Hoorn wederom gedupeerd

  • 11 december 2016
  • 7 reacties
  • 373 Bekeken

Reputatie 3
Na vorig jaar het schrappen van de intercity naar Haarlem (Stom,want hierdoor werd de lijn Sloterdijk -Hoorn drukker) ligt nu ineens Amersfoort een half uur verder doordat de intercity niet verder rijdt dan Amsterdam centraal.
ook de reis naar Utrecht en Middelburg duurt iets langer

7 reacties

Reputatie 4
De doorkoppeling van Enkhuizen naar Amersfoort is er altijd vooral geweest om minder kerende treinen (die perronruimte in beslag nemen) in Amsterdam Centraal te hebben en niet zo zeer omdat dat een essentiƫle verbinding was. Als het handiger uitkomt om die verbinding te knippen gebeurt dat dus. Ik vermoed dat de reden om te knippen is dat de doorgaande treinen voor het gedeelte tussen Amsterdam en Enkhuizen buiten de spits onnodig lang en leeg waren. Door te knippen kun je die treinen op dat stuk nu korter maken.

Overigens is de overstaptijd in Amsterdam 7 minuten en wordt de totale rijtijd maar 1 minuut langer. Alleen vandaag duurt het veel langer maar dat is vanwege werkzaamheden tussen Amsterdam en Amersfoort.

Uh, hoeveel reizigers zijn er dagelijks van Hoorn naar Middelburg? Een of twee?
Reputatie 3
kwa tijd heb je gelijk,maar een rechtstreekse verbinding is altijd prettiger.
Dus toch een verslechtering.

Is er een kans dat de intercity Haarlem v.v. nog terugkomt?
Deze sloot trouwens vanuit Haarlem ook nogeens mooi aan op de intercity vanuit Rotterdam/Den Haag
Reputatie 3
De IC naar Haarlem rijdt alleen in de spits vanaf Alkmaar en stopt voortaan ook weer in Heiloo en Castricum waardoor de reistijd vanuit deze plaatsen naar Haarlem en verder afneemt in de spits. De IC richting Haarlem zal niet terugkomen in Hoorn. Wel sluit de Sprinter vanuit Hoorn naar Haarlem in Haarlem aan op de Intercities naar Leiden.
Nog een punt mbt de verbindingen vanuit Hoorn in de "nieuwe" dienstregeling:

Vorig jaar hadden we 4 treinen per uur van Hoorn naar Schiphol. Door de net iets gewijzigde tijden sluiten de ICs naar A'dam CS op Sloterdijk niet meer aan op de trein naar Schiphol (2 minuten, je kunt soms geluk hebben). Alleen de Sprinter naar Leiden verbindt Hoorn nog met Schiphol.

De aankondiging op http://www.ns.nl/reisinformatie/actueel/noord-holland-noord-kennemerland.html wekt de indruk dat de aansluiting juist verbeterd zou zijn. Dat is het zeker niet. Kan dit meegenomen worden in de feedback voor de dienstregeling voor volgend jaar?
Reputatie 7
Badge
Na vorig jaar het schrappen van de intercity naar Haarlem (Stom,want hierdoor werd de lijn Sloterdijk -Hoorn drukker) ligt nu ineens Amersfoort een half uur verder doordat de intercity niet verder rijdt dan Amsterdam centraal.
ook de reis naar Utrecht en Middelburg duurt iets langer


Wat hebben al die trajecten met Hoorn te maken?

Edit, laat maar ik zie het al.
Reputatie 7
Badge
kwa tijd heb je gelijk,maar een rechtstreekse verbinding is altijd prettiger.
Dus toch een verslechtering.

Is er een kans dat de intercity Haarlem v.v. nog terugkomt?
Deze sloot trouwens vanuit Haarlem ook nogeens mooi aan op de intercity vanuit Rotterdam/Den Haag


Die intercity is er nog steeds hoor. Die gaat helemaal naar Alkmaar toe. 🙂
Reputatie 6
Vanaf aankomende december krijgt Hoorn natuurlijk wel een rechtstreekse IC-verbinding met Amsterdam Amstel, Utrecht, Den Bosch en Eindhoven erbij.

Reageer