beantwoord

Gelijkvloerse sprinter

• 7 oktober 2020
  • 4 reacties
  • 235 Bekeken

Wanneer gaan er weer gelijkvloerse sprinters rijden op het traject Rotterdam - Den Haag v.v?

Die hebben een tijd gereden, maar de afgelopen twee, drie jaar niet meer.

Vorige week verstapt bij het uitstappen. Nu een verstuikte enkel. Niet blij.

icon

Beste antwoord door Jeroen 7 oktober 2020, 18:08

De SGM srpinters die daar nu nog rijden zullen zodra er voldoende nieuwe sprinters geleverd zijn worden vervangen en uit de dienst gaan. Inmiddels zijn er al heel veel treinen van dit oude type uit de dienst gegaan maar nog niet op dit traject. Wanneer het exact zal zijn dat hier andere treinen als sprinter zullen gaan rijden durf ik niet te zeggen.

Nog even geduld.

Bekijk origineel

4 reacties

Badge

De SGM srpinters die daar nu nog rijden zullen zodra er voldoende nieuwe sprinters geleverd zijn worden vervangen en uit de dienst gaan. Inmiddels zijn er al heel veel treinen van dit oude type uit de dienst gegaan maar nog niet op dit traject. Wanneer het exact zal zijn dat hier andere treinen als sprinter zullen gaan rijden durf ik niet te zeggen.

Nog even geduld.

Beste Jeroen,

Dank voor je antwoord. Dat de sprinters vervangen worden wist ik al, maar ben zo benieuwd naar wanneer. Zeker op zo'n drukke Randstadlijn.

Badge

Beste Jeroen,

Dank voor je antwoord. Dat de sprinters vervangen worden wist ik al, maar ben zo benieuwd naar wanneer. Zeker op zo'n drukke Randstadlijn.

Drukte is geen indicatie voor de vervanging, de vervanging is afhankelijk van wanneer de treinen ter vervanging beschikbaar zijn voor dat traject en de planning van logistiek hier in. Het kan zo nog maar een x aantal maanden duren voordat er ander materieel op die route komt.

Deze lijn is (als ik het goed heb onthouden) als laatste aan de beurt voor de vervanging, omdat de onderhoudswerkplaats voor de oude treinen er dicht bij in de buurt is (in Leidschendam).
Ik heb geen idee hoe het nu staat door alle covid-perikelen, maar het was de bedoeling dat uiterlijk eind volgend jaar alles vervangen zou moeten zijn, dus ook de lijn Den Haag - Rotterdam.

Reageer