beantwoord

inkorten trein spits

• 9 september 2019
  • 7 reacties
  • 217 Bekeken

Reputatie 2
Wat is precies de reden dat de NS ervoor kiest om treinen in te korten en dat ook nog eens in de spits? Ik zit nu bijvoorbeeld in de intercity van 18:01 naar den helder die vertrekt vanuit Arnhem, alleen was die trein 10 delen en is die gewoon ingekort naar 4? Dat is toch belachelijk? Rangeer dan tenminste de 4 delige trein weg en laat de 6 delige dan rijden, al helemaal in de spits? Mensen staan nu overal en de trein is overvol! Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
icon

Beste antwoord door Stijn NS 9 september 2019, 18:45

Goedenavond Daniel Tesfaye en welkom bij de NS Community!

Wat ik kan terugvinden over jouw trein, is dat deze vanaf Nijmegen vertrokken is met de geplande 10 coupé's. Op Arnhem is het 6-delige VIRM treinstel 8639 echter losgekoppeld en is de trein verder gereden met het 4-delige stel 9570. Aangezien het 6-delige treinstel 8639 op dit moment nog steeds stil staat te Nijmegen, vermoed ik dat er een defect is geconstateerd aan dit treinstel waardoor hij niet verder kon rijden.

Ik hoop dat je begrijpt dat een trein nooit zal worden ingekort zonder een goede reden. Het is ook voor ons van belang om er zo goed mogelijk voor te zorgen dat we iedereen kunnen van A naar B kunnen brengen.
Bekijk origineel

7 reacties

Goedenavond Daniel Tesfaye en welkom bij de NS Community!

Wat ik kan terugvinden over jouw trein, is dat deze vanaf Nijmegen vertrokken is met de geplande 10 coupé's. Op Arnhem is het 6-delige VIRM treinstel 8639 echter losgekoppeld en is de trein verder gereden met het 4-delige stel 9570. Aangezien het 6-delige treinstel 8639 op dit moment nog steeds stil staat te Nijmegen, vermoed ik dat er een defect is geconstateerd aan dit treinstel waardoor hij niet verder kon rijden.

Ik hoop dat je begrijpt dat een trein nooit zal worden ingekort zonder een goede reden. Het is ook voor ons van belang om er zo goed mogelijk voor te zorgen dat we iedereen kunnen van A naar B kunnen brengen.
Badge +3
Haha, as we speak is hij inmiddels weer onderweg naar Den Helder, en nu bij Arnhem.
Reputatie 6
Aangezien het 6-delige treinstel 8639 op dit moment nog steeds stil staat te Nijmegen, vermoed ik dat er een defect is geconstateerd aan dit treinstel waardoor hij niet verder kon rijden.

Sorry @Stijn NS, dit is gewoon echt onzin !
Ik twijfel er sterk aan of treinstel 8639 enig defect heeft.
Het inkorten van deze trein is gewoon planmatig, en gaat bijvoorbeeld morgen ook weer zo plaatsvinden.

Aangezien het 6-delige treinstel 8639 op dit moment nog steeds stil staat te Nijmegen, vermoed ik dat er een defect is geconstateerd aan dit treinstel waardoor hij niet verder kon rijden.Sorry @Stijn NS, dit is gewoon echt onzin !
Het inkorten van deze trein is gewoon planmatig, en gaat bijvoorbeeld morgen ook weer zo plaatsvinden.

Zou je kunnen aangeven waar je ziet dat dit ook morgen zo zou moeten gaan? Voor zover ik kan inzien staat het voor morgen gepland om vanaf Arnhem met 10 bakken te vertrekken.Op maandag na is de trein de hele vorige week ook doorgereden met wat er vanaf Nijmegen was vertrokken.

Mijn vermoeden is ook niets meer dan dat, een vermoeden, wat ik enkel heb gebaseerd op de GPS informatie van deze trein zoals hij op dit moment voor mij beschikbaar is.
Reputatie 7
Badge +3
De geplande inzet hier voor de komende dagen laat wat anders zien dan de pagina waar jij naar linkt Stijn,
Daar geeft die voor morgen VIRM4 en de rest van de week VIRM6.

Aan de andere kant, Treinposities is geen NS website dus geeft ook geen garantie op wat daar staat.
De echte planning zul je bij de juiste NS afdeling vandaan moeten halen. Wellicht heeft AbbeyRoad daar connecties.
Ik ben me er inderdaad van bewust van Treinposities een externe bron is, maar doorgaans is het (in mijn ervaring in ieder geval) vrij accuraat, vandaar dat ik me daar dan ook op baseer. Helaas heb ikzelf geen inzage in interne planningssystemen, ook al zou dat zeker erg nuttig zijn.

Wel vreemd dat er een verschil zit in wat de inzet zou moeten zijn tussen die twee verschillende pagina's.
Reputatie 7
Badge +3
In mijn ervaring is Treinposities ook vrij accuraat maar alle gegevens zijn wel afkomstig van NS en daar kan het wel eens mis gaan. Zo zie je soms in de reisplanner een trein bestaand uit bv een VIRM en ICM of een andere rare combinatie, dat zie je dan ook zo in Treinposities.

En misschien laat de pagina die jij linkt wel de inzet zien vanaf Nijmegen en de andere pagina die van Arnhem.
En ook vreemd dat "jouw" linkje aangeeft dat er morgen pas vanaf Alkmaar maar met 1 stel wordt gereden. Die info moet toch ook op één of andere manier van NS afkomstig zijn. We zullen morgen zien wat het echt geworden is.
Men kan altijd nog op dagplan wat anders plannen.

Reageer