beantwoord

Int. trein Amsterdam - Berlijn rijdt niet meer, Intercity Deventer?

• 1 juli 2019
  • 3 reacties
  • 356 Bekeken

Wat mij de laatste tijd is opgevallen is dat de Int. trein naar Berlijn niet meer rijdt. Vroeger vertrok hij altijd om 11:00 u uit Amsterdam CS maar nu zie ik volgens de planner de Intercity naar Deventer gaan. Betekent ook dat deze trein naar Berlijn nooit meer terug komt, of is dat tijdelijk? We namen vroeger wel eens de trein van 11:13 u uit Weesp en toen kwam ik hem vroeger weleens vaker tegen, waarop onze trein vaker daarop moest gaan wachten.
icon

Beste antwoord door Tamzin 1 juli 2019, 16:17

Vanwege de grote drukte in de vakantieperiode rijden de treinen van 9.00 uur en 11.00 uur naar Berlijn dan om 9.03 uur en 11.03 uur en stoppen niet in Hilversum. In deze twee treinen zijn vaak bijna alle plaatsen gereserveerd door reizigers naar Duitsland en daarom wil men binnenlandse reizigers zoveel mogelijk uit deze treinen weren. Drie minuten eerder, om 9.00 uur en 11.00 uur vertrekt er een extra intercity naar Deventer die ook in Hilversum stopt.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Vanwege de grote drukte in de vakantieperiode rijden de treinen van 9.00 uur en 11.00 uur naar Berlijn dan om 9.03 uur en 11.03 uur en stoppen niet in Hilversum. In deze twee treinen zijn vaak bijna alle plaatsen gereserveerd door reizigers naar Duitsland en daarom wil men binnenlandse reizigers zoveel mogelijk uit deze treinen weren. Drie minuten eerder, om 9.00 uur en 11.00 uur vertrekt er een extra intercity naar Deventer die ook in Hilversum stopt.
Worden er ook haltes overgeslagen in tegengestelde richting? Richting Amsterdam dus.
Badge +3
Ja, de treinen die om 11:38 en 13:38 uit Deventer vertrekken richting Amsterdam stoppen niet in Apeldoorn. Er rijden vervangende binnenlandse treinen om 11:48 en 13:48 die wel in Apeldoorn stoppen.

Reageer