beantwoord

Hoofddorp naar Den Haag, een verslechtering

• 16 december 2016
  • 75 reacties
  • 1785 Bekeken

Toon eerste bericht

75 reacties

En vandaag na dagen weet eens de trein. 8.05 rijdt gewoon weer niet. 7.50 geen overstap mogelijk. Wat nu weer? Nemen jullie dit weer mee???
En wanneer gaat er nou eens wat gebeuren? Drama drama drama... Al dikke 2 maanden ellende. Alsjeblieft!!!
@Daan, kwam door uitgelopen werkzaamheden bij Den Haag Centraal (1 van de talloze storingen)

Gisteravond, geen sprinter naar Hoorn (17.23) maar geen info op de elektronische borden, geen omroepberichten, op de app staat doodleuk dat de trein al is vertrokken.
Toen de opvolgende ic op het spoor binnenkwam stond er nog steeds Sprinter Hoorn Kersenboogerd bijna een kwartier na dat die trein had moeten vertrekken....

Dit dus allemaal net als op vrijdag....
Wat een ellende @bob. Voel mij echt zo machteloos hierover. Om maar niet te spreken over hoe mijn werkgever en collega's hierover denken. Ze geloven mij bijna niet eens meer. Ben de grap van de afdeling geworden.... Ja ja. . De trein die weer niet op tijd rijdt... Dat zal wel. Moet je maar op tijd weggaan. Alsof dat helpt. ..
Reputatie 6
Badge
DaanPrent, misschien moet je eens proberen om inderdaad eerder weg te gaan.
En vandaag weer een stroomstoring, nog nooit zoveel storingen gehad... En natuurlijk geen reisadvies voor de forensen die naar Sassenheim en Nieuw Vennep moeten (is dat nieuw beleid om die bussen niet meer te vermelden?!)

Gelukkig rijdt het (voorlopig) weer.
Vandaag de 8.20 op hoofddorp weer 10 minuten vertraging en aansluiting Leiden gemist. Beste NS... Hoe staat het met jullie analyse van en op deze lijn?
Die van 7.20 bijna een kwartier...
Bij Lelylaan gaat het iedere keer mis.
Drama.... zullen we gaan carpoolen? Op kosten van de NS?
Probeer op tijd naar huis te komen want je weet maar nooit... zucht...Alles weer vertraagd en overstap niet mogelijk. Ik heb een screenshot van de planner... Maar kan deze niet in kopiëren. Kijkt u nog mee NS?
"Alles weer vertraagd" is nogal overdreven. Richting Hoofddorp is er 1 trein uitgevallen (die van 16:48). De rest lijkt normaal op tijd te rijden.

Of bedoel je van Hoofddorp naar Den Haag? Daar lijken nu 2 reismogelijkheden uitgevallen (17:04 en 17:20). Het kan altijd tegenzitten, dat heb je met het overig vervoer ook. Met de auto sta je in de spits ook regelmatig vast.
Toch kan ik me de frustratie van Daan zeker voorstellen. Maar Martin heeft gelijk; het kán gebeuren.
Martin, dat zijn er al 3 op hetzelfde traject.
De NS weet heus wel dat er problemen zijn, maar heeft (voorlopig) geen oplossing....
@Bob, ja als je zo gaat beginnen, er rijden per uur 12 treinen tussen Den Haag en Hoofddorp. In plaats van je te focussen op de 3 treinen die niet rijden, kun je je ook focussen op de 9 die wel rijden.

Ik snap het probleem wel (Hoofddorp - Leiden is voor mij ook dagelijkse kost), maar even relativeren kan ook geen kwaad. Niet elk probleem is gratis of goedkoop op te lossen. De NS kan heus wel fors meer kwaliteit gaan leveren, maar zou jij daar ook fors meer geld voor over hebben?
De huidige dienstregeling is te strak waardoor bij de minste verstoring het al mis gaat. Ik heb nu elke dag wel een vertraging, meestal op de heenweg maar vaak ook terug. Als er 1 trein vertraging heeft al is het maar een paar minuten is het al raak. Dat was met de oude dienstregeling veel minder en die was niet duurder.
Martin7182,

Ik relativeer mij suf. Anders was ik al lang voor die welbekende trein gesprongen. Natuurlijk gaan er elke dag zat treinen op tijd. Maar niet tijdens de spits en niet tijdens mijn reistijden. Die zijn bijna elke dag vertraagd sinds de nieuwe dienstregeling waardoor mijn reisduur aanzienlijk langer geworden is. Lees de rest van het forum vooral even mee.
De 16.03 van DH naar HD reed vandaag gewoon zomaar niet.
De 16. 48 reed ook zomaar niet en bij de 16.18 was de overstap door vertraging niet meer mogelijk. Hoe kan ik dan voor de zoveelste keer weer relativeren?
Ik meld mij hier echt niet voor niets en zomaar maar hoop vooral dat er ergens voor iedereen verbetering optreedt. Ben geen klager maar de frustratie groeit met de dag. Dat kun je je best voorstellen, net zoals de NS zich dat kan voorstellen....
DaanPrent, volgens mij moet je gewoon (net als ik) wennen aan de nieuwe strategie van de NS, en die is volgens mij om frequenter te rijden en treinen te schrappen die teveel vertraging hebben opgelopen. Vergelijk dat eens met vroeger toen er maar 2 treinen per uur gingen i.p.v. 6 en er zo lang mogelijk werd doorgereden bij vertragingen (met alle gevolgen van dien).

Overigens ben ik persoonlijk ook niet zo blij met de huidige dienstregeling. Ik heb liever 1 trein per uur die snel en op tijd is, dan 6 per uur langzaam en soms met uitval. In mijn ideale wereld zijn er intercity-verbindingen tussen wisselende stations op verschillende tijdstippen. Heel complex en een heel uitzoekwerk, ook voor reizigers, maar wel een snelle verbinding tussen alle stations (slechts op bepaalde tijdstippen).
Reputatie 6
Badge
In mijn ideale wereld rijden er meer dan 6 treinen per uur tussen Rotterdam en Breda. Maar helaas, dat gebeurt niet.
Er rijden ook niet voor iedereen 6 treinen per uur tussen Hoofddorp en Den Haag, dat is gewoon een half uur's dienstregeling als je overstappen niet meerekent.
De ene trein komt uit Hoorn en eindigt in Leiden, en de ander komt uit Zwolle en eindigt in Den Haag Centraal.
Voor mij zijn dat er dus 4... het is maar wat je bestemming is.
Waar Martin die 6 treinen vandaan haalt, of hij steekt stiekem terug...
Reputatie 6
Badge
Als terugsteken de snelste optie is om ergens te komen, doe ik dat. En ik steun iedereen die dat doet. De trein hoort namelijk het snelste binnenlandse vervoersmiddel te zijn.
Helemaal mee eens, maar je loopt het risico op een boete ook al is het maar een paar kilometer...
Overigens gebeurt het terugsteken via Schiphol op de route Den Haag Hoofddorp massaal, pakkans is minimaal en een groot deel weet helemaal niet dat het niet mag.
Ok... suffe vraag... Wat is terugsteken?
Ok... suffe vraag... Wat is terugsteken?

Als je Topic traject (hoofddorp-Den Haag) als vb. neemt; reizen eerst van Hoofddorp naar Schiphol Airport en dan van Schiphol Airport (lang Hoofddorp) naar Den Haag gaat reizen. Dat wordt terugsteken genoemd DaanPrent!

Suffe vraag zou ik het niet willen noemen; Het is ook niet altijd voor mij duidelijk en dan staat vragen nog altijd vrij volgens mij! Toch....?:S
Je zou zo nodig bij de topic Off topic/vraag het de hoofdconducteur ook nog (specifiek) kunnen vragen aan een hoofdconducteur (HC) of hij/zij er een duidelijke uitleg over het begrip terugsteken kan/wil geven DaanPrent!

Ik heb zelf even hier op het forum gezocht maar vond (vond ik in ieder geval) geen duidelijk antwoord daarop! Ik ga er zelf over twijfelen of mijn gegeven antwoord wel klopt namelijk!:?
Succes!:S
Klopt hoor, je mag niet (zonder opnieuw uit en in te checken) terugrijden op het stuk wat je al hebt afgelegd.
Dat valt onder zwart rijden (ik noem dat eerder grijs rijden, je doel is immers hetzelfde, thuiskomen).

Als er een goede reden voor is (verstoringen op het traject) zal de conducteur/trice het gedogen, en als de NS het bij verstoringen adviseert mag het natuurlijk zonder problemen.
Reputatie 6
Badge
Of als de reisplanner je het advies geeft om terug te steken. Het advies van de reisplanner dient namelijk als officieel reisadvies.

Reageer