beantwoord

Gevolg staking voor reizen tussen Hilversum en Utrecht

• 23 mei 2019
  • 4 reacties
  • 344 Bekeken

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
Ik kan nergens een eenduidig antwoord vinden wat voor een effect de staking op 28 mei precies zal zijn.
Voor zover als ik in de reis app kijk van de NS zou er geen probleem moeten zijn op het traject Utrecht lunetten naar station Hilversum.
Echter als ik naar de trein kijk die ik meestal pak komt die volgens mij deze langs Amsterdam. Als ik de berichtgeving moet geloven rijden die dag alle treinen rondom Amsterdam niet.
Dus mijn vraag is waar ik vanuit mag gaan. Dat de ns een ander traject tijdelijk aflegt voor die dag en ik mogelijk met slechts vertraging rij of dat ik kan fluiten naar het idee dat ik op mijn werk kan komen die dag.

Mvg
icon

Beste antwoord door Jeroen 23 mei 2019, 11:26

U kunt er vanuit gaan dat er weinig tot geen treinen zullen rijden op dinsdag 28 mei. Voor de NS is het niet inzichtelijk wie er wel of niet staakt van het personeel en kan dus niet aangeven of er en zo ja welke trein er wel of niet rijdt.

Persoonlijk zou ik er niet vanuit gaan dat er treinen rijden op dinsdag 28 mei.
Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3
De streekbus van Utrecht naar Hilversum is geen optie meer omdat nu ook in de regio Utrecht gestaakt gaat worden.
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1925013/ook-stads-en-streekvervoer-utrecht-gaat-plat-tijdens-grote-ovstaking-28-mei.html
Okido bedankt voor de snelle antwoorden!
Jammer genoeg geen andere vervoersmogelijkheid (behalve 1,5 uur fietsen maar dat gaat mij iets te ver naast een volle werkdag om heen en weer te doen). Dan maar hopen dat mijn werkdag omgeruild kan worden.
Reputatie 7
Badge +3
De staking bij NS is landelijk, dus niet alleen beperkt tot de grote steden als Amsterdam, Rotterdam en Den Haag, dat ging om het stadsvervoer (tram/bus/metro).
Ga vooral niet uit van wat er nu in de app of reisplanner staat, de gevolgen van de staking zijn daarin nog niet verwerkt. Probeer een andere oplossing te vinden, met de auto, met iemand meerijden, misschien met de (elektrische)fiets/scooter/brommer of (als je kunt) thuiswerken.

Ik zit met een zelfde issue, ik zou eerst thuiswerken, overwoog zelfs even om te gaan fietsen (zo'n 25 km) maar kan nu met een collega meerijden.
Badge
U kunt er vanuit gaan dat er weinig tot geen treinen zullen rijden op dinsdag 28 mei. Voor de NS is het niet inzichtelijk wie er wel of niet staakt van het personeel en kan dus niet aangeven of er en zo ja welke trein er wel of niet rijdt.

Persoonlijk zou ik er niet vanuit gaan dat er treinen rijden op dinsdag 28 mei.

Reageer