Hoe moet ik nu op mijn werk komen?

• 26 mei 2019
  • 22 reacties
  • 1097 Bekeken

Ik vertrouw op jullie als veevoer. Hoe moet ik nu dinsdag op mijn werk komen. 40 km fietsen is wel ver

22 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Daar zult u zelf een oplossing voor moeten vinden. Bussen en treinen rijden niet. Wie weet kunt u wat met uw werkgever regelen. Er is nagenoeg geen openbaar vervoer die dag. NS kan er ook niks aan doen dat de onderhandelingen over het pensioenakkoord zijn mislukt. Dat is de reden dat er pensioenacties zijn om de AOW leeftijd terug te brengen naar 66 jaar.

Veel mensen in Nederland zijn niet gelukkig met de staking, maar staan wel achter de bevriezing van de AOW-leeftijd op 66 jaar en vinden een indexering van de pensioenen eveneens redelijk en eerlijk.

Wees creatief, een oplossing voor uw situatie wordt u niet aangedragen en dat geldt voor alle reizigers.

Intelligentie is het vermogen om een adequate oplossing te bedenken in onbekende situaties. Zet het in.

Ik vertrouw op jullie als veevoer

Ik neem aan dat u een wat ongelukkige spelfout heeft gemaakt. ;-)

https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/staking-dinsdag-28-mei-2019-57915
Inderdaad met veevoer is ook weleens iets aan de hand.

40 km fietsen zou op zich voor een keer wel moeten kunnen, ware het niet dat het dinsdag gaat regenen. Zou dus alles op alles zetten om een lift te regelen. Lukt dat ook niet, dan zou ik zeker met uw werkgever de situatie bespreken.

Dat NS niets aan het mislukken van de onderhandelingen heeft kunnen doen laat ik graag aan Thom, dat is zijn politieke mening, waar ik overigens niet zo zeker van ben.

Hoop dat u een passende oplossing vindt !
Reputatie 7
Badge +3
De staking is lang genoeg van te voren aangekondigd.
Mogelijk kunt u thuiswerken, iets regelen met uw werkgever, vrij nemen, iets regelen met collega's, oproepje op social media etc.
wees creatief. Er zal geen OV zijn op 28 mei, dat is zeker.
Reputatie 7
Badge +4
Ik dacht dat het helder was, maar goed. NS is een werkgever, en wordt ook vertegenwoordigd door de werkgevers bij de onderhandelingen. De laatsten schoven te weinig op naar het oordeel van de werknemersorganisaties en daarom volgen de pensioenacties. Die worden binnen de kaders gehouden van de rechterlijke uitspraken zoals die laatste jaren zijn gedaan.

Als je kijkt naar de statistieken, gaan er in Nederland weinig dagen door werkonderbrekingen verloren. Er wordt hier aantoonbaar niet veel gestaakt. In de belendende landen ligt dat behoorlijk hoger. In België zeker, in Duitsland ook, en in Frankrijk al helemaal. De verklaring zit in ons overlegmodel en ik denk dat dat beter is dan de Franse variant, waar de tegenstellingen in de bevolking vele malen groter zijn, en met alle meer politiek gekleurde stakingen van dien.

De pensioenleeftijd is, net as de indexering met betrekking tot het prijspeil van de pensioenen, gewoon een arbeidsvoorwaarde. In Frankrijk zijn. stakingen al snel heel anders van karakter en lopen langs de lijnen van de politieke tegenstellingen.

Het is ook maar net wat het doel is van de staking. De werkonderbrekingen in het basisonderwijs vonden veel mensen gezien de slechte salariëring en vooral de grote werkdruk begrijpelijk en had dus ook snel succes. De salarissen zijn verhoogd en de werkdruk is verminderd. Ik ben er niet ongelukkig mee dat zaken met beperkte acties worden bijgesteld, dat vind ik persoonlijk iets om blij mee te zijn. Ik heb veel in het buitenland verkeerd, vele stakingen meegemaakt, en dan waardeer je het poldermodel steeds meer.

Wie alleen de overlast benadrukt, en niet ingaat op de inzet van de pensioenacties is veel meer politiek bezig dan ik. Wie het daar alleen over heeft, steunt de werkgevers. Dat mag, maar het moet dan wel duidelijk zijn. Anders kom je op het niveau van de boulevardpers.

Ik ben inderdaad van het overlegmodel en het compromis. Dat is natuurlijk zonder meer een politiek standpunt, en je zult mij inderdaad niet op de flanken van links en rechts vinden. Ik ben niet zo ongelukkig met het gegeven dat de meer constructieve partijen de laatste verkiezingen hebben gewonnen.

Politiek is de kunst van het haalbare, binnen de kaders van je mens- en maatschappijvisie. Anders heb je hooguit je eigen gelijk - en bereik je niks. Wat meespeelt is dat ik een geschiedenisachtergrond heb, en ervaring met landen waar men het met de rechten van de burgers niet zo nauw nam.

Voor mij is de rechtsstaat heilig, evenals de Trias Politica.

Ik geef mijn opvattingen hierover zelden weer en vind ook dat we hier een forum zijn om hulp te bieden aan medereizigers, maar dan is het helder waar ik sta.

En verder onderschrijf ik de belangrijkste uitspraak van Voltaire aangaande dit punt - en met grote instemming.
Ieder heeft recht op zijn eigen mening, vind het echter te ver gaan om meningen hier als feiten te presenteren.
Reputatie 7
Badge +4
Dat gebeurt hier ook te veel, maar is eveneens een tendens in de samenleving. Het is een variant op om te spreken over landsbelang als het in feite om partij- of groepsbelang gaat. Kijk sommige politieke fora er maar op na. Vandaar dat ik dan boven maar eens een persoonlijke opvatting weergeef. Ik heb nu dit uitstapje gemaakt omdat ik me er toe uitgedaagd voelde, maar ook om te voorkomen dat mensen, met al te vaak extreme opvattingen, hier er een eigen invulling aan geven.
Reputatie 7
Badge +4
Het kan allemaal wel wat gematigder op het forum. Voor wie behoefte heeft om de afkeer van alle andersdenkenden die niet of minder extreem zijn te uiten, zijn andere fora meer geschikt. Daar denken ze dat ze groot zijn omdat niemand meer de moeite neemt ze tegen te spreken.
Reputatie 7
Badge +3
Ik vertrouw op jullie als veevoer. Hoe moet ik nu dinsdag op mijn werk komen. 40 km fietsen is wel ver
NS staat voor veevervoer, niet voor veevoer.😊
Reputatie 7
Badge +3

Ik vertrouw op jullie als veevoer. NS staat voor veevervoer, niet voor veevoer.😊
Hallo Kathysnow en welkom bij onze Community!

Stom dat je hierdoor moeilijk op je werk kunt komen. Denk je dat het gaat lukken met een lift regelen? Ik ga in ieder geval duimen voor je! Meen ik! 🙂
Reputatie 7
Badge +4
De pensioenacties zijn ruim van te voren aangekondigd en veel reizigers hebben zo te zien een creatieve oplossing gevonden, ondanks dat het natuurlijk gewoon lastig is.Een variant op de onzichtbare hand, waarbij individuen zelf tot een oplossing komen, en dat werkt vaak.

Ik heb mijn reis zelf maar een dag uitgesteld, maar dat is niet voor iedereen een optie.
Veel mensen in Nederland zijn niet gelukkig met de staking, maar staan wel achter de bevriezing van de AOW-leeftijd op 66 jaar en vinden een indexering van de pensioenen eveneens redelijk en eerlijk.

Daar heb ik mijn twijfels bij, heb je een onderbouwing met cijfers? Op het eerste gezicht is verhogen v.d. AOW-leeftijd logisch omdat we gemiddeld steeds ouder worden. Bij bevriezing zou je de AOW b.v. tot een bepaalde leeftijd kunnen uitkeren om het systeem betaalbaar te houden. Ik denk dat niemand daar blij van wordt.
Reputatie 7
Badge +4
Daar heb ik mijn twijfels bij, heb je een onderbouwing met cijfers?

Nogmaals ik vind het hier een hulpverleningsforum en in de kranten kunt u alle meningen lezen.

Maurice de Hond heeft het onderzocht, dat had u zelf met gemak ook kunnen vinden. Het heeft in bijna alle kranten gestaan.

Als de grootschalige ov-staking van dinsdag een beter pensioen oplevert, heeft twee derde van de Nederlanders begrip voor die vergaande actie. De vakbeweging heeft daarmee aardig wat draagvlak voor haar drukmiddel in de onderhandelingen over een nieuw pensioenstelsel. De vakbonden eisen dat minister Koolmees van sociale zaken de AOW-leeftijd tijdelijk bevriest, maar tot op heden geeft die geen sjoege. Maurice de Hond peilde voor vakbond CNV hoe het land aankijkt tegen de pensioendiscussie en bijbehorende stakingen. Daarvoor ondervroeg hij bijna tweeduizend mensen, representatief op onder meer leeftijd, opleiding en inkomen. Een kwart daarvan baalt overigens wel van de acties, 10 procent heeft er geen mening over.
Reputatie 7
Badge +3
Ook een onderzoek van EenVandaag onder 27.000 mensen geeft dit beeld.
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/publiek-achter-stakingen-en-aow-leeftijd-van-66-jaar/
Zóveel impact...
Badge +3
Zóveel impact...
Helemaal niets van gemerkt, en zelfs op de weg was het erg rustig voor een dinsdag (afgezien van wat ongevallen, maar da's normaal bij slecht weer...)

Wel medelijden met een reiziger die vanochtend op Voorschoten stond te wachten op de trein naar Bora Bora of zoiets, mét een palmboom bij zich.

NS reageerde nogal laconiek (dan sta je in ieder geval droog), maar die heeft hij 'teruggepakt' door 8 uur later te tweeten "Hartstikke leuk, maar ik sta er nog...!"
Reputatie 7
Badge +3
Dat jij er niets van gemerkt hebt wil natuurliijk niet zeggen dat het geen impact had.
Ik hoorde gister ergens op het nieuws dat er per dag zo'n miljoen treinreizigers zijn. Wat dus betekent dat een groot gedeelte daarvan alternatieven heeft moeten zoeken. Een paar gelukkigen zullen nog wel hebben kunnen reizen, voornamelijk met andere vervoerders dan NS.
Veel forenzen zullen uit noodzaak en de voorspelde drukte op de weg thuisgewerkt hebben waardoor een verkeerschaos uitbleef.
De collega met wie ik meereed zei wel dat het vanmorgen drukker was dan normaal 's morgens om die tijd (was tussen 6.30 en 7.00), al reed het wel goed door.
Daar schrik je toch van Momo?
Reputatie 7
Badge +3
Het was inderdaad wel even schrikken toen mijn collega zei hoe laat (of liever hoe vroeg!) hij zou vertrekken. Dat was dus even de wekker wat vroeger zetten.
Nu was ik al om 7.05 op werk, terwijl ik normaal altijd de sprinter van 7.22 neem.
Lekker op tijd naar bed vanavond!
Maurice de Hond heeft het onderzocht, dat had u zelf met gemak ook kunnen vinden. Het heeft in bijna alle kranten gestaan.

Mijn excuses dat ik geen kranten gelezen heb. Ik lees wel online bronnen als deze:

https://www.nu.nl/economie/5914152/ov-staking-kostte-nederlandse-economie-honderden-miljoenen-euros.html

Tja, we krijgen gewoon waar we om vragen. €400M gedeeld door 17M is €23.53 p.p. Dus of we er nou achter staan of niet, geld kost het. De gewilde AOW-bevriezing is kostenneutraal dus die betalen we uiteindelijk ook gewoon uit eigen zak.

Ontopic: als je dit ongemak echt niet kunt hebben -door wat voor reden dan ook-, dan zou ik een auto aanschaffen.
Reputatie 5

Maurice de Hond heeft het onderzocht, dat had u zelf met gemak ook kunnen vinden. Het heeft in bijna alle kranten gestaan.Mijn excuses dat ik geen kranten gelezen heb. Ik lees wel online bronnen als deze:

https://www.nu.nl/economie/5914152/ov-staking-kostte-nederlandse-economie-honderden-miljoenen-euros.html

Tja, we krijgen gewoon waar we om vragen. €400M gedeeld door 17M is €23.53 p.p. Dus of we er nou achter staan of niet, geld kost het. De gewilde AOW-bevriezing is kostenneutraal dus die betalen we uiteindelijk ook gewoon uit eigen zak.

Ontopic: als je dit ongemak echt niet kunt hebben -door wat voor reden dan ook-, dan zou ik een auto aanschaffen.

Dit ongemak is incidenteel: om alleen daarvoor een auto aan te schaffen is natuurlijk overdreven.
Ik weet dat van mijn team (zeven mensen) er dus vier thuis hebben gewerkt waaronder ik.Gelukkig kon dat. We doen ook werkzaamheden waarvoor je wel op kantoor moet zijn en dat kun je ook niet dag in dag uit laten liggen.

Dat mensen voor één dag een oplossing hebben gevonden, betekent natuurlijk niet dat dat elke keer kan.

En veel reacties als in "ze staken ook voor jou" . Ik mag zelfs als het 66 blijft, nog bijna, 35 jaar werken. Ik heb er pas 10 jaar fulltime opzitten en in die 10 jaar is er ook alweer vanalles veranderd dus ik geloof niet zomaar dat 66 dus 66 blijft. Wel hoop ik dat die 10 jaar bijdragen aan pensioen tot nu toe niet voor niets is geweest en er ook ter zijne tijd voor mij wat in de pot zit 🙂 En ik hoop ook dat er niet nog meer stakingen komen want het heeft me wel grijze haren bezorgd qua planning enzo 😉

Reageer