Geen treinen op Oudenbosch en Zevenbergen tot 11 oktober na werkzaamheden.

  • 21 August 2023
  • 42 reacties
  • 1094 Bekeken


Toon eerste bericht

42 reacties

Badge +3

dat het even tijd kost om te verwerken is logisch, maar waarom kan de planner de situatie voor, bijvoorbeeld, half september nog niet laten zien? 

Uitzonderlijk geval, maar in een ander topic las ik dat het in dit geval 4 dagen voor reisdatum getoond zal worden in de Reisplanner.

En de NS kan daar natuurlijk bijzonder weinig aan doen (ProRail maakt de dienst uit als het om welke treinen echt mogen rijden gaat…)

Reputatie 7

Nu zijn eindelijk werkzaamheden tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe voorbij na meerdere weken, is er nu een defect spoor waardoor er tot minstens 15.30 uur vandaag wéér geen treinen rijden tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe. Hoe kan dat toch, ze hebben overal wekenlang gewerkt en gelijk erna is het spoor defect.

Reputatie 7
Badge +1

Nu zijn eindelijk werkzaamheden tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe voorbij na meerdere weken, is er nu een defect spoor waardoor er tot minstens 15.30 uur vandaag wéér geen treinen rijden tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe. Hoe kan dat toch, ze hebben overal wekenlang gewerkt en gelijk erna is het spoor defect.

Komt helaas vaker voor laatstelijk bij Apeldoorn waren er na de werkzaamheden richting Zutphen ook sein- en wisselstoringen. Defect spoor is natuurlijk wel uiterst vreemd na werkzaamheden. Zag op X ook al de nodige opmerkingen.

Reputatie 7
Badge +3

https://www.prorail.nl/nieuws/aangepaste-dienstregeling-bij-zevenbergen-en-oudenbosch geeft enige maar ook onbevredigende uitleg.
“Afgelopen juli werkten we aan het spoor in Zevenbergen en Oudenbosch. We konden er meerdere wissels helaas niet weghalen, maar het spoorbeveiligingssysteem gaat er inmiddels wel vanuit dat de wissels weg zijn. De instellingen van ons veiligheidssysteem komen dus niet overeen met de situatie buiten.”
Blijkbaar zijn de updates van het beveiligingssysteem al uitgevoerd zonder dat de werkelijke situatie volledig is aangepast. Teruggaan naar de toestand van voor de werkzaamheden was ook geen optie omdat een groot gedeelte van de werkzaamheden wel was uitgevoerd.

Een heel merkwaardige situatie. Hier is blijkbaar veel te optimistisch gepland of is er iets anders grondig misgegaan bij de uitvoering van de spoorwerkzaamheden.
 

Reputatie 7
Badge +1

Ik snap het eerlijk gezegd niet helemaal. TS meldt dat de komende 5 weken geen sprinters stoppen op deze stations, maar dit zijn toch geen ic-stations?? Zou dus betekenen dat er 5 weken lang geen enkele trein stopt. Als ik nu in de reisplanner kijk, dan stoppen er nog wel treinen op Zevenbergen en Oudenbosch. 

 

Dat er iets grondig is misgegaan met de werkzaamheden verbaast mij niet echt meer. Gisteren ook de hele dag nog uitgelopen werkzaamheden tussen Weert en Roermond.

Inmiddels rijden er treinen.

Reputatie 7
Badge +1

Zie ook dit nieuwsbericht op ns.nl.

https://nieuws.ns.nl/6-weken-geen-treinen-op-stations-zevenbergen-en-oudenbosch-ns-zet-bussen-in/

Reputatie 7

Sein-en overwegstoring. Tot tenminste 16.30 weer geen treinen tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe.

Sorry, maar hoe kan dit na zoveel weken intensief werken aan dit traject. Zo weet je wel zeker dat mensen als het enigzins kan, overstappen op veel betrouwbaardere vervoermiddelen. 

Bovendien rijden er nu niet tot nauwelijks vervangende bussen.

@iMark

Dat NS al langer af wil van de sprinters Dordrecht Roosendaal is geen tendentieuze onzin maar gewoon al jaren beleid. 

Eerder heeft NS de aansluitingen in Dordrecht naar Rotterdam zo beroerd mogelijk gemaakt, daarna heeft NS geprobeerd om voor deze sprinter een uitzondering op de minimale bedieningseisen te krijgen. Verder worden de sprinters te en te onpas door busvervoer vervangen, zie nu weer de F1.

Sein-en overwegstoring. Tot tenminste 16.30 weer geen treinen tussen Roosendaal en Lage Zwaluwe.

Sorry, maar hoe kan dit na zoveel weken intensief werken aan dit traject. Zo weet je wel zeker dat mensen als het enigzins kan, overstappen op betrouwbaardere vervoermiddelen.

De beveiliging werkt niet goed en ProRail kan de fout niet vinden. Echte professionals.

Reputatie 2

Verwacht je hier nu echt een serieus antwoord op? Zitten hier alleen maar mensen die vanaf de zijlijn commentaar geven en er niet bij betrokken zijn.

Reputatie 7
Badge +1

Inmiddels dus al weer uitgesteld tot 20.30 uur. Als je naar Zeeland moet vandaag wordt het dus bijna nachtwerk. 

 

Lees op X ook dat er vandaag veel sein- en wisselstoringen zijn. (zie ook rijdendetreinen.nl)

 

Badge +3

Op een ander forum wordt geschreven dat de aannemer “een ander idee [had] dan ProRail wat betreft uitvoering” en dat idee niet in de treinvrije periode uitgevoerd kreeg.

Ik vind het echt niet kunnen dat er 6 weken lang geen treinen rijden van en naar Oudenbosch en Zevenbergen. Ik snap dat zaken veilig moeten zijn maar hoe men het nu oplost kan ook niet. Mensen die afhankelijk zijn van het OV en in deze periode moeten werken en andere zaken hebben gepland worden de dupe. Is er nu echt geen andere oplossing? Kan men zoals je wel vaker ziet niet een noodbrug voor voetgangers over het spoor bouwen zoals je wel vaker ziet. Men kon destijds toen de rondweg werd gerealiseerd bij Oudenbosch ook een tribune bouwen voor 1 nacht zodat mensen het inschuiven van het tunnel dak konden volgen dan moet dit toch ook kunnen voor 5 weken.
Misschien is het ook tijd dat er eens heel kritisch naar de planningen van pro-rail wordt gekeken want een paar maanden geleden liepen werkzaamheden bij Rotterdam 1,5 dag uit, iets later was men in Utrecht ook veel later klaar en gisteren ook in Eindhoven en ook de werkzaamheden hier zijn niet volgens plan verlopen.
Tot slot, uit de berichtgeving blijkt dan men vooral bang is omdat de scholen weer beginnen. en deze mensen ongeduldig onder de overweg doorglippen. Naast handhaving en extreme boetes die afschrikken kan men ook buiten schooltijd de huidige situatie met de beveiligers handhaven zodat ook late reizen nog gewoon mogelijk blijven en je in de avonduren niet met de extra reistijd te maken krijgt

Reputatie 6

Inmiddels rijden er treinen.

Ik had woensdag de intercity van 17.37 uur vanuit Dordrecht naar Vlissingen die door een goederentrein voor ons met ruim 20 minuten vertraging aankwam in Roosendaal. Ook zoiets bijzonders.

De stations Oudenbosch en Zevenbergen worden meer dan zes (niet vijf) weken gesloten. Dit in het kader van een gezamenlijke poging van NS en ProRail om de sprinters op dit traject de nek om te draaien aangezien NS daar al langer vanaf wil zonder dat daar concurrenten mogen gaan rijden.

Wat een ongefundeerde en tendentieuze onzin.

ProRail heeft de beveiliging gewijzigd omdat er wissels werden weggehaald. Maar de wissels blijken te zijn blijven liggen. Wat is dat ProRail toch een topbedrijf, die jongens kunnen zo goed plannen.

Dat is natuurlijk veel waarschijnlijker: veel te optimistische planning, waarschijnlijk slechte controle door ProRail van de planning van de aannemer etc.

Broddelwerk en incompetentie is over het algemeen een veel betere verklaring voor dit soort problemen dan een idiote complottheorie.

men had die wissels als onderdeel van eerdere werkzaamheden moeten verwijderen. Dat is toen niet geluk maar hoeveel werk kan eht zijn om dat nu met spoed als nog te doen. De andere keer was het blijkbaar een “onderdeel”van ander werkzaamheden die men tijden een wekendsluiting wilde uitvoeren

Badge +3

Zet een wissel in de ‘rechtdoor’ stand, knip de stroomkabel door en voilá er is feitelijk geen wissel meer, toch? 🤣

Maar blijkbaar is er iets met een stop-door schakeling waardoor overwegen ook sluiten als er een stoppende trein aankomt, en dan (veel) te lang gesloten blijven?

Is dat dan zo’n probleem? Gebeurt in de herfst/winter ook bij gladde sporen, want een trein kán dan doorglijden tot de overweg.

Reageer