gehalveerde dienstregeling Den Haag-Utrecht en overvolle halve treinen | NS Community

gehalveerde dienstregeling Den Haag-Utrecht en overvolle halve treinen

  • 29 September 2022
  • 5 reacties
  • 200 Bekeken

Reputatie 1

Vandaag alweer! V 14.25 Den Haag Centraal. Zeer irritant. Gehalveerde dienstregeling Den Haag-Amersfoort. 2 treinen in plaats van 4. En dan de kleinste koploper. Overvol. 1e klas: staan. 
treinpersoneel aangesproken, die spreekt er ook schande van. 
Normaal 6 of 7 treindelen, nu 3. En dat terwijl dienstregeling gewoon is gehalveerd. Op heenreis ook al klein treintje, maar toen kon ik nog zitten. 
Wanneer houdt NS hiermee op. Dit is toch niet nodig! Rijden op 25% van de normale capaciteit. Is nog slechter dan tijdens Corona 


5 reacties

Er komt een verbeter slag aan met verlengen van treinen begin oktober, of dat ook voor uw trein geldt is nog even afwachten.

 

En helaas speelt dit op meer trajecten, mede door personeelstekort op eigenlijk alle afdelingen binnen de NS.

Reputatie 1

Dank voor de moeite om hier op te reageren. Wat mij het meeste onbegrip oplevert is niet zozeer dat door personeelsgebrek er treinen uit de dienstregeling worden gehaald, maar dat de treinen die dan wel rijden bestaan uit 3 treindelen in plaats van de normale 6 of 7 en in de spits een veelvoud daarvan. Dat heeft niets meer met personeelsgebrek te maken. Ik zie overigens nooit meer een conducteur tijdens de rit.

In dit geval waren er 2 conducteurs voor een klein treintje.

Reputatie 6
Badge

Dat heeft niets meer met personeelsgebrek te maken.

Ja, dat heeft het helaas wel. Zie onderstaande uitleg uit het volgende topic:

Waarom hoef je helemaal niks te kunnen om bij NS te werken | NS Community

  

Dit heeft niets te maken met onwil, onkunde, onwetendheid of allerlei andere classificaties die hier langsgekomen zijn, maar personeelstekort. Personeelstekort betreft niet alleen rijdend personeel (en hoeveel treinstellen die mogen meenemen), maar ook vrijwel alle andere bedrijfstakken.

…..[  ]….

Dit is ook direct de reden waarom vrijwel geen trein in het land verlengd wordt. Ja, de druktemeldingen komen binnen. Ja, ze worden bekeken. Maar nee, er is op een enkele uitzondering na geen capaciteit om de materieelsamenstelling aan te passen, nog even los van de vraag of de capaciteit qua conducteurs, rangeermachinisten en ander benodigd personeel er is. Het goede nieuws is dat er vanaf 3 oktober wel e.e.a. verlengd wordt en vanaf medio december zou het nog een stapje beter moeten zijn.

 

Reputatie 7
Badge +1

Dat heeft niets meer met personeelsgebrek te maken.

Ja, dat heeft het helaas wel. Zie onderstaande uitleg uit het volgende topic:

Waarom hoef je helemaal niks te kunnen om bij NS te werken | NS Community

Niet verlengen heeft met personeelsgebrek te maken. Maar een kortere trein dan normaal kan ook een andere oorzaak hebben.

Reputatie 6
Badge

Zeker, dat kan veel andere oorzaken hebben. Echter, de vraag waarom er niet structureel verlengd wordt terwijl er wel geschrapt wordt, is helaas wel personeelstekort.

Reageer