geen trein tussen zwolle en akkrum op zondag 7 febr.????

• 5 February 2021
  • 16 reacties
  • 326 Bekeken

Volgens NS planner rijden de 2 laatste treinen naar Akkrum (vanuit Zwolle 22.49 en 23.49)niet op zondag 7 febr.

Aankomst 23.36 en 0.36

Normaal altijd wel en de week erop ook .er is niets gemeld over werkzaamheden oid.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn wel werkzaamheden op een deel van de route van deze trein, tussen Almere Centrum en Lelystad Centrum. 

Als ik zo kijk lijkt het erop zowel de serie 1800 (Den Haag - Leeuwarden) en de 700 ( Den Haag - Groningen) komend weekend tijdens die werkzaamheden niet rijden, alleen enkele vroege en late ritten op een deel van de route.

Ik zie wel dat de serie 2600 (normaal Amsterdam - Almere) is doorgetrokken naar Leeuwarden, maar die heeft geen stop op Akkrum op de gegeven tijden.

https://treinposities.nl/ritinfo/20210207/2679

https://treinposities.nl/ritinfo/20210207/2683

Zijn die soms vergeten? Zou niet de eerste keer zijn. 

Hopelijk kan dit nog hersteld worden, zoals wel eens eerder gebeurd is.

Reputatie 7
Badge

Ik heb het intern aangekaart, hopelijk zijn we nog op tijd om er iets aan te doen!

Reputatie 7
Badge +3

Tijdens de avondklok zal het waarschijnlijk om 1 of 2 reizigers gaan, dus met een taxi is dat nog wel op te lossen. Maar slordig is het wel, te meer daar het niet de eerste keer is.

Overigens is dit nog los van de grote kans dat er gezien de weersverwachting in de loop van de zondag helemaal niet meer gereden wordt. 

Ik heb het intern aangekaart, hopelijk zijn we nog op tijd om er iets aan te doen!

Hi Edwin: Fijn dat je dit intern hebt aangekaart.

Wat ik wel zorgelijk vind is dat het dus al eerder mis is gegaan. NS leert dus maar niet van zijn eigen fouten. Helaas is dit niet het enige topic waarbij dit het geval is. (het constante geklungel met feestdagen bijvoorbeeld) NS zou meer met dit forum moeten doen. Jammer dat er maar zo weinig NS-ers actief zijn op dit forum. Het hoofd klantenservice moet haar eerste post op dit forum nog plaatsen. Eigenlijk wel triest. 

Badge

Ach Pingpong, inmiddels zijn er al meerdere keren werkzaamheden geweest die ook deze treinseries aanging waarbij het wel goed is gegaan.  Er is dus wel degelijk geleerd in de tussenliggende periode alleen nu gaat het helaas weer een keer mis.

Om er dan nu zo dramatisch over te doen …

En de klantenservice medewerkers zijn hier actief en een paar NS medewerkers uit de eerstelijns, het wordt opgepakt en dat is toch wat er moet gebeuren.  Het hoofd klantenservice heeft andere taken dan hier rond te hangen om antwoorden te geven.  Zo werkt delegeren in grote bedrijven of wil je straks ook Marjan Rintel hier actief hebben ?

Reputatie 7
Badge +3

Overigens is dit nog los van de grote kans dat er gezien de weersverwachting in de loop van de zondag helemaal niet meer gereden wordt. 

Dat bedacht ik me later inderdaad ook. Ik zou zondag zeker de berichten goed in de gaten houden. Met zulke sneeuwval als is voorspeld weet je maar nooit hoe het treinverkeer zal gaan verlopen. Beste is dan om niet te plannen met de laatste trein te gaan.

Badge

Dat bedacht ik me later inderdaad ook. Ik zou zondag zeker de berichten goed in de gaten houden. Met zulke sneeuwval als is voorspeld weet je maar nooit hoe het treinverkeer zal gaan verlopen. Beste is dan om niet te plannen met de laatste trein te gaan.

Hou maar rekening met zo en zo een uitgeklede dienstregeling want dit zal zeker zijn invloed gaan hebben op de wissels met zoveel sneeuw.  Deze zal in de loop van de dag of zaterdag morgen wel afgekondigt gaan worden.

Ik zal zondag de sneeuwploeg voor op mijn trein zetten aangezien ik de eerste trein vanaf Lelystad mag rijden. :grin:

Reputatie 7
Badge +3

Trek dan ook je snowboots maar aan en neem een schep mee om een pad naar je trein te graven. 

Ach Pingpong, inmiddels zijn er al meerdere keren werkzaamheden geweest die ook deze treinseries aanging waarbij het wel goed is gegaan.  Er is dus wel degelijk geleerd in de tussenliggende periode alleen nu gaat het helaas weer een keer mis.

Om er dan nu zo dramatisch over te doen …

En de klantenservice medewerkers zijn hier actief en een paar NS medewerkers uit de eerstelijns, het wordt opgepakt en dat is toch wat er moet gebeuren.  Het hoofd klantenservice heeft andere taken dan hier rond te hangen om antwoorden te geven.  Zo werkt delegeren in grote bedrijven of wil je straks ook Marjan Rintel hier actief hebben ?

Het zou handig zijn als ze in haar vrije tijd ook hier eens keek. Zegt nl veel over het bedrijf en de mensen waar je leiding aan geeft. Vooral de topics over de klantenservice lijken mij zeer leerzaam en zeker dingen waar wat aan gedaan moet worden. Overigens succes komende zondag. Ziet er niet goed uit en nee ik ga zondag (als het eventueel mis gaat) geen paralellen trekken met Zwitserland waar dat wel goed gaat, want dergelijke vergelijkingen zijn onzinnig.

Badge

Trek dan ook je snowboots maar aan en neem een schep mee om een pad naar je trein te graven. 

Heb zojuist mijn winter schoenen die ik normaal aan heb als op de Finse wintersport klaar gezet, net als warmte kleding want je zal maar stranden in de dikke laag sneeuw.

Reputatie 7
Badge +3

@Jeroen

Als je zondag met een trein gaat rijden zou ik ook een noodrantsoen meenemen. Het kan zo drie dagen duren voor een reddingsploeg je heeft uitgegraven. Visvliet 1979.

Reputatie 7
Badge +3

Heb zojuist mijn winter schoenen die ik normaal aan heb als op de Finse wintersport klaar gezet, net als warmte kleding want je zal maar stranden in de dikke laag sneeuw.

Zet dan niet de cabine verwarming op de hoogste stand, anders zit je te zweten als een otter in die kleding. Thermosflesje koffie misschien ook geen overbodige luxe. We horen de horrorverhalen wel :grin:

Badge

@Jeroen

Als je zondag met een trein gaat rijden zou ik ook een noodrantsoen meenemen. Het kan zo drie dagen duren voor een reddingsploeg je heeft uitgegraven. Visvliet 1979.

@Tamzin, je denkt toch niet dat ik zo lang ga afwachten tot we geevacueerd worden?  Ik neem de reizigers gewoon mee op een straffe wandeltoch door de sneeuw en de kou met wellicht een mooi uitzicht over de Oostvaardersplassen.

En verder ben ik altijd voorzien van drinken en wat eetbaars voor als ik strand en een aantal uur moet wachten, gelukkig nog nooit nodig gehad.

Reputatie 7
Badge +3

Mocht je stranden bij De Vink dan weet je vast wel een warm adresje in de buurt. :wink:

Reputatie 7
Badge +3

@Jeroen

Haha, ik had toen in 1979 een werkweek in Oldenboorn en moest toen met de trein naar Akkrum. Maar die reden niet in Noord-Nederland en wij konden pas een paar dagen later er naar toe. Wandelen door de sneeuw, om er toen het ging dooien er achter te komen dat je gewoon over het prikkeldraad rondom de weilanden gelopen had. Zo hoog lag de sneeuw toen.

Reputatie 7
Badge +3

Zo te zien was het nog op tijd om het nog aan te passen, alleen heeft TS er niets aan omdat vanwege de sneeuw er geen treinen rijden.  De reizigers van gisteravond hebben er wel profijt van gehad. 

Reageer