beantwoord

Intercity Amsterdam Bijlmer Arena

• 3 april 2020
  • 14 reacties
  • 499 Bekeken

Nu met Corona stopt de Intercity naar Schiphol op Amsterdam Bijlmer Arena? Want er staat in de reisplanner dat niet stop tussengelegen stations, dus ik snap het even niet meer.

icon

Beste antwoord door loklok8 3 april 2020, 10:24

Hiermee wordt bedoeld dat de trein tussen Utrecht Centraal en Amsterdam Bijlmer ArenA geen tussenstops maakt. Het eerstvolgende station na Utrecht Centraal waar de trein stopt is dus Bijlmer ArenA.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Alle intercity's vanuit Utrecht richting Schiphol Airport stoppen ook in Bijlmer ArenA zoals dat tijdens de normale dienstregeling ook al zo was. 

Waar ziet u in de reisplanner dat de trein niet op tussengelegen stations stopt? In de vertrektijden staat namelijk 'stopt ook in Bijlmer ArenA'. 

Alle intercity's vanuit Utrecht richting Schiphol Airport stoppen ook in Bijlmer ArenA zoals dat tijdens de normale dienstregeling ook al zo was. 

Waar ziet u in de reisplanner dat de trein niet op tussengelegen stations stopt? In de vertrektijden staat namelijk 'stopt ook in Bijlmer ArenA'. 

Als ik een reis plan in de Reisplanner app staat er “Geen tussenstops”, zie bijgevoegd screenshot.

Daar is toch niets anders dan anders aan? Tussen Utrecht en Amsterdam Bijlmer Arena heeft de intercity geen reguliere stop. 

Reputatie 7
Badge +1

Hiermee wordt bedoeld dat de trein tussen Utrecht Centraal en Amsterdam Bijlmer ArenA geen tussenstops maakt. Het eerstvolgende station na Utrecht Centraal waar de trein stopt is dus Bijlmer ArenA.

Dat is toch altijd al zo geweest, waarom staat dat er nu opeens bij, creeert allemaal verwarring denk ik?

Daar is toch niets anders dan anders aan? Tussen Utrecht en Amsterdam Bijlmer Arena heeft de intercity geen reguliere stop. 

Voorheen heb ik dat nooit gezien en ik reis al 8 jaar op dit traject

Reputatie 7
Badge +1

Er is onlangs een nieuwe update gekomen voor de NS app waarbij deze ook voortaan aangeeft hoeveel tussenstops een trein maakt. Het zou een beetje gek zijn als er een reis gepland wordt van A naar B, maar daarbij wordt er niet op station B gestopt. Ik vind het er persoonlijk niet zo verwarrend uitzien.

Er is bij de basisdienstregeling geen wijzigingen voor uw traject t.o.v. de normale dienstregeling. 

De app is op 9 maart bijgewerkt voor het laatst bijgewerkt voor Android toestellen:

Reputatie 7
Badge

Ergens ben ik blij dat er mensen zijn die dit soort dingen wél lezen.

Dan over de vraag: Dit zal waarschijnlijk wel komen omdat we nu met een compleet andere dienstregeling rijden dan we normaal doen, dus ook alle regels aangaande dit soort toevoegingen zitten er niet in. Let wel: Dit is mijn eigen idee, misschien weet @TheoSu hier meer van?

Badge +3

Het lijkt misschien verwarrend, maar als je dezelfde reis plant van Utrecht naar Schiphol staat er 2 tussenstops (voorheen volgens mij ‘stopt 2 keer’, althans op de website, maar daar is het ook veranderd in een groot + teken)… en dat is dus Bijlmer ArenA en Zuid.

Rechts naast die melding staat een pijltje om de reis ‘uit te klappen’ om alle stops te zien. Bij geen tussenstops is dat dus overbodig, de trein naar Bijlmer is rechtstreeks.

Je zou dus bij geen tussenstops dat regeltje weg kunnen laten… met name omdat het zo dicht onder de eindbestemming (Schiphol) staat. Heb de suggestie doorgegeven aan M-lab.

Overigens wordt het natuurlijk al gauw duidelijker als je op die melding ‘geen tussenstops’ klikt…

Badge +3

Terugkoppeling van M-Lab (bij één halte de regel geen tussenstops niet tonen):

Beste Robert,

Bedankt voor het doorgeven. Wij zullen hier naar gaan kijken.

Vriendelijke groet,

NS App ontwikkelteam

Badge +3

Zelfde verwarring (maar dan wat minder vreemd dan met 1 stop een sprinter naar Uitgeest natuurlijk) https://twitter.com/bscalexxx/status/1250531107675799552

@NS_online ik moet morgenochtend van Zwijndrecht naar Rotterdam alexander .. wat bedoelen jullie met stopt 1x ?

Dat die ook op Rotterdam Noord stopt dus...

Reputatie 7
Badge +1

De reactie van ^AA heeft zo te zien voor nog meer verwarring gezorgd dan er eigenlijk al was bij de Twitteraar.

Zoals je ziet stopt deze trein 1x, op Rotterdam Centraal. ^AA

Ja, dat is dus heel logisch dat de trein stopt op Rotterdam Centraal, want daar moet je immers overstappen. Overstappen op een niet stoppende trein lijkt mij wat moeilijk. Een betere reactie kan zijn: Zoals je ziet stopt deze trein na Rotterdam Centraal nog 1x als tussenstop op Rotterdam Noord en daarna op Rotterdam Alexander.

Het kan aan mij liggen, maar ik snap niet dat mensen denken dat een trein niet stopt op een station waar de reis naartoe gepland is. De tekst kan enigszins verwarrend zijn (x tussenstops i.p.v. stopt x keer zou beter zijn), maar een reisadvies van A naar B waarbij de trein helemaal niet op B stopt heb je natuurlijk niets aan.

Ik zie trouwens ook dat ze een reis plant voor de 16e, maar op de 17e wilt reizen. En ^EB precies hetzelfde doet.

Badge +3

De reactie van ^AA heeft zo te zien voor nog meer verwarring gezorgd dan er eigenlijk al was bij de Twitteraar.

Ja echt hè? Maar daar had ik meteen al op gereageerd en hopelijk heeft de twitteraar het ook door. :sweat_smile:

Weergeven “met × tussenstops” zou beter zijn inderdaad (voor met name de intercity's die nog rijden maar nu dus extra stoppen hier en daar waar je dat niet verwacht). Ook buiten de basisdienstregeling uiteraard. En bij geen tussenstops die regel niet eens tonen dus.

Badge +3

Inmiddels is het aangepast, in plaats van ‘stopt × keer’ is het nu ‘x tussenstop(s)’.

Reageer