beantwoord

In de spits met sprinter van 4 delen

• 25 maart 2019
  • 8 reacties
  • 340 Bekeken

Reputatie 1
Dagelijks reis ik in de spits van Woerden naar Den Haag ( 7:31 en 17:13), deze maand is echt schandalig, bijna iedere maandag en vrijdag rijd er in deze spits een trein van 4 delen, dit is echt een te kleine trein. Het is niet meer sporadisch, maar het schijnt nu gewoon een standaard te zijn op de route den Bosch naar den Haag. Het gaat mij niet om een zitplek, want daar hebben wij reizigers geen recht op, volgens jullie, maar het gaat mij om een veilig reis gevoel. Wat ik met een overvolle trein niet echt heb.
icon

Beste antwoord door Jouke NS 25 maart 2019, 21:15

Wat spijtig dat je trein zo vol zit, Hans101. Je kunt dit het beste melden via onze Druktemelder in de NS Reisplanner Xtra app. Deze meldingen nemen we mee en we kijken op basis van de meldingen ook welke treinen in aanmerking komt voor verlenging. We balanceren hierbij continue op een koord. Jouw trein verlengen betekent elders een trein korter maken. Dit maakt het erg complex. Reizen in de spits betekent op sommige trajecten helaas dat je staand reist. Dat is niet iets waar we trots op zijn maar wel iets waar reizigers rekening mee dienen te houden.
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 2
"Toevallig" is de trein van Goverwelle naar Den haag die een kwartier eerder rijdt dan jouw trein al 3x op maandag al keer achter elkaar uitgevallen, waardoor die mensen ook in de trein van 4 delen moeten. Hierdoor is de trein drukker dan normaal. In een normale situatie zou (volgens de verwachtingen) een 4 delige sprinter genoeg moeten zijn.
Reputatie 1
Een 4 delige sprinter is niet genoeg, ik zit regelmatig in een 4 delige sprinter en die is in de spits ook als er geen trein naar goverwelle uit valt overvol!!
Reputatie 7
Badge +3
Wat bedoelt U met overvol? Dat er mensen op het perron achterblijven of dat niet iedereen kan zitten? .
Wat spijtig dat je trein zo vol zit, Hans101. Je kunt dit het beste melden via onze Druktemelder in de NS Reisplanner Xtra app. Deze meldingen nemen we mee en we kijken op basis van de meldingen ook welke treinen in aanmerking komt voor verlenging. We balanceren hierbij continue op een koord. Jouw trein verlengen betekent elders een trein korter maken. Dit maakt het erg complex. Reizen in de spits betekent op sommige trajecten helaas dat je staand reist. Dat is niet iets waar we trots op zijn maar wel iets waar reizigers rekening mee dienen te houden.
Reputatie 1
Sorry jouke ik meld het iedere keer maar dat heeft schijnbaar weinig effect. En daar komt bij dat ik de smoes van ergens een trein korter maken een complex proces is zo langzamerhand een standaard smoes van jullie. Er komt elke dag om 7:15 een boemeltrein van Utrecht naar woerden die vandaag 8 delen lang was en waar 10 mensen uit stappen. Deze rijd leeg weg! Ook vandaag was de trein weer 4 delen lang.
Reputatie 7
Badge +3
Die laatste trein komt uit Tiel en die 8 treindelen zijn hard nodig tussen Tiel en Utrecht.
Reputatie 1
Ik zou graag een verklaring van een ns medewerker willen hebben, het is namelijk weer vrijdag, en ja hoor, in de ochtendspits weer een trein van 4 delen......, dit is nu al deze hele maand het geval. Van de 20 reisdagen die ik deze maand heb is dit de 15e keer dat er met een kleine trein wordt gereden, dus 25% van de reisdagen hebben jullie "te weinig" materiaal? En dan alleen op vrijdag en maandag... De rest van de week kunnen jullie het wel....
Ik heb nagevraagd waarom er op maandag en vrijdagen kortere treinen rijden op dit traject.

De planning heeft aangegeven dat het deze dagen rustiger is dan de andere doordeweekse dagen. Dat is de reden dat de trein korter is dan de andere dagen.
Dit staat vast in het plan. Mocht je toch willen dat dit herzien wordt, dan raad ik je toch aan de Druktemelder te gebruiken. Daarnaast meldt de conducteur ook drukte in de trein.

Hopelijk zie je snel verbetering Hans101.

Reageer