beantwoord

Hoe is de flevolijn in beeld

Reputatie 1
Goedemorgen. Ik zie geen verbeteringen op de flevolijn. Staat hij nog op de top 10 van Rover?
Deze week vertragingen vandaag rijdt hij helemaal niet. Even een voorbeeld i.c. 07.13 uur vandaag lelystad amsterdam
Geen alarm op de app..geen omroep...is uit de reisplanner gehaald en geen seintjes of wat dan ook..wat is er toch aan de hand.....
icon

Beste antwoord door Jeroen 6 december 2018, 11:55

Begrijp ik nu goed dat er vandaag 1 trein niet heeft gereden en dat u om deze ene trein aangeeft dat er geen verbeteringen zijn op de Flevolijn ? De trein welke u bedoelt is de IC 718 van Groningen naar Den Haag Centraal, deze trein is vanmorgen vertrokken vanaf station Groningen maar is nadat station Haren was gepasseerd defect geraakt en heeft zijn reis niet meer kunnen vervolgen.

De reden van het licht grijs zijn van deze trein is dus dat deze defect is geraakt tijdens de reizigersdienst.

Normaal gesproken wordt dit gewoon omgeroepen op alle stations op de route en dat gebeurt vanuit een centraal punt in Nederland, Tevens staat in de CTA bakken op het station dat een trein niet rijdt.

Gelukkig voor u ging vlak na deze trein om 7.24 uur de intercity naar Dordrecht vanaf station Lelystad en deze stops ook op dezelfde stations waar de IC 718 gestopt zou zijn.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 4
Ik vrees dat deze lijn niet meer in beeld zal zijn als groot probleem. Ik reis hier sinds bijna een jaar weer elke werkdag heen en weer e merk een gigantische verbetering t.o.v. mijn reizen op dit traject tijdens mijn studie tot een paar jaar geleden. Balen dat jij wel nog zo veel last hebt.

App, omroep etc. zijn wel een hoop klachten over.
Badge
Begrijp ik nu goed dat er vandaag 1 trein niet heeft gereden en dat u om deze ene trein aangeeft dat er geen verbeteringen zijn op de Flevolijn ? De trein welke u bedoelt is de IC 718 van Groningen naar Den Haag Centraal, deze trein is vanmorgen vertrokken vanaf station Groningen maar is nadat station Haren was gepasseerd defect geraakt en heeft zijn reis niet meer kunnen vervolgen.

De reden van het licht grijs zijn van deze trein is dus dat deze defect is geraakt tijdens de reizigersdienst.

Normaal gesproken wordt dit gewoon omgeroepen op alle stations op de route en dat gebeurt vanuit een centraal punt in Nederland, Tevens staat in de CTA bakken op het station dat een trein niet rijdt.

Gelukkig voor u ging vlak na deze trein om 7.24 uur de intercity naar Dordrecht vanaf station Lelystad en deze stops ook op dezelfde stations waar de IC 718 gestopt zou zijn.
Reputatie 1
Je zou denken dat als er op 1 enkele trein die regelmatig vertraging oploopt snel verbeteringen worden gevonden...dat is niet juist. Het blijft behelpen...vandaag 20 minuten vertraging...trein van 0713 ..uit het antwoord van Rover blijkt dat de flevolijn nog slecht is....
Reputatie 4
@Bacio: allereerst een gelukkig nieuwjaar. Heeft u eigenlijk de reactie van Jeroen gelezen, want u lijkt er in het geheel niet op in te gaan? Hij trachtte iets toe te lichten.
Reputatie 1
Zeker. Ik vond het onvoldoende.
Badge
En u heeft zich ook verdiept in de oorzaak van deze vertraging ??

Want die kan ik u in dit geval wel geven, vanmorgen is er op station Zwolle een trein vanaf een rangeerspoor richting perronspoor 1 stil komen te staan (defect) in de wissels waardoor er afhankelijk van de kijkrichting van links naar rechts (of van rechts naar links) dus een trein over nagenoeg alle sporen stond en alles blokkeerde.

Hierdoor kon er geen treinverkeer meer plaatsvinden van en naar station Zwolle en hebben veel treinen die langs Zwolle moesten een vertraging opgelopen tot maximaal zo'n 30 minuten. Dit was een heel ongelukkig incident en een nog ongelukkigere plek om met een trein stuk te staan.

Er is op station Zwolle adequaat gehandeld door nadat bleek dat de trein niet snel weer in beweging te krijgen was meteen een ander treinstel naar het defecte stel te rijden en deze te koppelen om de defecte trein weg te slepen. Helaas (vermoed ik) waren er problemen met het lossen van de remmen van de defecte trein waardoor het even duurde voordat de trein daadwerkelijk weggesleept kon worden en het treinverkeer hervat kon worden.

Gevolg was dat er veel treinen met ca. 30 minuten vertraging door hebben gereden naar o.a. Groningen/Leeuwarden en daar zonder pauze van machinisten en hoofdconducteurs direct gekeerd zijn om met zo min mogelijk vertraging weer op weg te zijn en onderweg de rest van de vertraging in te halen.

In dit geval zijn er dus machinisten en hoofdconducteurs geweest die gedurende 4 uur en 41 minuten op de trein zaten zonder pauze alleen om voor de reizigers te zorgen dat de treinen wel zoveel mogelijk reden zonder nog meer extra vertragingen te veroorzaken. Dit terwijl wij normaal gesproken maximaal 3 uur achtereen zonder pauze op een trein zitten.

Daarnaast is dit dus blijkbaar de 2e trein in 27 dagen welke voor uw treinreis vertraging had?
Reputatie 4
Bacio schreef:

Zeker. Ik vond het onvoldoende.

En waarom vond u zijn reactie onvoldoende. U krijgt een antwoord op uw vraag?

Wat verwacht u exact van de NS?
Reputatie 1
Wat zou de oorzaak van vandaag zijn .wederom 0713 ..10 minuten vertraging ....naruurlijk natuurlijk ..ik kan de treinen later nemen...echter..die gaat niet naar Amsterdam cs ..natuurlijk ipv de ic kan ik de stoptrein pakken...maar die rijdt dus niet...ondanks de inzet van al het spoorpersoneel. .daar hoor je mij niet over... lijkt het maar niet te lukken....
Reputatie 1
Ok.. zelfde dag...nu de weg terug. Ander station zuid wtc ri Zwolle..17.12.vertraging 20 minuten.....
Reputatie 4
Die trein had in ieder geval bij NOI al vertraging, want ik hoorde daar een omroepbericht.
Reputatie 1
vandaag.. maandag..lelystad amsterdam cs...0713 10 minuten vertraging dus geen overstap op almere cs...tuurlijk..ik kan de stoptrein van 0710 pakken richting cs...maar die rijdt ook niet.

natuurlijk kunnen we ons gaan verdiepen in oorzaken...overwerkt ns personeels...maar we kunnen ook zeggen dat de verbinding niet ok is.
Natuurlijk kan je zeggen dat het allemaal heel vervelend is...maar sinds de nieuwe dienstregeling is het echt niet fijn..ondanks alle aandacht die er zogenaamd naar uit gaat....
Reputatie 1
Maar er is ook goed nieuws waarvoor compliment...de trein in almere had ook vertraging en is dus blijven wachten...volgens de conducteur samenloop van omstandigheden maar wel mijn dank!!!
Vervelend dat de trein vanmorgen weer vertraging had Bacio, maar fijn dat de conducteur even heeft gewacht.
Reputatie 4
Als ik het goed lees, ben je in een maand tijd vier keer daadwerkelijk later aangekomen. Dus zo'n 4 keer van waarschijnlijk zo'n 5/7*365/12*2, ongeveer 43 reizen. Dat is iets meer dan 9%, oftewel uw persoonlijke reizigerspunctualiteit is deze periode zo'n 91% geweest. Over 2017 rapporteerde NS in haar jaarverslag een gemiddelde van 91,6%, over het hele hoofdrailnet. Het is nu winter, dus van de zomer verwacht ik nog wat betere prestaties en over heel 2019 verwacht ik dat uw punctualiteit wel iets hoger zal liggen. Aardig gemiddeld dus. Wat is nu precies het probleem met dit traject en wat is hier zo schokkend?

Reageer