beantwoord

ICD naar Amsterdam Zuid. Hoe?

• 10 april 2020
  • 3 reacties
  • 164 Bekeken

Reputatie 3

Dag,

Hoe gaat de IC(D) van Rotterdam naar Amsterdam verder als deze wordt afgebogen naar Amsterdam Zuid? Gaat deze verder naar Lelystad?

En de Brusselaar, Thalys en Eurostar? Gaat deze verder naar Almere?

En de (2) extra ICD? 

Op Amsterdam Zuid is namelijk niet erg veel ruimte, laat staan om te keren.

icon

Beste antwoord door Sneltram 10 april 2020, 11:44

Voorzover ik het begrepen heb, wordt het vrij simpel:

-Alle intercity's uit Leiden (6 per uur) gaan door naar Amsterdam Bijlmer/Utrecht (6 per uur)

-Alle intercity directs (6 per uur) gaan door naar Almere (4 per uur) en Amersfoort (2 per uur)

-Alle sprinters uit Leiden (4 per uur) gaan door naar Weesp (4 per uur)

Dan hoeft er niets te keren op Amsterdam Zuid.

Welke tak precies aan welke tak wordt geknoopt, weet ik niet. Dus of je Groningen-Brussel krijgt of dergelijk, maar van de intercity directs is er één uit België. Dus tja, Lelystad (of Amersfoort) en Brussel worden verbonden. Jippie, zal blijkbaar een markt voor zijn.

Van Schiphol (Hoofddorp) naar Amsterdam Centraal komen 8 sprinters per uur. Plus Eurostar (1 per uur) en Thalys (1 per uur). Daarnaast 2x per uur Hoofddorp - Hoorn. En dan is het vol =D

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge

Ik weet niet of je het meegekregen hebt, maar Amsterdam Zuid wordt behoorlijk uitgebreid. Als dit voltooid is, zal keren niet zo'n probleem meer zijn.

Reputatie 5
Badge

Voorzover ik het begrepen heb, wordt het vrij simpel:

-Alle intercity's uit Leiden (6 per uur) gaan door naar Amsterdam Bijlmer/Utrecht (6 per uur)

-Alle intercity directs (6 per uur) gaan door naar Almere (4 per uur) en Amersfoort (2 per uur)

-Alle sprinters uit Leiden (4 per uur) gaan door naar Weesp (4 per uur)

Dan hoeft er niets te keren op Amsterdam Zuid.

Welke tak precies aan welke tak wordt geknoopt, weet ik niet. Dus of je Groningen-Brussel krijgt of dergelijk, maar van de intercity directs is er één uit België. Dus tja, Lelystad (of Amersfoort) en Brussel worden verbonden. Jippie, zal blijkbaar een markt voor zijn.

Van Schiphol (Hoofddorp) naar Amsterdam Centraal komen 8 sprinters per uur. Plus Eurostar (1 per uur) en Thalys (1 per uur). Daarnaast 2x per uur Hoofddorp - Hoorn. En dan is het vol =D

Reputatie 7
Badge +3

Voor schoonmaak, bevoorrading van de catering en de nachtoverstand kunnen de treinen van Thalys en Eurostar leeg naar opstelterrein Watergraafsmeer overgebracht worden, net als ze nu van Amsterdam Centraal naar Watergraafsmeer gaan. 

Mogelijk dat daar wel aanpassingen voor moeten worden gedaan bij Watergraafsmeer. Tussen Mdsa (Muiderstraatweg aansluiting) en Wgm (Wategraafsmeer) is er op het moment slechts enkelspoor beschikbaar. Bovendien ligt er op het emplacement zelf een zeer onhandig gesitueerde oversteekplaats. 

Reageer