beantwoord

icng Nederland

• 10 september 2019
  • 8 reacties
  • 579 Bekeken

Reputatie 2
Is het tevens al bekend wanneer de icng naar Nederland zal komen voor testritten? Ik hoorde eind 2019 maar kan me niet herinneren of het klopt.
icon

Beste antwoord door masd 10 september 2019, 16:38

Er is toevallig al een actueel topic over testritten met/in dienst komen van de ICNG.

https://community.ns.nl/off-topic-32/icng-in-dienst-60301
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge
Er is toevallig al een actueel topic over testritten met/in dienst komen van de ICNG.

https://community.ns.nl/off-topic-32/icng-in-dienst-60301
Reputatie 6
Badge
Ik heb begrepen dat in het najaar/eind van dit jaar de eerste ICNG naar Nederland komt.
Ik raad aan om de spoorweg nieuwssites af te wachten 🙂
Reputatie 7
Badge +3

Niet een spoor nieuwssite maar gewoon de plaatselijke krant (Leidsch Dagblad) had dit artikel afgelopen donderdag in het regio katern. Hierin wordt gezegd dat er vanaf half december 3 nachten per week nachtelijke proefritten zullen zijn op de HSL. Die nachtelijke proefritten zullen dan duren tot september 2020 waarna er overdag testritten zullen zijn.

In het artikel wordt gesproken over een ontheffing voor de nachtelijke overschrijding van de geluidsnormen die het ministerie van  Infrastructuur en Waterstaat.  De bekendmaking daarvan is hier terug te vinden.

Reputatie 2

Niet een spoor nieuwssite maar gewoon de plaatselijke krant (Leidsch Dagblad) had dit artikel afgelopen donderdag in het regio katern. Hierin wordt gezegd dat er vanaf half december 3 nachten per week nachtelijke proefritten zullen zijn op de HSL. Die nachtelijke proefritten zullen dan duren tot september 2020 waarna er overdag testritten zullen zijn.

In het artikel wordt gesproken over een ontheffing voor de nachtelijke overschrijding van de geluidsnormen die het ministerie van  Infrastructuur en Waterstaat.  De bekendmaking daarvan is hier terug te vinden.

Is het toevallig bekend hoeveel december deze trein in Nederland is en wanneer de ritten beginnen?

Reputatie 5

Ik meen via-via gehoord te hebben dat de eerste circa 7 december naar Nederland komt.

Reputatie 2

Ik meen via-via gehoord te hebben dat de eerste circa 7 december naar Nederland komt.

Hmm ben benieuwd, kijk al uit naar alle youtube videos. Ben ook benieuwd wanneer ze de binnenkant van de eerste trein zullen laten bezichtigen

Reputatie 7
Badge +3

Al eerder over gespeculeerd maar lijkt dan inderdaad toch te gaan gebeuren:

Het kabinet trekt geld uit om de hsl vast te knopen aan het spoor naar Leeuwarden en Groningen.

…..

Bedoeling is dat er vanaf 2023 een gloednieuwe intercityverbinding over de hsl gaat rijden van Breda via Rotterdam en Schiphol naar Zwolle, Leeuwarden en Groningen. De NS gaat hiervoor 99 nieuwe intercity’s inzetten, die zijn besteld bij fabrikant Alstom. De treinen gaan 200 kilometer per uur rijden op het hoge snelheidsspoor en met 160 km/u op de Hanzelijn van Lelystad naar Zwolle. Nu is het maximum daar nog 140 km/u. 

https://www.ad.nl/binnenland/kabinet-trekt-geld-uit-voor-snellere-treinen-noorden-facelift-schiphol-en-station-utrecht~adc20de8/

Reputatie 2

Dit blijkt toch te kloppen! Er is al een trein in wolfsburg gespot onderweg naar Nederland. Morgen zullen er zeker zat filmpjes komen van de aankomst van de trein in Nederland. Weet iemand toevallig of het om een 5 of 8 wagen stel gaat?

Reageer