beantwoord

ic direct rotterdam-schiphol 6:40 uur

• 4 januari 2021
  • 6 reacties
  • 310 Bekeken

Wat is de reden dat er geen IC direct vanuit Rotterdam naar Schiphol rijdt om 6:40 uur? 

icon

Beste antwoord door loklok8 4 januari 2021, 09:28

.De reden is dat door corona er veel minder mensen de trein nemen en dat de dienstregeling is aangepast.

Dat klopt niet helemaal, want het coronavirus heeft hier namelijk niets mee te maken. Er staat geen ICD ingepland in de jaardienstregeling rond 06:40 vanwege het geringe aantal passagiers dat met deze trein zal gaan reizen. Dat is dit jaar zo en dat was in de jaardienstregeling van 2020 ook al zo.

Er vertrekt wel een ICD om 06:26 die veelal door forenzen wordt gebruikt die voor 7 uur op Schiphol moeten zijn. 

Bekijk origineel

6 reacties

Wat is de reden dat er geen IC direct vanuit Rotterdam naar Schiphol rijdt om 6:40 uur? 

Hi Anoniem2: welkom op dit forum.

De reden is dat door corona er veel minder mensen de trein nemen en dat de dienstregeling is aangepast. De trein van 06.26 uur is, naar aanleiding van een topic van een mede forumlid, weer ingeroosterd. Ik zou je dan ook willen adviseren om deze trein te nemen.

Reputatie 7
Badge +1

.De reden is dat door corona er veel minder mensen de trein nemen en dat de dienstregeling is aangepast.

Dat klopt niet helemaal, want het coronavirus heeft hier namelijk niets mee te maken. Er staat geen ICD ingepland in de jaardienstregeling rond 06:40 vanwege het geringe aantal passagiers dat met deze trein zal gaan reizen. Dat is dit jaar zo en dat was in de jaardienstregeling van 2020 ook al zo.

Er vertrekt wel een ICD om 06:26 die veelal door forenzen wordt gebruikt die voor 7 uur op Schiphol moeten zijn. 

@loklok8 uit je schema haal ik dat er ook een ic durect ingeroosterd staat voor 6.55 uur. Begrijp ik dat goed?

Badge +3

In de normale dienstregeling wel, maar voorlopig rijdt die trein niet in verband met de uitgedunde treindienst vanwege corona.

Badge +3

Die 1005 zie ik ook niet in de planner(s). Laatste rit was https://treinposities.nl/ritinfo/20201107/1005

Oh, en dit is pas een dienstregeling/vertrekstaat :rofl:

Badge +3

Off topic… Toen kwam je nog ergens.

Zwolle al een knooppunt toen. En Hoorn natuurlijk..  :rofl:

Reageer