beantwoord

IC Direct

• 19 november 2019
  • 5 reacties
  • 255 Bekeken

Hoi NS! 
Wat is dat nou? Eerst een IC Direct beloven vanaf Rotterdam Lombardijen en op moment van vertrek ineens van de borden halen zonder dat de trein is langs geweest? 🤓 Het stond ook op jullie website dat de trein zou rijden en werd ook op het station omgeroepen. Jammer!  Het was namelijk heel koud toen ik de sprinter aan m’n neus voorbij liet gaan voor deze trein 🚂 

Groetjes! 

icon

Beste antwoord door Edwin 19 november 2019, 09:24

Ik zie hem nog steeds in de planner, maar was het je opgevallen dat die trein in de planner op spoor 1 zou komen?

Spoor 1 is geen perronspoor (Lombardijen heeft alleen 2 en 3), bovendien kan die trein niet eens vanaf de HSL langs het perron komen.

Als je nog eens zo’n trein ziet staan, ga er dan aub vanuit dat dat een fout in het systeem is geweest. Ik ga deze wel even doorgeven, want het hoort absoluut niet natuurlijk.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Een ICD op Rotterdam Lombardijen, daar heb ik nog nooit van gehoord, mede omdat dat qua route via de HSL ook niet mogelijk is langs een perron.

Het lijkt er meer op dat er evt wat fout gegaan is in de communicatie binnen de info systemen.

Over welke trein hebben we het dan@Lara12 ?

Reputatie 7
Badge

Ik zie hem nog steeds in de planner, maar was het je opgevallen dat die trein in de planner op spoor 1 zou komen?

Spoor 1 is geen perronspoor (Lombardijen heeft alleen 2 en 3), bovendien kan die trein niet eens vanaf de HSL langs het perron komen.

Als je nog eens zo’n trein ziet staan, ga er dan aub vanuit dat dat een fout in het systeem is geweest. Ik ga deze wel even doorgeven, want het hoort absoluut niet natuurlijk.

Reputatie 3

Ehm Edwin, Rotterdam Lombardijen heeft 4 perronsporen, 1 t/m 4. En wellicht is de trein via Dordrecht gereden als gevolg van een stremming op de HSL vanochtend, wat dan een eventuele stop op Lombardijen als extra trein zou kunnen verklaren.

Reputatie 7
Badge

Ehm Edwin, Rotterdam Lombardijen heeft 4 perronsporen, 1 t/m 4. En wellicht is de trein via Dordrecht gereden als gevolg van een stremming op de HSL vanochtend, wat dan een eventuele stop op Lombardijen als extra trein zou kunnen verklaren.

Gelukkig heb ik meer verstand van het rijden van treinen ☺

Er is vanmorgen een verstoring geweest waardoor treinen werden omgeleid. Deze had een korte stop op Lombardijen moeten hebben maar niet voor reizigers.  De planner heeft deze stop jammer genoeg wel opgenomen, waardoor dit soort situaties dan ontstaan. 

Als deze stop niet in het dienstkaartje van de machinist is gezet, rijdt deze bij groen gewoon door (vooral omdat ik ook +6 zie staan).

Deze trein zou eigenlijk via de HSL rijden en dan via een spoor waar géén perron ligt langs Lombardijen rijden. Door een verstoring heeft deze trein (9211) een omleiding gekregen en zou via regulier spoor rijden (niet HSL). Het onderste spoor is eigenlijk alleen via HSL spoor te bereiken en dat was door de omleiding niet meer mogelijk. 

Daarom is deze via spoor 1 langs Lombardijen gepland. Alleen is hierbij een foutje gemaakt waardoor een zogenaamde korte stop op Lombardijen werd toegevoegd, terwijl dit een doorkomst had moeten zijn. Omdat het Reisinformatiesysteem ook nog spoor 1 heeft doorgekregen en dit herkent als reizigersspoor heeft deze trein 9211 in de planner én in de borden gezet.

Dat de trein verdwijnt uit de borden komt omdat die langs het meetpunt op het station rijdt en het syteem ziet dit als het vertrekken van de trein. Dan worden de borden 'gewist’.

Dit is ondertussen ook aan de betreffende afdeling teruggekoppeld en was uiteraard niet de bedoeling.

Reageer