beantwoord

informatie over storing

  • 27 augustus 2019
  • 13 reacties
  • 285 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties
Waar vind ik de meest actuele informatie over storingen?
gister bij een storing tussen haren en Groningen gaven de verschillende informatiebronnen ook verschillende informatie weer.
NS lab- Nsapp . Info borden- speaker.

Zelfs NS lab en de ns app geven niet dezelfde info weer
icon

Beste antwoord door Jeroen 28 augustus 2019, 12:32


Rijden de treinen is vaak actueler dan de borden op het perron en de omroep :)Dat is natuurlijk een heel treurige constatering.

Dat heeft natuurlijk deels te maken met hoe de informatie stroom intern loopt bij de NS en in welke volgorde de afdelingen de informatie krijgen. Er is er altijd 1 die eerder is dan de andere waarna het ook nog verwerkt moet worden in de systemen.
Bekijk origineel

13 reacties

Hallo JoHo, welkom op de NS Community.

Wat spijtig dat je gisteren last had van deze verstoring. Als het goed is dan komt de reisinformatie van NS Lab uit de NS app en zou deze dus gelijk moeten zijn. Wat was de afwijking dan? Normaal gesproken zou de informatie natuurlijk gelijk moeten zijn, maar ik heb het nagevraagd en de informatie op het station zou vaker het meest actueel zijn.
De vertragingen werden verschillend weergegeven,
daarna wilde ik een nieuwe reis toevoegen aan ns lab , maar de oude , eerste reis bleef actief. Afsluiten van beide apps hielp ook niet. Verder werdt de reis geannuleerd, in de ns lab bleef de vertraging van 13 minuten staan.
Badge
Volgens mij zit de specialist van NS Lab ook op dit forum, @TheoSu

Wellicht kan die hier wat mee.

Overigens voor een goed overzicht van de actuele storingen en de invloed op het treinverkeer kijk ik zelf altijd op de app van 'Rijden de treinen' .
Dank je voor de info
Reputatie 7
Rijden de treinen is vaak actueler dan de borden op het perron en de omroep 🙂
Badge +3
Rijden de treinen is vaak actueler dan de borden op het perron en de omroep :)
Dat is natuurlijk een heel treurige constatering.
Badge

Rijden de treinen is vaak actueler dan de borden op het perron en de omroep :)Dat is natuurlijk een heel treurige constatering.

Dat heeft natuurlijk deels te maken met hoe de informatie stroom intern loopt bij de NS en in welke volgorde de afdelingen de informatie krijgen. Er is er altijd 1 die eerder is dan de andere waarna het ook nog verwerkt moet worden in de systemen.
Badge +3
Dat maakt het niet minder treurig. Een partij buiten NS geeft beter en sneller informatie over de treinenloop dan NS zelf.

Iets vergelijkbaar onbegrijpelijks is dat ik op de app van NS kan op treinstelnummerniveau kan zien welke treincompositie er in aantocht is en dat er op het perron geen enkel bord staat waarop die informatie getoond wordt.
Ik ben het helemaal met je eens iMark. De constatering is in mijn optiek ook meteen reden voor twijfel. Hoewel ik normaliter nu een opmerking ga maken over het maken van een melding heeft Jeroen in feite he t gras al gemaaid. De volgorde van het verstrekken van informatie heeft hierop invloed en die volgorde is voor NS niet per se gunstig.
Reputatie 7
Badge +3
Het is ook een keuze. Zo is Rijden de treinen vaak completer qua info, zoals dat er (misschien niet direct, maar wel na enig tijd) bij staat welke treinseries er door de storing worden getroffen en op welk gedeelte die bv niet rijden. Die info komt van NS en wordt zonder verdere verwerking overgenomen door Rijden de treinen.
NS zelf kiest er blijkbaar voor die informatie niet aan te geven op de storingspagina, wat voor mij reden is om te kijken bij Rijden de Treinen.
Badge
Dat maakt het niet minder treurig. Een partij buiten NS geeft beter en sneller informatie over de treinenloop dan NS zelf.

Iets vergelijkbaar onbegrijpelijks is dat ik op de app van NS kan op treinstelnummerniveau kan zien welke treincompositie er in aantocht is en dat er op het perron geen enkel bord staat waarop die informatie getoond wordt.

De app Rijden de treinen krijgt de info (als ik juist ben geïnformeerd) ook vanuit de NS systemen en heeft het dan iets later online staan dan de NS app.

En je tweede punt, volgens mij werd met de proef van de CTA bord vermelding op Utrecht ook de treinlengte aangegeven. Zie ook: https://community.ns.nl/op-het-station-17/proef-treinlengte-op-vertrekborden-57186#post385023
Reputatie 7
Badge +3

De app Rijden de treinen krijgt de info (als ik juist ben geïnformeerd) ook vanuit de NS systemen en heeft het dan iets later online staan dan de NS app.

Klopt, dat geven ze ook zelf aan.
https://www.rijdendetreinen.nl/over/achtergrond
Of en hoeveel later het dan op Rijden de treinen staat weet ik niet. Maar de info komt wel van uit NS.
Badge +3
En je tweede punt, volgens mij werd met de proef van de CTA bord vermelding op Utrecht ook de treinlengte aangegeven. Zie ook: https://community.ns.nl/op-het-station-17/proef-treinlengte-op-vertrekborden-57186#post385023
Maar het blijft vreemd dat alleen reizigers met een smartphone de informatie te zien krijgen. Dat er een proef genomen is doet er in dit verband niet zoveel toe. In Duitsland wordt sinds jaar en dag de treinlengte getoond op het perron, inclusief lettervakaanduiding. Zeker omdat de informatie wel degelijk bekend is is het een aanfluiting dat die in Nederland niet op de borden gezet wordt. Reizigers zullen zich dan ook veel beter verspreiden over het perron, hetgeen de punctualiteit weer ten goede komt.

Wanneer je nuttige informatie hebt, moet je die tonen.

Reageer