beantwoord

intercity direct

• 3 juni 2020
  • 15 reacties
  • 415 Bekeken

Waarom rijdt de Intercity direct van 6:26 uur van Rotterdam- Amsterdam Niet meer??
nu ben jk elke dag te laat op mijn werk. 

icon

Beste antwoord door Julian 3 juni 2020, 13:47

Waarom rijdt de Intercity direct van 6:26 uur van Rotterdam- Amsterdam Niet meer??

Ik zie toevallig nu dit topic. Van een andere vaste reiziger had ik zelf deze vraag ook al gekregen en intern de vraag uitgezet.

Daarop heb ik het volgende terug gekregen: Er wordt momenteel gekeken in hoeverre het te realiseren is dat specifiek de eerste twee ICDs vanuit Rotterdam weer kunnen gaan rijden (dus de ICDs van 6:26 en 6:55).

Dus nog geen witte rook, maar het probleem is bekend en er wordt naar gekeken.

Bekijk origineel

15 reacties

@Magnolia Ik heb helaas minder goed nieuws: het gaat niet meer lukken om nog vóór de 29e deze vroege treinen weer te laten rijden.

Op 29 juni gaan we echter weer de volledige dienstregeling rijden met de ICD, dus vanaf die datum kan je weer met de ICd van 6:26 uur.

Reputatie 3

Mensen die denken dat ze beter af zijn met een auto kunnen straks aansluiten in de file. Ik zwaai dan wel vanuit de trein als ik ze voorbij rij.

Ik zie toevallig nu dit topic. Van een andere vaste reiziger had ik zelf deze vraag ook al gekregen en intern de vraag uitgezet.

Daarop heb ik het volgende terug gekregen: Er wordt momenteel gekeken in hoeverre het te realiseren is dat specifiek de eerste twee ICDs vanuit Rotterdam weer kunnen gaan rijden (dus de ICDs van 6:26 en 6:55).

Dus nog geen witte rook, maar het probleem is bekend en er wordt naar gekeken.

Reputatie 7
Badge +3

@Jeroen 

De eis van de overheid is maximaal 40% bezetting maar de vervoerders houden nu zelf vast aan 5-10% door voortdurend te roepen dat mensen niet met de trein mogen (ook niet in de daluren). Nogmaals, dit is gewoon geld verbranden en dan kun je de boel beter plat leggen. 

Badge

Drukke treinen zoals we gewend zijn van voor Corona zullen voorlopig niet echt een probleem zijn.

Ik was vanmorgen rond half tien op station Den Bosch. Er rijdt nu weer iedere 10 minuten een IC Utrecht-Eindhoven v.v. met gemiddeld 6-8 bakken VIRM. In de gemiddelde trein 20-40 passagiers, dan praat je over een bezetting van hooguit 5-8% van de zitplaatsen. Sprinters idem dito. Ik vraag me toch echt af waar NS zo langzamerhand mee bezig is. Dit is totaal zinloos geld verbranden. Als je dan leest dat de NS-directie denkt misschien zo door te gaan tot eind 2021 dan vraag je je af of je die mensen nog wel serieus moet nemen.

Bij het busvervoer idem dito, gemiddeld 1-2 passagiers per bus (soms 0, soms 3). Het slaat echt nergens meer op.

Wat dacht je van een verplichting vanuit het ministerie/overheid ? Het wordt opgelegd om in de normale samenstelling te gaan rijden, of we met minder materieel mogen gaan rijden zal de bezetting en het ministerie uitmaken.

Daarnaast is het misschien in de hoek waar jij reist rustig ik zie hele andere dingen in de randstad. Daar zijn treinen echt meer gevuld en afhankelijk van het traject en tijdstip echt een veelvoud van wat jij aangeeft.

In 1 van de treinen liep het zelfs bijna op tot een volle bezetting van de beschikbare (groene stickers) zitplaatsen.  Het verschilt dus blijkbaar enorm per regio en station.

Reputatie 7
Badge +3

Drukke treinen zoals we gewend zijn van voor Corona zullen voorlopig niet echt een probleem zijn.

Ik was vanmorgen rond half tien op station Den Bosch. Er rijdt nu weer iedere 10 minuten een IC Utrecht-Eindhoven v.v. met gemiddeld 6-8 bakken VIRM. In de gemiddelde trein 20-40 passagiers, dan praat je over een bezetting van hooguit 5-8% van de zitplaatsen. Sprinters idem dito. Ik vraag me toch echt af waar NS zo langzamerhand mee bezig is. Dit is totaal zinloos geld verbranden. Als je dan leest dat de NS-directie denkt misschien zo door te gaan tot eind 2021 dan vraag je je af of je die mensen nog wel serieus moet nemen.

Bij het busvervoer idem dito, gemiddeld 1-2 passagiers per bus (soms 0, soms 3). Het slaat echt nergens meer op.

Het misverstand is dat diverse mensen en media de woorden “grotendeels”, “zo maximaal mogeliijk” of “vrijwel geheel” blijkbaar over het hoofd zien en het lezen als dat alle treinen weer rijden. 

Het verbaasde me alleen dat de hoogste baas van FNV Spoor dat ook verkondigt. Je zou denken dat iemand in zijn functie wel goed op de hoogte is.

Tsja de burgemeester van Amsterdam was ook niet zo goed op de hoogte. Volgens mij rijden er in ieder geval nog geen spitsintercity’s. Dus dat zijn best wel veel treinen her en der.

Reputatie 7
Badge +3

Het misverstand is dat diverse mensen en media de woorden “grotendeels”, “zo maximaal mogeliijk” of “vrijwel geheel” blijkbaar over het hoofd zien en het lezen als dat alle treinen weer rijden. 

Het verbaasde me alleen dat de hoogste baas van FNV Spoor dat ook verkondigt. Je zou denken dat iemand in zijn functie wel goed op de hoogte is.

Badge

Maar die IC van 6:12 is geen IC Direct, dat is een normale IC (2221) en is om 7:25 in Amsterdam.

De ICD van 6:26 zou om 7:07 in Amsterdam zijn. Met de IC van 6:12 ben je dus juist later in Amsterdam.

Oeps, dat heb ik gemist met kijken :rolling_eyes:

Reputatie 7
Badge +3

Maar die IC van 6:12 is geen IC Direct, dat is een normale IC (2221) en is om 7:25 in Amsterdam.

De ICD van 6:26 zou om 7:07 in Amsterdam zijn. Met de IC van 6:12 ben je dus juist later in Amsterdam.

Reputatie 5

Ach als je 14 minuten eerder een trein kan nemen dan zie ik het probleem niet zo. Ja je moet een kwartier eerder uit je bed. Maar op het werk kan je nog rustig een bakje koffie doen voordat je begint.

Reputatie 7
Badge +3

Zojuist hoor ik in het RTL Z nieuws dat de verkoop van 2e-handsauto's fors is toegenomen, afgelopen maand was het met ruim 111.000 de op één hoogste occasion verkoop ooit. Eerder werd al gemeld dat er meer e-bikes verkocht werden. Drukke treinen zoals we gewend zijn van voor Corona zullen voorlopig niet echt een probleem zijn.

Het zal TS overigens niet om de drukte gaan maar om de tijd van de eerste IC Direct.

Reputatie 5

Ik las een bericht op teletekst dat de verkoop van tweedehands autos flink toegenomen is. Men is inderdaad wel klaar met het OV.

Reputatie 7
Badge +3

Het misverstand is dat inmiddels alle treinen weer zouden rijden en dat is dus niet zo. Gisteren zag ik trouwens een interview met Henri Jansen van FNV Spoor die dat ook beweerde.

Overigens zouden minder treinen geen probleem moeten zijn. Uit een nieuw onderzoek dat gisteren werd gepubliceerd bleek dat inmiddels 50% van de reizigers de trein definitief de rug toekeert en overstapt op privévervoer. Een paar weken geleden was dat nog 30% maar omdat de trein nog lange tijd niet gebruikt mag worden haken inmiddels steeds meer mensen af.

Badge

Omdat op dit moment nog niet de extra spitstreinen rijden waar deze dan onder valt, maar u kunt om 6.12 uur wel de IC direct trein nemen en dan bent u 14 minuten eerder op uw werk dan normaal.

Reageer