beantwoord

Helmond > Breda Prinsenbeek

• 13 februari 2017
  • 8 reacties
  • 139 Bekeken

De overstap van 2min in Eindhoven van Helmond naar Breda is vaak niet mogenlijk

Alle andere opties kom je iedere keer 1/4min te laat op de trein die je moet hebben. Kan dat nu echt niet anders?
icon

Beste antwoord door Erryt NS 13 februari 2017, 15:12

Ik snap je frustratie Particks. Wat landrsthrn klopt dat de nieuwe dienstregeling niet voor iedereen voordelig kan uitpakken, ook zijn suggestie om de sprinter van 06:16 is misschien een idee om te overwegen. Je hebt dan 14 minuten overstaptijd terwijl de Sprinter er ook 14 minuten over doet om van Helmond in Eindhoven te komen. De overstap van 2 minuten is misschien erg krap maar vanwege dat de overstap op hetzelfde perron is deze volgens onze planners haalbaar. Ik hoop dat je snel een verbetering ziet Patricks en dat je deze overstap dagelijks gewoon kan maken.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Het handigste is om een kwartier eerder te vertrekken en tussen Helmond en Eindhoven de sprinter te nemen.
Klopt hoor, voor deze dienstregeling kon ik om 6:40 aanlopen, een kwartier eerder moet ik om 6:00 aanlopen. Me reistijd is dan door de nieuwe regeling 40min langer. Van 6:40 tot 17:30 naar 6:00 tot 18:00 is best balen kan ik je zeggen.
Reputatie 6
Badge
Dat wil ik best geloven, maar helaas kan ''de nieuwe dienstregeling niet voor iedereen voordelig uitpakken.''
Iedere dag 25min langer heen en 30min langer terug onderweg.
Met een trein eerder pakken 40min heen en 30min terug langer onderweg. Uiteraard krijg je nu geen geld terug want het is de nieuwe dienstregeling.
Blijft toch zuur als je uit noodzaak iedere dag een trein eerder moet pakken omdat de NS de planning niet waar kan maken.
Ik snap je frustratie Particks. Wat landrsthrn klopt dat de nieuwe dienstregeling niet voor iedereen voordelig kan uitpakken, ook zijn suggestie om de sprinter van 06:16 is misschien een idee om te overwegen. Je hebt dan 14 minuten overstaptijd terwijl de Sprinter er ook 14 minuten over doet om van Helmond in Eindhoven te komen. De overstap van 2 minuten is misschien erg krap maar vanwege dat de overstap op hetzelfde perron is deze volgens onze planners haalbaar. Ik hoop dat je snel een verbetering ziet Patricks en dat je deze overstap dagelijks gewoon kan maken.
Die van 6:16 heb ik dus als ik om 6:00 vertrek. De trein van 6:32 die je noemt haalt de overstap 70% van de tijd niet. Dat is het probleem juist.
Reputatie 7
Badge +3
@Erryt NS
De 2 minuten overstaptijd gaat in de praktijk grotendeels op aan het koppelen van de treinen waarbij de deuren gesloten blijven. Dat probleem hebben de dienstregeling mensen bij hun planning over het hoofd gezien.

Overigens vervalt dat koppelen eind dit jaar weer maar hoe de aansluitingen dan worden is nog niet bekend.
Dit 'probleem' is door ons al meerdere keren doorgegeven en hopelijk kan hier in de toekomst een mouw aan gepast worden.

Reageer