Ik reis morgen met de ICE van Utrecht naar Keulen. Dat is ook het traject Utrecht-Arnhem. Rijdt mijn ICE wel? | NS Community
beantwoord

Ik reis morgen met de ICE van Utrecht naar Keulen. Dat is ook het traject Utrecht-Arnhem. Rijdt mijn ICE wel?

  • 2 November 2021
  • 7 reacties
  • 254 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik reis morgen met de ICE van Utrecht naar Keulen. Dat is ook het traject Utrecht-Arnhem. Rijdt mijn ICE wel?

icon

Beste antwoord door Thom 2 November 2021, 21:03

Bekijk origineel

7 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Volgens de reisplanner rijdt die wel, en gewoon via Arnhem.

Badge +3

ICE International rijdt wel; deze trein wordt omgeleid via de Betuweroute. Hierdoor zal de trein vanaf Arnhem een vertraging van 30 minuten hebben. Houd hier rekening mee als u nog een aansluitende trein in Duitsland wilt halen.

Reputatie 7
Badge +4

ICE International rijdt wel; deze trein wordt omgeleid via de Betuweroute. Hierdoor zal de trein vanaf Arnhem een vertraging van 30 minuten hebben. Houd hier rekening mee als u nog een aansluitende trein in Duitsland wilt halen.

Het is wel grappig om dat een keer te rijden overigens. Het gebeurt wel vaker, maar niet erg vaak. 

 

NSInternational vermeldt overigens 35 minuten voor Utrecht-Arnhem. Ze hebben weer eens ruzie met de gewone reisplanner. ;-)

Badge +3

Webcare via de NS International account meldt inderdaad dat die omgeleid wordt (helaas niet via Venlo, want dan zou je direct naar Köln kunnen) dat als je een aansluiting mist in bijv. Duisburg:

Mocht je deze missen, dan kun je langs een conducteur of loket gaan om je ticket geldig te maken voor een volgende verbinding.

Reputatie 7
Badge +4

Klopt, wij komen er wel achter maar voor de modale consument waarin we ons moeten verplaatsen is het onduidelijk. Via Monchengladbach als omleiding is overigens zo gek nog niet. De snelheden vanaf Oberhausen haal je er niet.

 

In Duitsland haal je gewoon een stempel en je mag met een andere ICE. De ICE stopt alleen in grote plaatsen dus er is altijd een Reisezentrum.

Badge +3

Oh, en in de NS Reisplanner (website en app) zijn alle beperkingen voor 3 november weg, en de melding in het rood op de website ook!

Blijkbaar heeft bij ProRail de treindienstleider zich beter gemeld, of ze hebben iemand anders gevonden voor 7:00 - 15:00

Reputatie 7
Badge +1

Deze hele maand ligt Venlo-Viersen er uit vanwege BAU. Es gibt schienersatzBUS-schnell und alle Stationen.

vertraging van de ICE is nou bepaald geen zeldzaamheid en met >20 min vervallen alle verplichte boekingen die bvb bij de goedkopere sparpreise gelden. Maar evenveel kans dat de Anschluss in bvb DUS bvb wel +30 heeft+

Reageer