intercity Amsterdam Centraal- Den Haag Centraal | NS Community
beantwoord

intercity Amsterdam Centraal- Den Haag Centraal

  • 14 November 2022
  • 5 reacties
  • 325 Bekeken

De intercity's tussen Amsterdam CS en Den Haag CS zouden toch alleen buiten de spits niet meer rijden. Nu staat in de reisplanner dat de intercity's okk niet voor 9 uur rijden. Is dit tijdelijk? 

icon

Beste antwoord door Tamzin 14 November 2022, 11:24

Bekijk origineel

5 reacties

De intercity's tussen Amsterdam CS en Den Haag CS zouden toch alleen buiten de spits niet meer rijden. Nu staat in de reisplanner dat de intercity's okk niet voor 9 uur rijden. Is dit tijdelijk? 

Deze treinen rijden alleen nog op ma-do in de spits, op vr-zo helemaal niet meer.

Voor welke dag heb je gekeken, want ik zie ze voor vandaag gewoon staan.

Reputatie 6
Badge

Er zijn werkzaamheden bij Schiphol en Amsterdam Zuid. Je kan op alle werkdagen overdag nu zelfs 4x/uur rechtstreeks per intercity van Amsterdam Centraal naar Den Haag Centraal. In de avond en het weekend is dat 2x/uur.

Dank voor jullie reacties. Het gaat mij om de intercity over Haarlem. Daarvoor staat nu een overstap op Leiden. Ook in de spits. 

Dank voor jullie reacties. Het gaat mij om de intercity over Haarlem. Daarvoor staat nu een overstap op Leiden. Ook in de spits. 

Dat heeft vrees ik te maken met de werkzaamheden op de Zuidas de komende twee weken. Er is nogal wat geschoven in de dienstregeling. De treinen via Haarlem rijden daardoor allemaal van/naar Rotterdam en die via Schiphol allemaal van/naar Den Haag CS.

Reputatie 6
Badge

Vanaf Schiphol kun je ook nog steeds rechtstreeks naar Rotterdam. Alleen Haarlem - Den Haag Centraal kan niet per intercity zonder overstap. Er rijden nog wel rechtstreekse sprinters.

Reageer