beantwoord

Intercitty 1135 GVC-Eindhoven

Er wordt alweer een IC Eindhoven opgeheven. Deze keer de 1135. Wat is de reden hiervan? Is dit een structureel probleem?
icon

Beste antwoord door Loes 13 februari 2018, 15:06

Structureel is het niet. Ik heb zelf de 1139 gehad vandaag en ik weet dat er een treinstam defect was. Ik gok nu dat dat de 1135 geweest moet zijn, aangezien de 1137 wel gereden heeft. Wat er exact aan mankeerde, durf ik niets over te zeggen. Ik weet het niet.

Bekijk origineel

9 reacties

Structureel is het niet. Ik heb zelf de 1139 gehad vandaag en ik weet dat er een treinstam defect was. Ik gok nu dat dat de 1135 geweest moet zijn, aangezien de 1137 wel gereden heeft. Wat er exact aan mankeerde, durf ik niets over te zeggen. Ik weet het niet.
Jammer, het gebeurd wel vaak de laatste tijd. Of nee, wat zeg ik. Sinds de invoering van de IC GVC-Eindhoven.
Je aanname klopt Loes. Ook is weet de details niet, maar snap dat het voor Student240700 niet fijn was. Het is in ieder geval geen structureel probleem, maar als je het een paar keer meemaakt dan snap ik dat je op een gegeven moment een patroon denkt te ontdekken. Dat is zeer zeker niet onze insteek.
Reputatie 6
Badge
Er waren problemen met de remmen op de locs. Trein mocht de dienst niet meer in en is afgerangeerd in Den Haag voor herstel.
Bedankt voor de extra informatie Edwin!
Reputatie 3
Is in Den Haag niet afgerangeerd. Trein is met een iets ander remregime leeg naar Rotterdam Stadion gereden. Met dit remregime mag je de HSL niet op. Is daar door de haagse machinist herstelt en is de 1138 gaan rijden vanaf Rotterdam naar Den Haag Centraal en verder de dienst in. De traxx is een storingsgevoelige loc. Gebouwd voor goederen om om te schakelen bij de grens en door te rijden, wij schakelen de hele dag door in en uit bij het betreden en afrijden van de HSL. Zie het als je TV de hele dag gebruiken en binnen korte tijd steeds in en uit zetten met een andere trafo op andere stroom. Doe je alles goed, heb je bijna nooit ergens last van. Gewoon de tijd nemen. En als je storingen tegen komt kan je het meestal wel zelf oplossen als ervaren machinist.
Reputatie 6
Badge
mcn1995 schreef:

Is in Den Haag niet afgerangeerd. Trein is met een iets ander remregime leeg naar Rotterdam Stadion gereden. Met dit remregime mag je de HSL niet op. Is daar door de haagse machinist herstelt en is de 1138 gaan rijden vanaf Rotterdam naar Den Haag Centraal en verder de dienst in. De traxx is een storingsgevoelige loc. Gebouwd voor goederen om om te schakelen bij de grens en door te rijden, wij schakelen de hele dag door in en uit bij het betreden en afrijden van de HSL. Zie het als je TV de hele dag gebruiken en binnen korte tijd steeds in en uit zetten met een andere trafo op andere stroom. Doe je alles goed, heb je bijna nooit ergens last van. Gewoon de tijd nemen. En als je storingen tegen komt kan je het meestal wel zelf oplossen als ervaren machinist.

Ah, dat had ik niet van de betreffende machinist begrepen. Wel dat hij samen met een Haagse collega de hele storingsboom had afgewerkt en de storing niet weg kreeg. Dank voor de aanvulling 🙂
Reputatie 3
Ik hoorde al iets van de Collega op Den Haag dat ze bezig waren geweest. De loc geeft zelf meestal zelfs wat oplossingen. Al dan niet geheel of deels in het Duits of Engels als je voor Nederlands heb gekozen. Soms zelfs een mix van alle drie. Ik werk gewoon uit ervaring eigenlijk en dat loste het probleem op.
Reputatie 1
Die HSL is de oorzaak dat die dingen kapot gaan. Aan, uit, aan en weer uit de hele tijd.

Reageer