beantwoord

ICD tijdens de corona crisis

• 31 maart 2020
  • 4 reacties
  • 200 Bekeken

Reputatie 1

Hallo allemaal,

Tijdens deze corona crisis staat er soms een Intercity Direct in de dienstregeling zonder aanduiding van spoor. Dit is de afgelopen paar dagen ook al zo. 

Voorbeeld is een ICD van Rotterdam CS naar Amsterdam CS vandaag, dinsdag 31-3-2020, met vertrektijd 12:58-13:18 met ritnummer 9227. Er staat geen spoor bij en de trein is nergens te bekennen op het station.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 31 maart 2020, 13:07

De reisplanner van NS geeft momenteel helaas niet de juiste informatie. Je kunt beter de planner van 9292.nl gebruiken.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De reisplanner van NS geeft momenteel helaas niet de juiste informatie. Je kunt beter de planner van 9292.nl gebruiken.

Hallo NSReizigerCW en welkom bij de NS Community. 

Op dit moment is onze Reisplanner, zoals mrfreeze aangeeft, niet betrouwbaar. De reisplanner van 9292 is wel correct. We proberen op dit moment alles weer goed te zetten, helaas is dit nog niet geregeld. 

Hallo, 

Ik ben Annemie uit Kerkrade. Ik zou graag willen weten of ik vanaf 1 juni met de trein kan reizen i v m de Corona crisis? Ik heb geen abonnement meer maar zou dan losse kaartjes moeten kopen. De bedoeling is om met de trein van uit centraal station Heerlen naar Haarlem te reizen en een paar dagen later weer terug vanuit Haarlem naar centraal station Heerlen.

Hallo Bouviertje_A en welkom op onze Community!

En goed van je dat je het eerst even navraagt. Ook 1 juni geldt nog steeds dat je alleen de trein dient te nemen als het om een noodzakelijke reis gaat. Denk aan reizigers die voor hun werk het OV nemen en niet de mogelijkheid hebben tot andere vervoersmiddelen. Als die rit voor jou noodzakelijk is en je ziet geen andere manier om op je bestemming te komen, dan mag je met ons reizen. Daar wil ik nog wel aan toevoegen dat vooralsnog uitjes en spontane bezoekjes bij vrienden of familie dus als niet-noodzakelijk worden beschouwd.  

Reageer