beantwoord

Intercity 3000 op Driebergen-Ziest

• 23 maart 2020
  • 6 reacties
  • 248 Bekeken

Indien IC 3100 (Nijmegen - Schiphol) niet rijdt hoort IC 3000 (Nijmegen - Den Helder) een extra stop te maken te Driebergen-Zeist, want anders is er geen verbinding tussen Ede-Wageningen en Driebergen-Zeist. Dit gaat regelmatig mis en zo ook vandaag weer. De extra stop staat er richting Arnhem netjes in, maar richting Den Helder niet. Ondanks dat ze wel langzaam langs het perronspoor rijden (want niet stoppende treinen komen nu in principe niet langs het perron van Driebergen-Zeist) stoppen de meeste Intercity’s richting Den Helder niet.

Dit gaat ook vrij regelmatig mis bij verstoringen, waarbij opvallend genoeg de stops richting Den Helder meestal vergeten worden, bijvoorbeeld op 2 maart. Kan dit een keer opgelost worden?

icon

Beste antwoord door Stijn NS 24 maart 2020, 12:47

Ik vind het een erg vreemde situatie, DingeZ. Ik ben even op onderzoek gegaan en heb gevonden dat dit afgelopen zaterdag al een probleem bleek te zijn. De ritten van treinserie 3000 zouden op dat moment worden geschrapt en opnieuw ingelegd zodat er juist zou worden weergegeven dat ze zouden stoppen te Driebergen-Zeist. Dat is dus ook de bedoeling, wat ook als zodanig is weergegeven in de Reisplanner. Als ik de specifieke treinseries erbij zoek van vanochtend kan ik ook bij alle treinen vanaf de 3014 t/m de 3019 vinden dát ze ook gestopt zouden zijn te Driebergen-Zeist, aldus de GPS informatie: 3014, 3015, 3016, 3017, 3018, 3019.

Het enige wat ik kan terugvinden is dat deze stops niet zijn weergegeven bij vertrektijdenpagina van Driebergen-Zeist zelf, maar voor zover ik kan vinden zijn de treinen dus wél gestopt aldaar.

Begrijp ik het goed dat jij in één van deze treinen zat en dat de trein toch niet is gestopt?

Bekijk origineel

6 reacties

Hallo Dinge en welkom bij de NS Community,

Dat is vreemd. Zoals ik het zie hoort deze daar wel te stoppen. Hoe laat was dit het geval vandaag? 

Gister ging het fout tot 10:00, dus alle IC t/m de 3026 ontbraken, daarna ging het goed.

Vandaag gaat het weer fout, in beide richtingen ontbreken ze tot 7:30, dus t/m 3016 en 3019. De HC/machinist willen de fout niet herstellen, want dat ‘staat niet op het dienstkaartje’.

Ik vind het een erg vreemde situatie, DingeZ. Ik ben even op onderzoek gegaan en heb gevonden dat dit afgelopen zaterdag al een probleem bleek te zijn. De ritten van treinserie 3000 zouden op dat moment worden geschrapt en opnieuw ingelegd zodat er juist zou worden weergegeven dat ze zouden stoppen te Driebergen-Zeist. Dat is dus ook de bedoeling, wat ook als zodanig is weergegeven in de Reisplanner. Als ik de specifieke treinseries erbij zoek van vanochtend kan ik ook bij alle treinen vanaf de 3014 t/m de 3019 vinden dát ze ook gestopt zouden zijn te Driebergen-Zeist, aldus de GPS informatie: 3014, 3015, 3016, 3017, 3018, 3019.

Het enige wat ik kan terugvinden is dat deze stops niet zijn weergegeven bij vertrektijdenpagina van Driebergen-Zeist zelf, maar voor zover ik kan vinden zijn de treinen dus wél gestopt aldaar.

Begrijp ik het goed dat jij in één van deze treinen zat en dat de trein toch niet is gestopt?

Ik zag vandaag in de 3021, waarvan het personeel zei dat ze niet op Driebergen-Zeist gingen stoppen, zelfs toen ik zei dat dat wel de bedoeling is volgens de basisdienstregeling, dus ik ben maar overgestapt in Utrecht. Ik zie in de GPS-data dat deze wel heeft stilgestaan op Driebergen-Zeist, maar dat zegt niet zeker dat de deuren ook open zijn gegaan. Gister heb ik namelijk meerdere treinen gezien die (bijna) stil stonden, maar daarna direct doorreden zonder de deuren te openen.

Reputatie 3

Ik zat vanochtend in de trein Arnhem - Den Helder, vertrektijd 6:01 vanaf Arnhem. Rit 3014

Bij vertrek werd omgeroepen dat deze trein ook zou stoppen op Driebergen-Zeist. In de reisplanner was er niets over te vinden over deze stop. Ook op vertrekborden bij Driebergen-Zeist stond er niets over deze trein. Wel 3 uitstappende reizigers.

Gisteren stopte dezelfde trein niet op Driebergen-Zeist. 

Gaat dus wel vaker mis.

Hoi DingeZ,

Bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb de feedback voor je doorgezet! :)

Reageer