beantwoord

intercity beverwijk-amsterdam

Beste NS,

het zou onwijs fijn zijn als de intercity weer kan rijden, het is namelijk onwijs druk in de treinen en afstand houden is praktisch onmogelijk.

Maatregelen worden per week versoepeld en het is wel echt tijd om intercity te laten rijden, net als vóór de Corona. 

Met vriendelijke groet,

Anna 

icon

Beste antwoord door Tochjo 3 juni 2021, 09:15

Deze intercity staat gepland om weer te gaan rijden vanaf 14 juni.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat is onwijs druk? Alle zitplaatsen mogen sinds vorige zomer gebruikt worden. Omdat 1,5 m afstand daarbij niet altijd kan is er een jaar geleden mondkapjesplicht ingevoerd. Waren alle zitplaatsen bezet? Of stonden er veel mensen omdat ze niet naast een vreemde willen zitten?

NS gaat langzamerhand meer materieel inzetten. Vind je het druk, bedenk of je die reis echt met de trein moet maken.

Badge +3

Reputatie 4

Wat is onwijs druk? Alle zitplaatsen mogen sinds vorige zomer gebruikt worden. Omdat 1,5 m afstand daarbij niet altijd kan is er een jaar geleden mondkapjesplicht ingevoerd. Waren alle zitplaatsen bezet? Of stonden er veel mensen omdat ze niet naast een vreemde willen zitten?

NS gaat langzamerhand meer materieel inzetten. Vind je het druk, bedenk of je die reis echt met de trein moet maken.

NS heeft nog hier nogal eens de neiging om midden in de spits een SLT-3 of SNG-4 in te zitten en ja dat is veel te klein. Die plaat van dat of je die reis echt moet maken is nu wel grijsgedraaid hoor. Er reizen nu gewoon veel meer mensen met de trein. NS heeft hier niet adequaat op ingespeeld.

Reputatie 7
Badge +3

Is dat wel zo? Ik had begrepen dat alle spitstreinseries ook na 14 juni voorlopig nog niet rijden. Is er ergens een lijstje?

Badge +3

Ik baseer me op dit bericht.

Reputatie 7
Badge +3

het is namelijk onwijs druk in de treinen en afstand houden is praktisch onmogelijk.

Onwijs druk valt wel mee, het aantal reizigers is op dit moment ongeveer 50% van voor corona waarbij sprinters wel drukker zijn dan intercity's. 

Afstand houden geldt in de trein al sinds juni vorig jaar zomer niet meer, daar is toen een mondkapjesplicht voor in de plaats gekomen 

Reputatie 7
Badge +3

Kennelijk, wel aannemende dat de planner zo ver vooruit al kloppend is.

NS zelf heeft bij mijn weten nooit details gepubliceerd en alleen gecommuniceerd dat de spitsseries voorlopig buiten dienst blijven.

Reputatie 4

het is namelijk onwijs druk in de treinen en afstand houden is praktisch onmogelijk.

Onwijs druk valt wel mee, het aantal reizigers is op dit moment ongeveer 50% van voor corona waarbij sprinters wel drukker zijn dan intercity's. 

Afstand houden geldt in de trein al sinds juni vorig jaar zomer niet meer, daar is toen een mondkapjesplicht voor in de plaats gekomen 

Die 50% is een landelijk gemiddelde en zegt dus helemaal niets over dit traject. Zou best kunnen dat het hier veel drukker is. Ik heb hier meerdere keren een zeer korte trein zien rijden ook tijdens spitsuren en de spitsintercity rijdt dan ook nog niet. Afgelopen maandag zou ik e.e.a. weer gaan testen maar de stroomstoring zorgde ervoor dat ik met de bus naar huis ben gegaan.

Reputatie 4

Die 50% is een landelijk gemiddelde en zegt dus helemaal niets over dit traject. Zou best kunnen dat het hier veel drukker is. Ik heb hier meerdere keren een zeer korte trein zien rijden ook tijdens spitsuren en de spitsintercity rijdt dan ook nog niet. Afgelopen maandag zou ik e.e.a. weer gaan testen maar de stroomstoring zorgde ervoor dat ik met de bus naar huis ben gegaan.

Vandaag om 16.31 uur rijdt er bijvoorbeeld onderstaand op het traject Amsterdam-Hoorn via Haarlem.

Wordt je echt niet gelukkig van als je daarin zit. Misschien dat ik zo meteen wel even ga kijken op Driehuis.

NS zelf heeft bij mijn weten nooit details gepubliceerd en alleen gecommuniceerd dat de spitsseries voorlopig buiten dienst blijven.

Het staat vandaag wel op onze site

Reputatie 2

Het staat vandaag wel op onze site

als ik daar op klik krijg ik dagje uit met de trein en iets over Zandvoort………..

Ik zie ook deze reactie van Stijn in een ander topic. Hier wordt dan weer geschreven dat de extra forenzentreinen niet gaan rijden.

Reputatie 6

Vandaag om 16.31 uur rijdt er bijvoorbeeld onderstaand op het traject Amsterdam-Hoorn via Haarlem.

Wordt je echt niet gelukkig van als je daarin zit. Misschien dat ik zo meteen wel even ga kijken op Driehuis.

afgelopen maand 2x Alkmaar-Haarlem retour gedaan vanwege het werk. Viel me op dat het telkens op de terugweg een sprinter was met deze samenstelling en iedereen zat al. Waren geen plekjes meer leeg en staan was ook vol. Aan de hoeveelheid tassen te zien, was het merendeel geen forens..zou daarom de forenzentrein per 14 juni nog niet rijden? ;)

Reageer