beantwoord

Huishoudbeurs en Ajax

• 19 februari 2018
  • 5 reacties
  • 237 Bekeken

Een praktische vraag: Voor aankomende zondag (25 febr 2018) speelt Ajax tegen ADO Den Haag in de Johan Cruijff ArenA. Nu hoor ik dat er op die dag helemaal geen IC's stoppen op station Duivendrecht vanwege de huishoudbeurs. Ik vind het argument van van de NS best wel bekwamend door niet het stoppen van de IC's. Ik sprak met mijn vrienden in Almere en Hilversum en die vertellen ook dat ze de NS niet meer erop vertrouwen. Opvallend is dat er haast op de Gooilijn en Flevolijn geen kip te bekennen zijn die ooit met de trein naar de huishoudbeurs gaan. Terwijl er best wel boze Ajacieden kunnen rond lopen over het feit dat er verder ook nooit echt gecommuniceerd is met Ajax en met Ajax Fans over het niet stoppen van de IC's op station Duivendrecht. Op die manier jaag je de mensen onnodig de auto in! Mensen die afhankelijk zijn van het spoor-en busboekje lijkt mij best wel triest om op die manier in de samenleving mee om te gaan. Als Ajax thuis tegen Feyenoord of tegen PSV moeten spelen dan zul je wel de poppen aan het dansen krijgen lijkt mij. Er is kennelijk uitermate slecht geregeld voor de bereikbaarheid met het openbaar vervoer. Ik zit mij dan af te vragen of het dan niet beter kan worden geregeld?
icon

Beste antwoord door Tamzin 19 februari 2018, 20:23

De sprinters stoppen gewoon.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
De sprinters stoppen gewoon.
Badge
Toch gek dat diezelfde sprinters bij de Huishoudbeurs absolúút niet voldoende zijn, waardoor de dienstregeling een week lang op de schop gaat en duizenden forenzen gedupeerd zijn... :?
Op een Ajaxwedstrijd komt ook flink wat volk af, ik kan me niet voorstellen dat dat niet voor veiligheidsrisico's gaat zorgen op Duivendrecht als iedereen daar per sprinter naartoe moet. (Voor wie het vergeten was, veiligheidsrisico's waren het nieuwste argument van NS om een stop op RAI te bevoordelen boven de reguliere stop op Duivendrecht tijdens beurzen.)
Reputatie 7
Badge +3
Er komen procentueel niet zoveel voetballiefhebbers met de trein is mijn eigen ervaring. De reden: de meeste Ajax-supporters wonen nu eenmaal in Amsterdam. Bij andere evenementen in de Arena of de Ziggodome is het wat anders.
Reputatie 5
Dan ga jij niet vaak genoeg naar een voetbalwedstrijd, haha.
Het gaat echt wel om een paar duizend (!) reizigers die met de trein gaan tijdens voetbalwedstrijden.
Dan ga jij niet vaak genoeg naar een voetbalwedstrijd, haha.
Het gaat echt wel om een paar duizend (!) reizigers die met de trein gaan tijdens voetbalwedstrijden.

PSV is veel meer een regioclub van Ajax inderdaad, leuk linkje: https://www.tubantia.nl/integratie/voetbalkaart

Reageer