intercity Alkmaar vanaf station Boxtel | NS Community
beantwoord

intercity Alkmaar vanaf station Boxtel

  • 9 August 2022
  • 4 reacties
  • 202 Bekeken

Deze zomer stopt de intercity Alkmaar op station Boxtel wat mijn reis naar Sloterdijk een stuk aangenamer en sneller maakt. Kan dit niet altijd ingevoerd worden en niet alleen in deze zomermaanden?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 9 August 2022, 08:12

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi jaspervandenham,

Wegens werkzaamheden tussen Boxtel en Eindhoven rijden er daar de komende weken (t/m 26 augustus) bussen en is Boxtel tijdelijk het begin-/eindpunt van die intercity. Ik denk niet dat Boxtel permanent een IC-station gaat worden.

Reputatie 6
Badge +1

Dit heeft te maken met de werkzaamheden tussen Eindhoven en Boxtel.

Door deze werkzaamheden rijden de treinen maar tot Boxtel, en vanaf daar rijden er bussen naar Eindhoven. In een normale dienstregeling zonder werkzaamheden komen er per dag slechts zo’n 6500 reizigers op station Boxtel. Dat zijn nou niet echt aantallen die het een geschikt intercitystation maken. Daarmee zijn er veel meer reizigers die last hebben van de extra stop, omdat ze langer onderweg zijn, dan mensen die er baat bij hebben, omdat ze minder lang onderweg zijn. 

De intercity's stoppen trouwens ook in Vught. Ook dat zal vermoed ik zo slechts tijdelijk zijn.😊

Reputatie 7

Voor zover je buiten werkzaamheden om al van een echte intercity kan spreken. Van Amsterdam naar Alkmaar / Schagen is dit altijd toch al een soort stoptrein. 

Reageer