beantwoord

Gewijzigde dienstregeling Leeuwarden-Zwolle 16 oktober?

• 15 oktober 2019
  • 10 reacties
  • 209 Bekeken

Goedemorgen,

Daar waar normaal gesproken de trein van Wolvega naar Zwolle om 7u17 vertrekt, lijkt deze morgen 16 okt.volgens de Reisplanner om 7u02 te vertrekken. Donderdag en vrijdag 17/18 oktober weer om 7u17. Vervolgens op maandag 21 oktober weer om 7u02? Nergen kan ik een notificatie vinden over deze wijziging in de standaard-dienstregeling? Welke tijden zijn juist?

icon

Beste antwoord door Jeroen 15 oktober 2019, 10:47

U kunt het beste de tijden in de reisplanner aanhouden dat zijn de officiele tijden. Ik ben wel benieuwd of dit dan op de stations staat aangegeven of dat het omgeroepen wordt in de trein of dat u er bij toeval achter gekomen bent.

Bekijk origineel

10 reacties

Badge

U kunt het beste de tijden in de reisplanner aanhouden dat zijn de officiele tijden. Ik ben wel benieuwd of dit dan op de stations staat aangegeven of dat het omgeroepen wordt in de trein of dat u er bij toeval achter gekomen bent.

Beste Jeroen,

Bij toeval, aangezien ik morgen erg vroeg naar schiphol moet en een onlogische tijd tegenkwam. Vanaf 21 oktober werkzaamheden en daardoor verschuiving van een kwartier later ongeveer, maar dat verklaart morgen niet. Zou toch jammer zijn dat ‘vaste’ reizigers morgen ongewild de trein missen , omdat dit niet is gecommuniceerd.

Beste Jeroen,

Bij toeval, aangezien ik morgen erg vroeg naar schiphol moet en een onlogische tijd tegenkwam. Vanaf 21 oktober werkzaamheden en daardoor verschuiving van een kwartier later ongeveer, maar dat verklaart morgen niet. Zou toch jammer zijn dat ‘vaste’ reizigers morgen ongewild de trein missen , omdat dit niet is gecommuniceerd.

Dat is dus precies wat er morgen gaat gebeuren. Ik heb net ook even in de planner gekeken en morgen gaan alle treinen opeens een kwartier later cq vroeger. Dat is voor de reiziger natuurlijk niet te volgen. Temeer daar er geen werkzaamgheden zijn. Gaan dus veel mensen morgen tegenaan  lopen.

Ben wel benieuwd naar de reden van deze plotselinge wijziging.

Reputatie 7
Badge +3

Heel raar. Die afwijkende tijden morgen zijn ook alleen tot 10.00 uur. Na de trein van 10.02 gaat er weer een om 10.17 en dan verder normaal om 17/47. Lijkt op werkzaamheden die niet zijn aangekondigd.

Volgende week rijden de treinen de hele dag om 02/32, behalve op vrijdag om 08/38. Na de herfstvakantie is het weer normaal 17/47.

Reputatie 4

De sprinterserie Leeuwarden - Meppel lijkt op gewijzigde tijden te rijden, wellicht een proef vooruitlopend op dienstregeling 2020? Hierdoor ontstaat een korte overstap op Meppel op de IC naar Zwolle.

De sprinterserie Leeuwarden - Meppel lijkt op gewijzigde tijden te rijden, wellicht een proef vooruitlopend op dienstregeling 2020? Hierdoor ontstaat een korte overstap op Meppel op de IC naar Zwolle.

Als het een proef is dan wordt het een proef in hoe krijg je mensen boos m.i. Zoiets onaangekondigd doen leidt volgens mij niet tot leuke reacties van reizigers. Misschien een reactie van een moderator wat hier nu echt aan de hand is.

Reputatie 7
Badge +3

@Sycorax 

Die proef is al lang geweest.

Ik heb even gebeld met het de betreffende afdeling en het kàn te maken hebben met de werkzaamheden tussen Groningen en Leeuwarden, maar we kwamen er nog niet helemaal uit, dus pin me er niet op vast. Ze bellen me zo terug nadat ze dit hebben uitgezocht. To be continued. 

Ik ben weer gebeld en het is wat duidelijker geworden. Vanaf a.s. maandag zijn er werkzaamheden tussen Leeuwarden en Meppel, waarbij de treinen een kwartier later vertrekken en in het weekend worden deze opgeheven. Er zijn dan extra series die wel in Wolvega stoppen. Hierover wordt dalijk wel communicatie naar de reiziger toe geleverd. Dat het deze week even wat anders loopt komt door het dagplan en hier is dus helaas niet over gecommuniceerd. Het betreft hierin ook maar 3 specifieke treinen en het scheelt 1 kwartier, daardoor is de impact niet groot genoeg. Daar wil ik wel klachten over doorzetten, als jullie dat willen. Mijn excuus in ieder geval!

Dit was in september ook het geval, zie https://community.ns.nl/dienstregeling-59/dienstregeling-sprinter-meppel-leeuwarden-60416. Staat nergens op stations aangegeven.…

@Laura, waarom is dit niet aangegeven? Gaat om meer treinen, zie https://treinposities.nl/vertrekstaat/heerenveen/2019-10-16. Voor het gemak het overzicht van Heerenveen erbij gepakt. En een dagplan is ver van te voren bekend lijkt mij...

Reageer