Het aantal rijdende treinen in de dienstregeling neemt verder af.

• 18 november 2020
  • 5 reacties
  • 310 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Super user
  • 19840 reacties

https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/vanaf-maandag-19-oktober-minder-extra-forensentreinen-en-weekendnachttreinen.html

Het nadeel is wel dat afstand houden moeilijker wordt met minder treinen met een voor nu constant aanbod aan reizigers.

5 reacties

Badge +3

Tja, wat NS ruim voldoende vindt…

@NS_online hoe kan het in deze coronatijd zooo druk zijn in de trein naar Breukelen... Het voelt onveilig en ik moet toch echt van en naar mijn werk in het ziekenhuis kunnen (heb geen auto).Komt echt doordat de helft vd treinen in dienstregeling zijn geschrapt (holendrecht/zuilen).

Reputatie 2

Het helpt ook niet wanneer er voor de diensten die nog wel rijden maar drie bakjes worden ingezet waar vervolgens iedereen bij elkaar op de lip moet staan.

Dat moet toch beter kunnen, al het uitgeroosterde materieel staat ergens aan de kant...

Reputatie 5
Badge

De overzichten op '’rijdendetreinen.nl '’ vind ik in de praktijk duidelijker en ze schijnen bovendien zelfs eerder/meer te weten als wat NS zelf durft te melden. m.n. ook voor de treintjes van niet-NS bedrijven.

Naast de eerder al genoemde spitsurentreinen vallen ook al nu bijna 1 maand uit: bijna de helft van de IC-D snelheidsduivels tussen Ams en RTm.

het tussenstuk Ams-Sittard van de Enkhuizen-Heerlen dienst, dus ook het paradepaardje ETMET is daarmee van tafel.

Een deel van de tussen-IC den haag/Rotterdam-Utrecht (Amersfoort) en de stoppers den haag-Gouda/Goverwelle. Al schijnt dat met de dag te varieren.

Als het zo doorgaat verwacht ik dat het volgende slachtoffer de tussen-IC Ams-Alkmaar gaat wezen.

Reputatie 7
Badge +3

@bahnrider 

Met op dit moment bijna 70% minder reizigerskilometers is het aanbod nog steeds uitermate royaal. 

Reputatie 7
Badge +4

Dat is een mooi cijfer maar de mensen in een onnodige volle forenzentrein reizen, zijn de dupe. Het is dan niet verantwoord met kleine en volle treinen te rijden, gezien het aantal mensen die het niet zo nauw neemt met het voorkomen van besmettingen. De mentaliteit van egocentrisme en mondkapjesweigering verspreidt zich nog sneller dan Corona. Zie dit topic.

Ik snap de bedrijfseconomische keuze maar zodra die tot situaties leidt waarbij mensen niet meer kunnen. zitten is de trein te vol.

Dat lijkt me een werkbaar en redelijk objectief criterium. Het betekent langere treinen en meer kosten. Bedenk dat ze nu stil staan.

Mensen en gezondheid zijn in deze crisis belangrijker dan bedrijfseconomische argumenten. We moeten gezondheid van mensen en daarmee de samenleving in stand houden.

Als mensen moeten staan in een (forenzen-)trein dan zijn die treinen te kort.

NS schiet dan ook te kort.

Reageer