beantwoord

IC Direct Amsterdam CS - Rotterdam CS om 23:22

• 6 april 2018
  • 4 reacties
  • 126 Bekeken

Reputatie 1
Beste mensen,

Ik weet niet of deze topic in deze groep hoort. Ik zou graag willen vragen of er een laatste ICD van Amsterdam CS naar Rotterdam CS bij past in de dienstregeling om 23:22 (kwartier later) of om 23:37 (half uur later). De laatste ICD vertrekt om 23:07u.

Vanwege werk haal ik regelmatig deze laatste ICD van 23:07 net niet waardoor ik met de reguliere IC of sprinter naar Rotterdam reis, maar wel met een stuk meer reistijd.
icon

Beste antwoord door Stijn NS 7 april 2018, 14:49

Goedemiddag NSReizigerCW! Ik kan me goed voorstellen dat je graag latere opties zou willen zien, zeker wanneer de laatste huidige optie niet toereikend is voor jouw reisgedrag. Of het past durf ik niet te zeggen, maar zoals anton042 al aangaf heeft het voor de erg late en erg vroege treinen ook deels te maken met een geval vraag en aanbod. Er moeten wel voldoende reizigers zijn die gebruik zouden maken van zo'n trein om hem te kunnen inzetten. Ik zal je suggestie in ieder geval doorzetten, maar ik kan niets beloven.
Bekijk origineel

4 reacties

past waarschijnlijk wel, maar het probleem met de hele vroege en hele late treinen is vaak de bezettingsgraad. Als de trein erg leeg is kost het vaak meer om een trein te rijden dan het oplevert. Daarom rijden op rustige momenten vaak minder treinen.
Goedemiddag NSReizigerCW! Ik kan me goed voorstellen dat je graag latere opties zou willen zien, zeker wanneer de laatste huidige optie niet toereikend is voor jouw reisgedrag. Of het past durf ik niet te zeggen, maar zoals anton042 al aangaf heeft het voor de erg late en erg vroege treinen ook deels te maken met een geval vraag en aanbod. Er moeten wel voldoende reizigers zijn die gebruik zouden maken van zo'n trein om hem te kunnen inzetten. Ik zal je suggestie in ieder geval doorzetten, maar ik kan niets beloven.
Reputatie 1
Hmm... ik moet toevallig vanavond terug naar Rotterdam vanaf Amsterdam CS en zie opeens dat er een ICD om 23:22 vertrekt in plaats van 23:07. Dit is vandaag (zaterdag) 7 april en morgen zondag 8 april het geval. Na maandag is 23:07 weer de laatste rit. Voor volgende weekend staat weer 23:07 als laatste rit.

Ik begrijp dat bezettingsgraad meespeelt voor de inzet. Mocht dit ergens een keer op de wensenlijst passen dan zou ik er zeker blij mee zijn.
Reputatie 6
Ik heb wel eens een paar keer met de laatste ICD van Rotterdam naar Amsterdam gereisd op de vrijdag- en zaterdagavond. Gelet op de bezettingsgraad lijkt het mij dat er op die twee dagen er in ieder geval nog wel eentje bijkan een halfuur later.

Reageer