beantwoord

IC Den Haag - Breda - Eindhoven

Toon eerste bericht

145 reacties

Reputatie 1
"Grappig": alles zou weer normaal moeten zijn per vandaag, maar dan zijn er ineens werkzaamheden waardoor de stoptrein in Delft Zuid nog steeds weinig komt, en kijk, de intercity van Rotterdam naar Eindhoven is ook gecanceld!

Als dit is wat de NS de komende maanden in petto heeft, dan wordt het niet rustiger op dit forum.
Reputatie 3
Had U dan verwacht dat een dienst over de HSL vlekkeloos verloopt? 😉
Reputatie 1
Nee, maar wel gehoopt!
Dom, dom, dom van me.
Reputatie 1
Hee, en nu is de trein op de terugweg ook geschrapt. Wederom vertraging.

Aaaaaaarrrggghhh!

Kan een NS'er eventueel toelichten welke briljante maatregelen men van plan was om dit te verbeteren? Ik las daar iets over op dit forum. Maar als je dan vraagt welke maatregelen er genomen worden is men stil.

Onacceptabel.
Dat is erg balen! Wat is de vertrektijd? Dan kijk ik even met je mee.
Reputatie 1
18.38 tilburg - rdam
Reputatie 1
Snap trouwens niet wat die vertrektijd met mijn vraag te maken heeft, maar OK, de wegen van NS zijn ondoorgrondelijk.
Dat de trein uitvalt is zeker niet prettig. Ik vraag de vertrektijd omdat ik wil kijken of ik hier iets over kan vinden. Het is nog wel een gevoelig traject, hopelijk gaat alles snel zoals gepland. We zijn momenteel zeker bezig om dit te verbeten. Je melding zet ik intern ook zeker door, hopelijk merk je hier snel verbetering in.
Reputatie 1
Dat horen we nu al maanden. Weinig concreets overigens of wat er dan gaat veranderen.

Maar ben blij dat mijn melding intern is doorgezet, dat zal het verschil wel gaan maken denk ik zo.
Ik snap je reactie zeker.. het is natuurlijk niet prettig, dat begrijpen wij ook. Helaas kan ik alleen een melding voor je doorzetten, verder kan ik momenteel weinig voor je betekenen. De melding kom wel terecht bij onze desbetreffende afdeling, hoe meer meldingen hoe beter natuurlijk. We zijn er echt hard mee bezig!
Reputatie 1
Als je als bedrijf al een tijd roept dat je ermee bezig bent maar (1) er verandert niks en (2) je zegt niet waar je mee bezig bent, dan zijn die woorden nogal inhoudsloos.

Meelevende woorden wekken dan ook alleen maar irritatie op als niemand iets betekenisvols wil/kan zeggen.
Dat begrijp ik inderdaad. Ik zou je ook graag een ander antwoord willen geven, helaas heb ik die niet. We zijn hard aan het werk om dit traject minder gevoelig te maken.
Reputatie 1
Nu doe je het weer!
Ik heb alles gezegd wat ik kan zeggen. Jammer dat je hier niet tevreden mee bent Martijn78.
Ik heb weer een leuke casus. Vanmorgen kwam rit 1133 om 10:43 keurig op tijd aan, echter zoals gepland op spoor 4 te Eindhoven. Dit is zo onhandig als het maar kan. De aansluitende treinen richting Venlo en Heerlen vertrekken zoals altijd vanaf spoor 1. Waarom arriveert trein 1133 dan gepland op spoor 4, terwijl de meeste 1100 gewoon op spoor 2 aankomen? Vervolgens werd de 1133 gewoon weer via de wissels achter het station naar spoor 2 geleid richting het rangeerterrein om daar kop te maken en even later weer terug te gaan naar spoor 5 voor de rit terug naar Den Haag.

Zou het aankomstspoor van trein 1133 en eventuele andere treinen in deze serie gewoon weer spoor 2 kunnen worden? Zelfs de conducteur riep vlak voor aankomst om dat we op spoor 2 zouden arriveren, terwijl het dus gewoon gepland spoor 4 was. Echt niet reizigersvriendelijk, zeker omdat spoor 2 vrij is en deze trein later weer naar hetzelfde spoor als normaal wordt gerangeerd. Het lijkt me dus handig om spoor 4 te wijzigen in spoor 2.
Vandaag tussen Tilburg en Eindhoven met trein 1131 op zijn minst 15 à 20 minuten vertraging opgelopen, dit is natuurlijk heel jammer, maar niet het eind van de wereld. Wel vindt ik het heel raar als ik in de reisplanner kijk dat deze trein en de eerdere en latere treinen met een aantal minuten uit Den Haag Centraal vertrokken zijn.
Dit te laat vertrekken is helemaal raar als je bedenkt dat de 1100 in gvc een keertijd heeft van ongeveer 32 minuten, dus zou zo iets niet moeten kunnen.
De laatste dagen zijn er wel erg veel storingen defecte ic direct treinen. Is daar een reden voor? (Nieuwe machinisten?)
Wat een sof. Het is op de spitsmomenten in de ochtend en avond (ook nu weer) elke dag een verrassing of en wanneer de IC tussen Tilburg en Den Haag rijdt. Elke keer een andere reden (cancellen van de rit, vertraagde goederentrein, politieactie A16, kapotte trein, bovenleiding) maar je wordt er wel hoorndol van om iedere afspraak onder voorbehoud te moeten maken. Het helpt waarschijnlijk niets, maar bij deze een moedeloze oproep aan de NS : los de bende op dit HSL-traject nu na maanden gedoe eindelijk eens op..,., de abonnementen zijn hartstikke prijzig en de dienstverlening op dit traject is prut en een waardeloos reclamebord voor innovatief en ondernemend Nederland!
Reputatie 6
Het ging een tijdje redelijk goed, maar sinds deze week is er steeds wel weer iets aan de hand op de HSL. Het blijft een erg zwak traject.
Reputatie 2
Wat een sof. Het is op de spitsmomenten in de ochtend en avond (ook nu weer) elke dag een verrassing of en wanneer de IC tussen Tilburg en Den Haag rijdt. Elke keer een andere reden (cancellen van de rit, vertraagde goederentrein, politieactie A16, kapotte trein, bovenleiding) maar je wordt er wel hoorndol van om iedere afspraak onder voorbehoud te moeten maken. Het helpt waarschijnlijk niets, maar bij deze een moedeloze oproep aan de NS : los de bende op dit HSL-traject nu na maanden gedoe eindelijk eens op..,., de abonnementen zijn hartstikke prijzig en de dienstverlening op dit traject is prut en een waardeloos reclamebord voor innovatief en ondernemend Nederland!

Maanden gedoe? Ik heb in 2014 een jaar lang dit gedoe gehad op het traject Breda- Schiphol. Duurt dus al jaren. Oorzaken zijn erg complex en niet in een aantal maanden op te lossen, helaas. Ik ben weer met de auto gaan reizen en ga weer werk dichterbij zoeken.

Reageer