beantwoord

Hoorn Kersenboogerd - Rotterdam centraal

• 23 september 2019
  • 9 reacties
  • 211 Bekeken

Reputatie 3
Vreemd dat de reguliere route (zonder ICD) (eerst intercity Heerlen met overstap op Sloterdijk naar de intercity via Haarlem richting Roosendaal ) goedkoper is,20euro 80, als eerst de sprinter naar Leiden (via schiphol) en dan pas de intercity richting Roosendaal a 23 euro 60
De laatste is qua tijd langer,maar qua spoorkilometers korter
Het tarief is toch gebaseerd op gereden kilometers?
icon

Beste antwoord door Tochjo 23 september 2019, 17:02

De prijs voor een reis tussen twee stations is altijd gebaseerd op de kortste route. Onderweg in- en uitchecken kan dus nooit leiden tot een lagere prijs dan de prijs die geldt wanneer niet onderweg wordt in- en uitgecheckt.
Bekijk origineel

9 reacties

Mag ik vragen hoe je op 23 euro en 60 cent uitkomt? Volgens mijn gegevens dien je gewoon 20 euro en 80 cent te betalen als je naar de tariefeenheden kijkt. Echter is wel ons advies via Sloterdijk te reizen en daarna de trein naar Vlissingen of via Schiphol en vanaf daar de Intercity Direct (met toeslag) te pakken.
Reputatie 7
Badge +3
Waar krijg jij dan €23.60 uit de reisplanner? Ik krijg die prijs er niet uit.
Overigens is het echt zoeken om een heel enkel reisadvies met overstap in Leiden er uit te krijgen.

Reputatie 3
Via de resiplanner.(hmm,2 aparte reizen,instaptarief??)
De tweede optie zou evengoed goedkoper moeten zijn,vanwege de kortere route en dus een uit/incheck in Leiden.

Bij een via reis krijg je geen tarief.
Badge +3
De prijs voor een reis tussen twee stations is altijd gebaseerd op de kortste route. Onderweg in- en uitchecken kan dus nooit leiden tot een lagere prijs dan de prijs die geldt wanneer niet onderweg wordt in- en uitgecheckt.
Reputatie 3
Dat wist ik niet Tochjo,dank je!
De prijs is dus al gebaseerd op de tweede route?

@Momo Je krijgt die reis als je Schiphol als 'via station' plant
De reis dient dan ook hetzelfde te kosten. Ik ben bang dat je je hebt vergist in de prijs.
Reputatie 3
Ik had ze als 2 aparte reizen gepland.
Dus eerst Hoorn K-Leiden en dan Leiden-Rotterdam,vanwege geen prijs bij een via reis.
Maar het is me nu duidelijk. 😉
Dan wordt er geen lange afstandskorting meegenomen waardoor je tot deze prijs komt.
Reputatie 3
Dank je Erryt!

Reageer