beantwoord

Graag vertrektijd trein vanaf halte HILVERSUM > 2 minuten later om te kunnen overstappen (trap naar beneden, dan door de tunnel met de trap naar spoor 3) > anders een half uur wachten

3 minuten = te weinig overstaptijd / trap naar beneden, dan door de tunnel en vervolgens trap naar spoor 3 / al 2x gemist

icon

Beste antwoord door Sanne NS 2 april 2020, 21:45

Hoi wsm,

Ik reageer graag eerst even op jou, want ik deel je mening namelijk niet. De dienstregeling is teruggegaan naar een basisdienstregeling omdat wij merkten dat het aantal reizigers terugliep en wij zo onze medewerkers ook veilig en gezond kunnen houden. Want je kan je wel voorstellen dat een machinist of conducteur niet thuis kan gaan werken. Ik snap dat niet alle overstappen ideaal zijn en wij zetten dit dan ook graag door. Dit zodat de mensen die echt afhankelijk zijn van de trein zo veilig en prettig mogelijk kunnen reizen. Dus ik snap je frustratie, maar geef dan door wat er niet klopt. Op die manier kunnen wij concreet iets voor je doorzetten. 

Dan terug naar jou, Sam Mulder. Allereerst welkom op de NS Community! Ik heb je feedback bij ons doorgezet. Ik durf je niet te vertellen of een verandering mogelijk is of gaat zijn, maar op deze manier wordt er wel voor je naar gekeken. Ik ga heel hard met je mee duimen dat je de komende tijd toch je reizen kan maken.

Bekijk origineel

10 reacties

Badge

U zou ook gewoon op Utrecht over kunnen stappen op de sprinter direct naar Amersfoort, dan heeft u alleen daar een overstap van 31 minuten en bent u 12 minuten later op Amersfoort.  Scheelt een hoop gehaast.

Of de tijdens aangepast kunnen worden verwacht ik niet omdat de sporen rondom Amersfoort nogal druk bereden zijn en het daar waarschijnlijk niet past om de trein later te laten vertrekken vanaf Hilversum.

Reputatie 6

Druk bereden? Ik dacht dat jouw werkgever bijna geen treinen meer liet rijden. En toch is het druk bereden?

Er zitten diverse weeffouten in de Corona dienstregeling. Ook de overstap te Gvc uit richting Ledn richting Rtd is er zo eentje. Dat gaat (meestal) net niet, waardoor de aanhollende hordes de trein mooi op tijd weg zien rijden naar Gv, om daar lekker twee minuten stil te staan. De 14600 staan in Ledn zelfs negen minuten wortel te schieten. 

Je vraagt je echt af of dat niet beter kan. Het zou NS sieren als hier snel werk van gemaakt wordt. Voor al die mensen met een cruciaal beroep die het nu al zwaar genoeg hebben, zonder onnodige extra reistijd. 

Hoi wsm,

Ik reageer graag eerst even op jou, want ik deel je mening namelijk niet. De dienstregeling is teruggegaan naar een basisdienstregeling omdat wij merkten dat het aantal reizigers terugliep en wij zo onze medewerkers ook veilig en gezond kunnen houden. Want je kan je wel voorstellen dat een machinist of conducteur niet thuis kan gaan werken. Ik snap dat niet alle overstappen ideaal zijn en wij zetten dit dan ook graag door. Dit zodat de mensen die echt afhankelijk zijn van de trein zo veilig en prettig mogelijk kunnen reizen. Dus ik snap je frustratie, maar geef dan door wat er niet klopt. Op die manier kunnen wij concreet iets voor je doorzetten. 

Dan terug naar jou, Sam Mulder. Allereerst welkom op de NS Community! Ik heb je feedback bij ons doorgezet. Ik durf je niet te vertellen of een verandering mogelijk is of gaat zijn, maar op deze manier wordt er wel voor je naar gekeken. Ik ga heel hard met je mee duimen dat je de komende tijd toch je reizen kan maken.

Reputatie 6

Hoi Sanne NS, 

ik snap de redenen en overwegingen van de aanpassingen. Maar kom dan niet aan met 'druk bereden' als ergens 2x per uur een trein rijdt. Dat is dan echt niet aan de orde. 

Voor de rest heb ik denk ik een mooi verbeterpunt aangegeven voor wat betreft Gvc. Aan de slag zou ik zeggen!

Alvast bedankt en nog een fijne avond, 

W. S. M. Westland

Reputatie 6
Badge +1

Hoewel het klopt dat er maar 2 keer per uur een trein rijdt tussen Amersfoort Centraal en Hilversum moet je niet vergeten dat er meerdere treinen rijden van en naar Amersfoort Centraal. De 15800 serie kruist bij Amersfoort Centraal met de rijpaden van de 1600/1700/31000 series. Eventueel ook nog eens met goederentreinen. Daardoor is het ‘druk bereden’ en dus zeker wel aan de orde.

Badge

Druk bereden? Ik dacht dat jouw werkgever bijna geen treinen meer liet rijden. En toch is het druk bereden?

Mijn reactie is gebaseerd op de normale dienstregeling aangezien TS niet aangaf dat het om de basis dienstregeling ging heb ik de vraag algemener opgepakt.  Echter mogen we nog steeds niet in goederenpaden rijden als die er gepland staan.

En het punt wat je maakt omtrent Gvc daar is al de nodige communicatie over geweest dat daar een aansluiting niet ideaal is intern maar helaas nog niet opgelost. Ook aan de andere kant van deze treinserie bij Zwolle zit er een probleem met de aansluiting waar ook nog naar gekeken wordt.

Normaal gesproken wordt er maanden gewerkt aan een dienstregeling en nu moest deze slechts in enkele dagen geregeld worden.  En het is niet alleen maar de treintijden aanpassen ook de diensten van het personeel en de materieel omloop moet helemaal opnieuw afgestemd worden.  Daarnaast moet er ook weer overleg gepleegd worden met Prorail of het verschuiven van de rijwegen kan en mag.  Kon het allemaal maar zo snel geregeld worden, dat had heel fijn geweest.

Hoi wsm,

Dag Sanne,

Dank voor je snelle reactie. Ik hoop dat dit aangepast kan worden (of eerder aankomen op Hilversum (spoor 4), of vertrektijd later van spoor 3). Anders lijkt mij dit niet een realistisch (en klantvriendelijk) reisadvies. In ieder geval dank voor het doorzetten van deze melding.

Dank en groet Sam Mulder

Badge +3

En het punt wat je maakt omtrent Gvc daar is al de nodige communicatie over geweest dat daar een aansluiting niet ideaal is intern maar helaas nog niet opgelost. Ook aan de andere kant van deze treinserie bij Zwolle zit er een probleem met de aansluiting waar ook nog naar gekeken wordt.

Ik las ergens dat dat in week 14 (dus deze week) opgelost zou zijn? Of was dat week 15...

U kunt vgm de rechtreekse trein nemen naar Amersfoort cs  vanaf Gouda ook

Reputatie 6
Badge +1

U kunt vgm de rechtreekse trein nemen naar Amersfoort cs  vanaf Gouda ook

Dat is niet mogelijk. De Intercity's in de serie 500/600 en 2000 rijden allemaal niet tijdens de basisdienstregeling. De enige optie is om de Sprinter serie 6900 te nemen en over te stappen op Utrecht Centraal.

Reageer