Hoe moet ik naar school met de nieuwe dienstregeling?

• 4 December 2016
  • 62 reacties
  • 2494 Bekeken

Toon eerste bericht

62 reacties

Je kunt inderdaad via Utrecht Centraal en nog op tijd zijn. :)

v. 07:13 Tilburg, spoor 1 Sprinter naar Den Bosch.
a. 07:28 Den Bosch spoor 6b
v. 07:37 Den Bosch spoor 4b Intercity naar Schiphol Airport
a. 08:06 Utrecht Centraal spoor 7
v. 08:12 Utrecht Centraal spoor 15 Sprinter naar Veenendaal Centrum
a. 08:14 Utrecht Vaartsche Rijn spoor 2

Je hebt wellicht te maken met het befaamde terugsteekverbod', maar met een Week OV doen ze daar toch niet zo moeilijk over, neem ik aan?

Overigens, heb je je nieuwe bustijden al bekeken?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of dit goede voorstel van Tochjo en VIRM Stormtrooper gaat helpen? Wellicht kan hij/zij ook nog reageren?

Toen station Vaartsche Rijn nog niet was geopend pakten wij elke ochtend de intercity naar Schiphol vanaf Den Bosch en stapten we uit op Utrecht Centraal. Dit was echter bijna elke ochtend een drama. Trein zat regelmatig al zo vol dat we niet eens meer meekonden, of we konden wel mee maar moesten staan. Aangezien ik een aandoening heb aan mijn rug is dit niet echt wenselijk voor mij dus pak ik die intercity liever niet meer. Ik ga dan nog liever lopen, zolang ik in beweging blijf valt de pijn in mijn rug wel mee. Lang stilstaan is echter wel een probleem.
Hoe je het ook wendt of keert, het is in mijn ogen pure minachting voor alle reizigers van Gilz-Rijen en Tilburg naaf een station voorbij Den Bosch. Ik zie grote verhalen van de NS over verbeteringen in de dienstregeling. Maar het gaat dan om minuten ten koste van een groep die een half uur op Den Bosch mag wachten. Echt een faal dat dit niet geconstateerd is en te belachelijk voor woorden dat dit geaccepteerd is in de die stregeling.
Onzin. Tilburg - Utrecht met overstap in Den Bosch; nu: 13 minuten, straks: 5 of 9 minuten. Er zullen tussen bepaalde stations best uitzonderingen zijn (zoals door TS aangegeven). Maar dat zijn dus uitzonderingen. Bovendien lijkt het erger dan het is. Bijvoorbeeld van Tilburg Universiteit naar Utrecht Vaartsche Rijn heb je straks een overstap van 28 minuten, maar wordt je totale reistijd 'slechts' 19 minuten langer.

Ja, en die "slechts 19 minuten langer" zorgen er dus wel voor dat je een trein van een half uur eerder kan pakken of je te laat bent op school. Dat laatste doen ze op mbo's nogal moeilijk over vanwege de aanwezigheidsplicht dus voor ons is het kiezen tussen twee kwaden.
Badge +3
Toen station Vaartsche Rijn nog niet was geopend pakten wij elke ochtend de intercity naar Schiphol vanaf Den Bosch en stapten we uit op Utrecht Centraal. Dit was echter bijna elke ochtend een drama. Trein zat regelmatig al zo vol dat we niet eens meer meekonden, of we konden wel mee maar moesten staan. Aangezien ik een aandoening heb aan mijn rug is dit niet echt wenselijk voor mij dus pak ik die intercity liever niet meer.
In de nieuwe dienstregeling zal deze intercity niet meer met enkeldeks treinstellen worden gereden, maar met dubbeldeks treinstellen. Bovendien zal de trein bestaan uit minstens twee gekoppelde treinstellen, omdat in Eindhoven het deel uit Heerlen en het deel uit Venlo gecombineerd worden tot één trein. Misschien dat deze intercity daarom straks wel weer een goede optie kan zijn.
Ik krijg niet de indruk dat deze klacht serieus genomen wordt. Als je met de trein wil reizen hoef ik geen advies over bussen. Dit is gewoon een dramatische verslechtering
Reputatie 7
Natuurlijk wordt er geluisterd. Er is zelfs al bekeken of het anders kan, op dit traject was het antwoord nee.
Reputatie 3
Badge

Wij hebben het nu "opgelost" door aan onze docenten te vragen of het een probleem is of we tijdens de eerste uren iets te laat komen. Beetje onzin dat het op deze manier moet maar het is niet anders. Voor ons is dat een optie omdat wij studeren maar daar kan je op je werk natuurlijk niet mee aankomen.

Het is helemaal geen onzin dat het op die manier moet.
Zowel de minister als de OV-bedrijven vragen al jaren of onderwijsinstellingen en werkgevers om een beetje flexibel te zijn in hun werktijden. Dat is gewoon beleid. Alleen beseft nog lang niet iedereen dat....
Reputatie 2
Ik krijg niet de indruk dat deze klacht serieus genomen wordt. Als je met de trein wil reizen hoef ik geen advies over bussen. Dit is gewoon een dramatische verslechtering
Dan moet je zeker niet het reisadvies van 9292 bekijken. Ook daar wordt op sommige momenten van de dag reizen per bus geadviseerd van Tilburg Station naar Tilburg universiteit.
Dat 9292 dat aangeeft kan ik snappen, maar ik wil niet met de bus. Dat kost me namelijk een hoop geld extra
Dat 9292 dat aangeeft kan ik snappen, maar ik wil niet met de bus. Dat kost me namelijk een hoop geld extra

Dat, en de bus die 9292 aangeeft die ik dan zou moeten pakken zit nou al op elk moment van de dag propvol. Dat wordt nu alleen nog maar erger omdat mensen die eerst met de trein naar station Tilburg Uni gingen nu die bus gaan pakken vanwege die waardeloze nieuwe overstappen op Den Bosch.

Wij hebben het nu "opgelost" door aan onze docenten te vragen of het een probleem is of we tijdens de eerste uren iets te laat komen. Beetje onzin dat het op deze manier moet maar het is niet anders. Voor ons is dat een optie omdat wij studeren maar daar kan je op je werk natuurlijk niet mee aankomen.

Het is helemaal geen onzin dat het op die manier moet.
Zowel de minister als de OV-bedrijven vragen al jaren of onderwijsinstellingen en werkgevers om een beetje flexibel te zijn in hun werktijden. Dat is gewoon beleid. Alleen beseft nog lang niet iedereen dat....

Flexibel zijn kan als je een rooster hebt waarin je maar 15 contacturen per week hebt. Ik heb aangegeven dat ik elke dag van 08:30 tot 16:30 zit dus dan wordt flexibel zijn een beetje moeilijk. Studenten van bijvoorbeeld 11:30 tot 19:30 op school laten zitten is bullshit en ik mag toch aannemen dat de NS dat zelf ook wel kan inzien.
Reputatie 7
Badge +3
Welke student heeft 40 contacturen per week?
Reputatie 5
Badge
Ga eens kijken bij Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek in Delft.

Reageer