beantwoord

Gouda - Leiden

• 14 december 2016
  • 4 reacties
  • 620 Bekeken

Beste NS; ik heb nu al drie keer op rij in de ochtend de nieuwe overstap vanuit Goud, op Alphen, naar Leiden niet kunnen halen door vertraging van de fantastische nieuwe flirttrein. Gaan jullie checken hoe vaak deze trein wel/niet haalbaar is - en zo nodig de dienstregeling hier op aanpassen tot aan de geplande uitbreiding in het najaar van 2017?
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 14 december 2016, 11:56

Dat zijn geen mooie berichten Rik en dit is niet de service die wij voor ogen hebben. We zullen inderdaad kritisch kijken naar de punctualiteit op dit traject. Als deze niet goed haalbaar is moet gekeken worden of binnen de huidige dienstregeling aanpassingen mogelijk zijn, maar op dit moment is daar nog helemaal niets over toe te zeggen. Ik speel je zorgen over de vertragingen in ieder geval door en hopelijk merk je snel dat het beter gaat.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Ik zou je graag verwijzen naar mijn reactie in het topic https://forum.ns.nl/treindienst-alphen-den-rijn-gouda-56/r-net-wacht-voor-aansluiting-intercity-leiden-utrecht-30136

Voor de reis Gouda-Leiden of omgekeerd is het verstandiger om via Den Haag Centraal te reizen; de planmatige reistijd inclusief overstap is slechts 5 minuten langer, en de ingebouwde overstaptijd is een stuk ruimer (waardoor je kans dat je die mist veel kleiner is). Bovendien; via Den Haag kun je 4x/uur reizen (tegenover 2x via Alphen a/d Rijn), en mocht je de overstap toch nog missen, dan is de 'schade' slechts 15 minuten ipv 30 minuten. 😉
Dat zijn geen mooie berichten Rik en dit is niet de service die wij voor ogen hebben. We zullen inderdaad kritisch kijken naar de punctualiteit op dit traject. Als deze niet goed haalbaar is moet gekeken worden of binnen de huidige dienstregeling aanpassingen mogelijk zijn, maar op dit moment is daar nog helemaal niets over toe te zeggen. Ik speel je zorgen over de vertragingen in ieder geval door en hopelijk merk je snel dat het beter gaat.
Reputatie 7
Badge +3
Er rijden vandaag helemaal geen treinen meer tussen Alphen en Gouda door "beperkingen in de materieelinzet".
Ik zou je graag verwijzen naar mijn reactie in het topic https://forum.ns.nl/treindienst-alphen-den-rijn-gouda-56/r-net-wacht-voor-aansluiting-intercity-leiden-utrecht-30136

Voor de reis Gouda-Leiden of omgekeerd is het verstandiger om via Den Haag Centraal te reizen; de planmatige reistijd inclusief overstap is slechts 5 minuten langer, en de ingebouwde overstaptijd is een stuk ruimer (waardoor je kans dat je die mist veel kleiner is). Bovendien; via Den Haag kun je 4x/uur reizen (tegenover 2x via Alphen a/d Rijn), en mocht je de overstap toch nog missen, dan is de 'schade' slechts 15 minuten ipv 30 minuten. ;)

Dat is niet helemaal waar. Tussen Alphen en Leiden is er tijdens de ruime ochtendspits (tot 10:00) en van halverwege de middag tot zeven uur in de avond op werkdagen een kwartierdienst tussen Alphen en Leiden v.v. Bovendien kan het zijn dat je in Leiden Lammenschans moet zijn, en dan is via Den Haag reizen een veel minder goede optie. Ik heb zelf geen ervaring met het missen van een aansluiting in Alphen, maar wat ik zie in de Reisplanner en ook wanneer ik het station ben (Alphen is mijn thuisstation) is dat er een overstapverbinding is op hetzelfde perron. Aankomen vanuit Gouda betekent dat je in Alphen een klaarstaande trein naar Leiden moet kunnen halen.

Reageer