het doel van de sprinters inzetten tijdens deze corona crisis.

• 15 april 2020
  • 3 reacties
  • 452 Bekeken

Kan iemand mij aub uitleggen waarom we op langere trajecten sprinters rijden. Er is geen toilet, geen wifi voor mensen die in de trein al beginnen met werken en zijn kleinere treinen waardoor je niet overal op 1.5 meter kan zitten zoals voorgeschreven door het rivm. Snap ff de logica niet van de beslissing. 

In mijn geval zijn er geen treinen op den haag hs en moet ik hierdoor uitwijken naar cs. Mega onhandig en moet ik later beginnen. Dus ook later eindigen. Dit is niet bevorderlijk voor het zo veel mogelijk thuis blijven/werken.

Begrijp niet helemaal hoe deze consequenties die mekaar opvolgen niet gezien worden of niet gemitigeerd worden tijdens de beslissings name. Ik ga er vanuit dat er een risico analyse word gedaan om tot de beste beslissing te komen. 

Nu lijkt het er niet op, maar misschien mis ik iets. Misschien kan iemand mij dit uitleggen.

mvg,

Hector

3 reacties

Reputatie 6

Het principe van alleen sprinters laten rijden - of anders gezegd: intercities het eerst laten vervallen - als er minder treinen rijden is eigenlijk heel simpel: dan blijven ook niet-intercity stations bediend worden.

Reputatie 6

Waarom kun je overigens minder thuiswerken als je later op kantoor aan zou komen als je dat niet zou doen? Die logica ontgaat mij dan weer.

Hallo Hector en welkom bij de NS Community. 

De reactie van Olav93 is exact wat de reden is. Met het wegnemen van de Intercity's zorgen we ervoor dat in elk geval elk station bedient wordt. 

Reageer