaande Sprinter naar Haarlem van te maken. Ik hoop dat zo alles duidelijk is. Begrijpelijk dat je dit topic gestart bent. Excuses voor de latere informatievoorziening!
Klopt, sprintertreinen Leiden naar Den Haag C vv reden met ad hoc in dienst geroepen personeel welke alleen pendelden.
Ene trein met SLT6, andere met SLT10, ene half uur in Leiden van spoor 2, andere half uur van spoor 9B.
Reputatie 6
Badge +1
Fijn dat alles toch nog een beetje goedgekomen is 🙂

Reageer