icmm uit dienst | NS Community
beantwoord

icmm uit dienst

  • 15 November 2021
  • 31 reacties
  • 4257 Bekeken

Reputatie 1

waarom gaat deze trein uit dienst https://heerenveensecourant.nl/artikel/992476/uitdienststelling-icmm-2022

icon

Beste antwoord door Anonymous 15 November 2021, 21:27

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Link werkt bij mij niet, maar de ICM is gewoon oud. En oude treinen worden vervangen.

Reputatie 1

nou beter dan alle andere treinen ik vind dat ding comfortabel genoeg dus waarom moet dat eruit er is tekort aan materiaal van NS

Reputatie 7
Badge +3

Ze gaan er ook pas uit wanneer er nieuwe treinen op het spoor zijn gekomen. Op dit moment loopt er een bestelling voor nieuwe enkeldeks IC treinen (ICNG) die vanaf eind 2022 moeten gaan rijden op de HSL en later ook op andere trajecten. 

Het gaat waarschijnlijk pas rond 2030 uit dienst (4 delige stellen) en ICM-3's gaan denk ik uit dienst vanaf 2024, wanneer de ICNG ook naar noord nederland gaat.

Reputatie 1

Het gaat waarschijnlijk pas rond 2030 uit dienst (4 delige stellen) en ICM-3's gaan denk ik uit dienst vanaf 2024, wanneer de ICNG ook naar noord nederland gaat.

Ok in dit artikel stond dat alle treinen uit dienst gaan type ICM. maar dat klopt dan dus niet

Het gaat waarschijnlijk pas rond 2030 uit dienst (4 delige stellen) en ICM-3's gaan denk ik uit dienst vanaf 2024, wanneer de ICNG ook naar noord nederland gaat.

Ok in dit artikel stond dat alle treinen uit dienst gaan type ICM. maar dat klopt dan dus niet

Alle treinen gaan ooit uit dienst, nederlandse treinen gaan wel inderdaad het minst lang mee van europa, kijk bv naar duitsland...

Badge +3

Wil eerst dat artikel wel eens zien uit de Heerenveensche Courant. Het lijkt verwijderd te zijn en er is ook niets anders zinnigs te vinden via de zoekfunctie.

Of zou het over DDZ gaan, die we niet vóór dienstregeling 2022 terug hoeven te verwachten?

Reputatie 1

Wil eerst dat artikel wel eens zien uit de Heerenveensche Courant. Het lijkt verwijderd te zijn en er is ook niets anders zinnigs te vinden via de zoekfunctie.

oh dus u zegt mij niet te geloven? nou prima dat maakt mij niet heel veel uit ik weet 100 procent zeker dat er stond 2022 alle uit dienst 4deel 3deel of bak wat dan ook 

Badge +3

Wil eerst dat artikel wel eens zien uit de Heerenveensche Courant. Het lijkt verwijderd te zijn en er is ook niets anders zinnigs te vinden via de zoekfunctie.

oh dus u zegt mij niet te geloven? nou prima dat maakt mij niet heel veel uit ik weet 100 procent zeker dat er stond 2022 alle uit dienst 4deel 3deel of bak wat dan ook 

Welkom bij de NS Community!

Ik wil je best geloven (net als je andere topic over die ‘rukker’ in een trein) maar dan moet zo’n persbericht wel vindbaar zijn…

Reputatie 1

u geeft aan dat het ook over die dubbeldekker kan gaan maar daar kan ik me inderdaad ook wel vaag wat van herinneren ja dat DZZ in dienstregeld word vanaf 2022, dat vervangt dan ICMM???

u geeft aan dat het ook over die dubbeldekker kan gaan maar daar kan ik me inderdaad ook wel vaag wat van herinneren ja dat DZZ in dienstregeld word vanaf 2022, dat vervangt dan ICMM???

ICNG vervangt ICMM. DDZ komt waarschijnlijk helemaal niet meer in dienst, dus de krant trekt dan wel heel snel conclusies (als dat waar is)

Reputatie 1

u geeft aan dat het ook over die dubbeldekker kan gaan maar daar kan ik me inderdaad ook wel vaag wat van herinneren ja dat DZZ in dienstregeld word vanaf 2022, dat vervangt dan ICMM???

ICNG vervangt ICMM. DDZ komt waarschijnlijk helemaal niet meer in dienst, dus de krant trekt dan wel heel snel conclusies (als dat waar is)

weer met dat van 'als t waar is” ik zeg toch dat ik dat heb gezien of niet, dove kwartels!! wat een graf gezeik..

Reputatie 7
Badge +3

Wil eerst dat artikel wel eens zien uit de Heerenveensche Courant. Het lijkt verwijderd te zijn en er is ook niets anders zinnigs te vinden via de zoekfunctie.

oh dus u zegt mij niet te geloven? nou prima dat maakt mij niet heel veel uit ik weet 100 procent zeker dat er stond 2022 alle uit dienst 4deel 3deel of bak wat dan ook 

Het gaat er meer of wel de juiste informatie in dat artikel stond. Waarschijnlijk niet en is het daarom verwijderd. De informatie dat de ICM treinen uit dienst gaan klopt natuurlijk wel, vraag is alleen wanneer. 

Badge +3

u geeft aan dat het ook over die dubbeldekker kan gaan maar daar kan ik me inderdaad ook wel vaag wat van herinneren ja dat DZZ in dienstregeld word vanaf 2022, dat vervangt dan ICMM???

Alle DDZ materieel (de dubbeldekkers) staat al een tijdlang aan de kant wegens technische problemen, trillingen bij hoge snelheden. En dat zou dan iets met de remmen te maken hebben?

De details weet ik ook niet, maar hoe dan ook moeten ze aangepast worden. Maar dat moet wel eerst goedgekeurd worden door de IL&T, en dat schiet niet echt op. Of die tegen 2022 weer in dienst komen is dus maar de vraag, maar de NS is er in ieder geval mee bezig.

Reputatie 7
Badge

u geeft aan dat het ook over die dubbeldekker kan gaan maar daar kan ik me inderdaad ook wel vaag wat van herinneren ja dat DZZ in dienstregeld word vanaf 2022, dat vervangt dan ICMM???

ICNG vervangt ICMM. DDZ komt waarschijnlijk helemaal niet meer in dienst, dus de krant trekt dan wel heel snel conclusies (als dat waar is)

weer met dat van 'als t waar is” ik zeg toch dat ik dat heb gezien of niet, dove kwartels!! wat een graf gezeik..

Feitelijkheid kan geen kwaad, evenals (enige vorm van) hoffelijkheid trouwens.

Reputatie 1

u geeft aan dat het ook over die dubbeldekker kan gaan maar daar kan ik me inderdaad ook wel vaag wat van herinneren ja dat DZZ in dienstregeld word vanaf 2022, dat vervangt dan ICMM???

ICNG vervangt ICMM. DDZ komt waarschijnlijk helemaal niet meer in dienst, dus de krant trekt dan wel heel snel conclusies (als dat waar is)

weer met dat van 'als t waar is” ik zeg toch dat ik dat heb gezien of niet, dove kwartels!! wat een graf gezeik..

Feitelijkheid kan geen kwaad, evenals (enige vorm van) hoffelijkheid trouwens.

daar kan ik niks aan doen want ik heb AUTISME dus helaas 

Reputatie 1

*autistische geluiden*

Reputatie 7
Badge +3

@Momo slaat de spijker op z’n kop. Iedere trein gaat ooit uit dienst. Met uitzondering van het materieel dat het tot museummaterieel schopt.

 

 
 
×
 
 
 
 
 
×
 
 
 
Badge +3

Het spijt me, ken genoeg mensen met autisme en ben er misschien zelf ook wel eentje? 53 jaar oud maar de diagnose nooit gehad… 

Dat de Heerenveense Courant een artikel verwijdert (wanneer stond het er?) wil ik dan wel graag weten.

Nou ja misschien dat Google of The Web Archive het nog heeft, maar daar geen zin in want ik zit muziek te luisteren en dat is op dit moment wat belangrijker.

Reputatie 1

dus als ik het goed begrijp gaat de best en meest comfortabele trein dit decennia nog uit dienst wel erg jammer maarja ICNG is ook leuk zolang het niet hetzelfde zit als SNG (oftewel kut)

Reputatie 1

Het spijt me, ken genoeg mensen met autisme en ben er misschien zelf ook wel eentje.

Dat de Heerenveense Courant een artikel verwijdert (wanneer stond het er) wil ik dan wel graag weten.

Nou ja misschien dat Google of The Web Archive het nog heeft, maar daar geen zin in want ik zit muziek te luisteren en dat is op dit moment wat belangrijker.

het stond er op vandaag nog, laatste keer gecheckt 15:04 had de link al gekopieerd

Reputatie 7
Badge +3

dus als ik het goed begrijp gaat de best en meest comfortabele trein dit decennia nog uit dienst wel erg jammer maarja ICNG is ook leuk zolang het niet hetzelfde zit als SNG (oftewel kut)

De trein kan dan wel het meest comfortabele zijn, maar het blijft een oude trein. Wat betekent dat die ook technisch oud is en daardoor meer onderhoud nodig heeft en vaker defect kan raken. Dat betekent dan ook dat het meer geld gaat kosten om de treinen in goede rijvaardigde staat te houden en mogelijk zal het op een gegeven moment ook moeilijker worden om onderdelen ervoor te kunnen vinden. Geen idee of u een auto heeft, maar aan een auto van 30 - 35 jaar oud zul je ook meer onderhoud en reparaties hebben. De eerste ICM's stammen nog uit begin jaren 80. Alles heeft gewoon zijn levensduur.

Reputatie 1

dus als ik het goed begrijp gaat de best en meest comfortabele trein dit decennia nog uit dienst wel erg jammer maarja ICNG is ook leuk zolang het niet hetzelfde zit als SNG (oftewel kut)

De trein kan dan wel het meest comfortabele zijn, maar het blijft een oude trein. Wat betekent dat die ook technisch oud is en daardoor meer onderhoud nodig heeft en vaker defect kan raken. Dat betekent dan ook dat het meer geld gaat kosten om de treinen in goede rijvaardigde staat te houden en mogelijk zal het op een gegeven moment ook moeilijker worden om onderdelen ervoor te kunnen vinden. Geen idee of u een auto heeft, maar aan een auto van 30 - 35 jaar oud zul je ook meer onderhoud en reparaties hebben. De eerste ICM's stammen nog uit begin jaren 80. Alles heeft gewoon zijn levensduur.

ik vind ICNG ook heel leuk hoor ik heb mezelf aangemeld voor 20 november om te kijken, rotterdam centraal. Ik hoop echt maar dan ook echt dat het niet een SNG-comfort stoel is….

Badge +3

Via https://hettreinenhoekje.nl/materieeltypes/ICMm

Treinstel 4011 werd in november 2006 als eerste gemoderniseerd, om na tests in de Klimaatkamer in Wenen en een serie proefritten, controles en instructies aan het personeel per 16 april 2007 de dienst in te gaan. De allereerste dienst was in treinserie 1500 (Intercity Amsterdam – Amersfoort – Deventer). Het volgende treinstel, de 4012, was pas in mei 2007 gereed en heeft dan ook niet meteen, zoals eerst gepland, samen met de 4011 een volledig gemoderniseerde trein gevormd.
De verbouwing van de driedelige Koplopers (de 40xx-reeks) duurde tot het 2e kwartaal van 2010. Treinstel 4205 werd op 22 februari 2009 als eerste vierdelig proefstel binnengehaald in de werkplaats van Haarlem voor modernisering en kwam begin januari voor het eerst in de dienst. Hierna diende de 4203 als tweede proefstel, deze kreeg als eerste de mogelijkheden voor draadloos internet en actuele reisinformatie (het OBIS-systeem). In februari 2010 werd begonnen met de seriematige verbouwing van de vierdelige treinstellen.

Die zullen dus nog wel een aantal jaren mee gaan. Het krantenartikel is terecht verwijderd.

Op die pagina ook de oude en nieuwe bekleding van de stoelen, en de super kleine tafeltjes in de vierzitjes, waar je ongeveer niets aan hebt. Wel gratis Wifi blijkbaar, da’s fijn.

Frappant dat iemand hier al weet dat DDZ niet terug gaat komen terwijl de NS er honderduizenden euro's aan verspijkert op dit moment. En welke treinen moeten dan de DDZ vervangen?

En dan ook nog de ICM er volgend jaar al uit zonder vervanging ?  Bij de ICM zijn wel problemen met reserve onderdelen die niet meer leverbaar zijn en ook niet meer beschikbaar zijn waardoor sommige treinen uiteindelijk niet meer inzetbaar zullen zijn maar 2022 lijkt me wel heel erg snel om alle ICM treinen uti de dienst te halen zonder dat daar al vervangend materieel voor is.

Ik denk dat de ICNG hooguit de eerste serie ICM zal gaan vervangen, de treinstellen t/m 4050 welke nog met een weerstandschakeling rijden.  Hierdoor komen er ook weer cruciale onderdelen voor de andere series ICM vrij om die eventueel te repareren indien nodig.

Reageer