beantwoord

Geld terug WeekendVrij ivm aangepaste dienstregeling

  • 31 October 2022
  • 6 reacties
  • 189 Bekeken

Ik heb een WeekendVrij abonnement. Tegenwoordig rijden er in het weekend steeds minder treinen, terwijl er juist doordeweeks minder reizigers zijn. Het schrappen in de dienstregeling gebeurt bovendien tussentijds en zonder overleg met het Locov.

Ik krijg dus zonder reden en zonder correcte procedure niet het product dat mij bij aanvang van de overeenkomst is aangeboden. Hoe kan ik evenredig de kosten van het abonnement gerestitueerd krijgen?

icon

Beste antwoord door MoDe 31 October 2022, 23:19

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +1

Ik krijg dus zonder reden en zonder correcte procedure niet het product dat mij bij aanvang van de overeenkomst is aangeboden. Hoe kan ik evenredig de kosten van het abonnement gerestitueerd krijgen?

 

Het product dat je is aangeboden: onbeperkt reizen met de trein tussen vrijdag 18:30 en maandag 04:00.
Wat je nu kunt: onbeperkt reizen met de trein tussen vrijdag 18:30 en maandag 04:00. 

Het is niet zo dat je een abonnement hebt afgesloten voor bepaalde treinen op bepaalde trajecten. Je krijgt nog steeds het product dat je hebt afgesloten, dus een vergoeding zou nergens op slaan, zeker niet bij zo’n belachelijk goedkoop abonnement.

Badge +3

Tja, als je 10 treinen (oorspronkelijke dienstregeling, zie de gele vertrekstaten) per uur verwacht en er dan (met opzet!) nog maar 4 (of minder) rijden… Dan gewoon 60% van je abonnement terugvragen toch?

Weekend Vrij zou dan nog maar € 13 kosten of zo. Ik zeg doen! 🤣

Reputatie 7
Badge +3

De enige manier om geld terug te krijgen is jouw weekendvrij stopzetten. Het product wat je hebt afgenomen is vrij reizen in het weekend. Dat is nog steeds mogelijk.

Reputatie 7
Badge +1

Dit lijkt mij eerder iets om met bvb de consumentenbond te spelen-die hebben enkele weken terug ook redelijk succes gehad met de vele niet goed als teruggebracht geregistreerde OV-fietsen (wemelde ook van klachten daarover in dit forum)

Al zal je, als ik dit wat inschat, hoogstens weer zo´n gut-gut wat jammer nou PR bericht met wat zoetsappige andere ´we kenne der eg niks an doen´ gereutel en mogelijk, als ze nog iemand zo gek weten te krijgen wat korting/discount/leukigheden waar niemand wat een heeft en anders als winkeldochter zouden liggen te verroesten

Dat vermoed ik ook, maar in ieder geval moge het duidelijk zijn dat de werkwijze van NS van bijzonder weinig respect tegenover de reiziger en de polder getuigt, door slechts een nauwelijks onderbouwde adviesaanvraag aan de reizigersorganisaties voor te leggen en na stevige kritiek hierop geen onderbouwing te leveren maar gewoon voortijdig de plannen door te zetten.

Reputatie 7
Badge +3

Heel simpel, dat kan niet. 

Reageer