Uitgaande van de oneindige goedheid van NS ga je ervan uit dat dit een incident is ...
Vanochtend 10.40 uur. In de reisplanner stond een DDZ-6 aangekondigd. Er kwam een ICM-4 aan. Leek allemaal te passen, tot de aansluiting uit Apeldoorn er aan kwam. Nou sorry hoor, ik heb vaak in volle treinen
Dan blijft het toch leuk om reacties te lezen als: "Norm is 15 minuten staan in de sprinter in de spits."
Wat is dan de norm voor in het gangpad tegen elkaar aan gedrukt staan in intercity's buiten de spits?
En hoe kan het dat het aangekondigde materieel in de reisplanner niet klopt? Er zijn namelijk reizigers, zoals ik, die daar rekening mee houden bij het plannen.
Beste antwoord door Henk_NL
De omvang van de informatieketen is dermate groot dat er meerdere wegen zijn om aan feitelijk dezelfde informatie te komen, waardoor inconsistentie en allerlei gekke problemen niet vreemd zijn. Daarnaast zit je bij materieel aan ritkoppelingen ook nog met een menselijke factor die de wijziging daadwerkelijk in de balans moet doorvoeren. Dat soort informatie wordt helaas niet automatisch verwerkt. Van lieverlee komt er wel verbetering.
Bekijk origineel