beantwoord

ic inzet

• 8 mei 2020
  • 1 reactie
  • 75 Bekeken

In de spits gedurende de versoepelde lock down valt het mij op dat er in de ochtend vooral redelijk lange IC treinen worden ingezet (top), maar  de drukte lijkt dan nog mee te vallen. 
In de middag rijden er vaak zeer korte IC treinen. Terwijl er dan meer forenzen (en ook meer onnodige) treinreizigers reizen. Dan is er meer drukte in de trein. Nog bijna niemand draagt een mondkapjes op dit moment (nog geen verplichting) en het risico op drukte in de trein (door kort materieel) maakt reizen in de middag nu zeer onprettig! 
ik hoor graag of er ook standaard langere IC treinen in de middag mogelijk gaan worden, met het vooruitzicht op straks steeds meer en meer versoepeling  en  dus ook  steeds meer treinreizigers. 

icon

Beste antwoord door Rizana NS 8 mei 2020, 17:29

Hi Millyly, ik kan me voorstellen dat je liever niet in een drukke trein stapt. 

Zou je willen aangeven om welk tijdstip dit gaat en op welk traject? Kan je dan nog wel zitten, of moet je staan? Als je dat laat weten, dan geef ik de melding door, zodat hier naar gekeken kan worden. 
Of de trein daadwerkelijk verlengd gaat worden, weet ik niet, maar het is alsnog belangrijk om dit signaal door te geven.

Bekijk origineel

1 reactie

Hi Millyly, ik kan me voorstellen dat je liever niet in een drukke trein stapt. 

Zou je willen aangeven om welk tijdstip dit gaat en op welk traject? Kan je dan nog wel zitten, of moet je staan? Als je dat laat weten, dan geef ik de melding door, zodat hier naar gekeken kan worden. 
Of de trein daadwerkelijk verlengd gaat worden, weet ik niet, maar het is alsnog belangrijk om dit signaal door te geven.

Reageer