beantwoord

Intercity Amsterdam Lelylaan-Den Haag

• 5 december 2016
  • 14 reacties
  • 909 Bekeken

Wie is er nog meer gedupeerd door de wijziging in de dienstregeling tussen Amsterdam Lelylaan en Den Haag? Voor reizigers vanaf lelylaan wordt de reistijd 15min langer naar Den Haag ongeacht het station aangezien er geen enkele intercity meer rijdt. Het alternatief is een sprinter met 14 min overstap op Schiphol of een sprinter die er 58min! over doet, dat is 22 min langer dan mijn huidige reistijd van 36 min. Waar is het acceptabele alternatief?
icon

Beste antwoord door Jan-Mark 5 december 2016, 21:46

https://forum.ns.nl/dienstregeling-2017-55/amsterdam-lelylaan-gedowngrade-28330
Gelieve even in dit topic te kijken, alvorens weer een topic te openen 😉 Eén van de makers van de dienstregeling heeft hier uitgebreid uit de doeken gedaan, waarom men heeft gekozen voor Zuid en niet voor de Lelylaan. Kort samengevat: men geeft i.v.m. opening Noord-Zuidlijn meer prioriteit aan de Zuidtak dan aan de Westtak.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Lelylaan is geen intercity station, na lang toch een IC gehad te hebben valt het terug naar de normale status. Er is geen alternatief buiten die u al aangeeft. Ook is er geen kans dat dit nog veranderd wordt voor zondag.
Reputatie 3
https://forum.ns.nl/dienstregeling-2017-55/amsterdam-lelylaan-gedowngrade-28330
Gelieve even in dit topic te kijken, alvorens weer een topic te openen 😉 Eén van de makers van de dienstregeling heeft hier uitgebreid uit de doeken gedaan, waarom men heeft gekozen voor Zuid en niet voor de Lelylaan. Kort samengevat: men geeft i.v.m. opening Noord-Zuidlijn meer prioriteit aan de Zuidtak dan aan de Westtak.
Dank voor het antwoord.
Ik begrijp dat er misschien geen intercity's meer zullen rijden, maar een iets betere/snellere aansluiting naar de richting Den Haag zou wenselijk zijn. Anders wordt het alternatief voor veel mensen toch de auto.
En Jan Mark, de overwegingen van de ns zijn helder. Maar doen niet ter zake voor mij als individu. Ik woon net zoals heel veel anderen in Amsterdam West en moet naar Den Haag, graag met een acceptabele reistijd concurend met de auto.
Ik heb getracht te zoeken naar het topic en kon het niet vinden zodoende een nieuw topic geopend.
Reputatie 7
Tsja de auto, of die nou echt concurreert in de spits tussen Amsterdam en Den Haag...
Van Amsterdam naar Den Haag is de gunstige richting en lukt binnen een uur........
Reputatie 3
Is het misschien een idee om met bus of fiets richting Sloterdijk te reizen? U hebt vandaaruit elk kwartier een verbinding (al dan niet rechtstreeks) naar Den Haag, en u hebt altijd een dubbeldekker, dus meer capaciteit en ook meer comfort.
Dank voor het meedenken, maar ik woon op 800 meter van Lelylaan (verhuisd vanwege nieuwe baan in Den Haag). Sloterdijk en Amsterdam Zuid zijn beide zeker 15min fietsen. Dit geldt overigens voor iedereen die in Amsterdam West woont. Ik denk dat de NS zich daar onvoldoende bewust van is geweest. De reistijd neemt met de huidige wijzigingen in ieder scenario 20 min of meer toe en niet alleen voor mij.
Reputatie 3
Ik heb nog even gekeken, maar de extra reistijd is niet spectaculair. Nu is de reistijd van de Lelylaan naar Den Haag Centraal 39 minuten, dat wordt 45 minuten. Zes minuten extra is nou niet echt veel vind ik zelf, dus ik weet niet waar u die toename vandaan haalt. 22 minuten extra is per sprinter inderdaad, maar als u om .11 of .41 de sprinter naar Schiphol neemt en dan overstapt kost het slechts zes minuten extra.
Reputatie 6
Ik heb in een van die eerdere topics ook een vergelijking gemaakt tussen de huidige en nieuwe dienstregeling wat betreft de verbinding Lelylaan - Den Haag Centraal. Tenzij je echt in de rechtstreekse Sprinter wilt gaan zitten, neemt de reistijd niet spectaculair toe.

En daarnaast is de huidige IC Lelystad - Lelylaan - Vlissingen ook niet echt een uitblinker wat punctualiteit betreft...
Ik reis naa laan v noi en dat is nu 36 min. Bovendien kan ik nu de trein om 7.08u nemen waarvoor ik 7.59u de deur uit ga. Dan ben ik om 8u op mijn werk, precies op het tijdstip dat ik er moet zijn. Met de sprinter van 6.52u ligt dit geheel anders en ook met de intercity op Amsterdam zuid moet ik om 6.45u de deur uit. Maar ik geloof niet dat ik hier verder kom. De NS ziet wat ze willen zien en dat is niet het perspectief van de individuele reiziger.
Dank voor alle antwoorden. Ik ga over op de auto.
Reputatie 6
Als je de Sprinter van 07:07 hebt, ben je om 07:54 op Laan van NOI. Dit is wel met een overstap op Leiden Centraal, maar dat is dan wel op hetzelfde perron. 🙂
Dank! ik ga alleen in Den Haag nog een kleine 15min op de fiets naar mijn werk waar ik om 8u moet zijn. Dus vooralsnog geen goede alternatieven. De sprinter is met een vouwfiets ook niet optimaal :(
Ik hoop toch dat de NS naar mij en andere reizigers uit Amsterdam West luistert en met een goede oplossing komt. De diverse fora en klachten liegen er niet om!
Reputatie 2
Dank! ik ga alleen in Den Haag nog een kleine 15min op de fiets naar mijn werk waar ik om 8u moet zijn. Dus vooralsnog geen goede alternatieven. De sprinter is met een vouwfiets ook niet optimaal :(
Ik hoop toch dat de NS naar mij en andere reizigers uit Amsterdam West luistert en met een goede oplossing komt. De diverse fora en klachten liegen er niet om!

Is er niet een gratis bewaakte fietsenstalling in Den Haag vlakbij het station waar je uit moet stappen. En vraag aan je werkgever een tweedehands fiets. Dat heb ik gedaan. Of een abonnement op OV-fiets.
Daarbij er rijden toch genoeg trams, metro's en bussen in Den Haag.

Reageer