beantwoord

IC Direct ‘logistieke problemen’

  • 10 May 2022
  • 5 reacties
  • 275 Bekeken

Die zogenaamde ‘logistieke problemen’ duren al maanden en het hervatten van de dienstregeling is wederom, voor de 3e keer, verplaatst naar 11 juni. 
 

Een uitleg over wat de problemen echt zijn, of überhaupt een reactie van NS blijft uiteraard uit. 
Twee treinen per uur op een van de drukste trajecten lijkt me niet echt meer van deze tijd. 
 

En dan moeten we nog maar hopen dat het invoeren van de nieuwe treinen zonder al te veel problemen gaat verlopen. Wat mij erg onwaarschijnlijk lijkt. 

icon

Beste antwoord door Anonymous 10 May 2022, 17:33

Bekijk origineel

5 reacties

Waarchijnlijk personele problemen, aangezien er een beperkt deel van het personeel op de HSL mag rijden en er nog steeds hoge verzuimcijfers zijn bij veel bedrijven.

En de opleiding om op de HSL te rijden neemt ook even in beslag voor een machinist.

En die nieuwe treinen worden vooraf flink getest en op probleempunten aangepast, dus zoveel problemen hoef je daar niet mee te verwachten.

Reputatie 4

Ja dat vraag ik me ook al een tijdje af. In 10 minuten vertrekken er uit Rotterdam CS 3 ICD’s naar Breda, de ene overigens nog leger dan de andere. Het valt dan met die logistieke beperkingen echt wel mee, het zal wel weer een drogreden zijn voor bezuinigingen binnen NS.

Maar blijkbaar staan er dus nog ICD’s nodeloos stil, laten ze dan daarmee de ICD’s die nog wel rijden, verlengen naar 12 tot 15 wagens.

Scheelt ook weer in de spreiding van de reizigers op het perron van Schiphol, zodat die niet hutjemutje met koffers bepakt en bezakt op een veels te klein treintje wachten.

Reputatie 3

Jeroen (oud machinist) lult recht wat krom is natuurlijk, er zijn veel te weinig machinisten opgeleid voor diensten op de HSL, daar hoort de reiziger niets van te merken, maar helaas gebeurt dat dus wél! Jeroen zou dat moeten afkeuren en klanten die moeten staan dienen een claim in te dienen bij NS, genoeg is genoeg!

en klanten die moeten staan dienen een claim in te dienen bij NS, genoeg is genoeg!

Zo'n claim kunt u altijd indienen maar is kansloos omdat u wettelijk geen recht hebt op een zitplaats maar alleen op vervoer.

Jeroen (oud machinist) lult recht wat krom is natuurlijk, er zijn veel te weinig machinisten opgeleid voor diensten op de HSL, daar hoort de reiziger niets van te merken, maar helaas gebeurt dat dus wél! Jeroen zou dat moeten afkeuren en klanten die moeten staan dienen een claim in te dienen bij NS, genoeg is genoeg!

Ik lul niets recht wat krom is, ik geef alleen aan waar het hem in zit dat er minder treinen op de HSL rijden.

En deze vervallen ritten staan tijdig in de dienstregeling waardoor er geen GTBV is en geld terug krijgen omdat je moet staan daar is geen regeling voor bij de NS.

Dus je kunt alleen je beklag doen over de situatie maar dat zal niet meteen wat veranderen. Je kunt gezien de situatie op de arbeidsmarkt en de uitstroom bij de NS van personeel er maar beter rekening mee houden dat het nog slechter gaat worden en dus meer uitval door gebrek aan personeel.

Reageer