beantwoord

intercity direct eerder laten vertrekken

• 21 december 2020
  • 6 reacties
  • 403 Bekeken

Beste 

Elders in de Ns community ook gevraagd of er over nagedacht kan worden een trein eerder te laten vertrekken dan 06.45 intercity direct Breda-Rotterdam-Schiphol-Amsterdam.

Dit zou perfect zijn het vraagt makkelijk maar willen jullie er naar kijken of dit mogelijk is.

Groet , Medewerker Schiphol

icon

Beste antwoord door Julian 21 december 2020, 08:36

Een vroegere trein is helaas niet te realiseren door het onderhoud dat 's nachts op de Hogesnelheidslijn gedaan wordt. Vrijwel elke nacht is er controle en onderhoud van de baan en dat is vaak tot een uur of 6 's ochtends.

Ik zag in jouw andere topic dat je graag een reismogelijkheid zou willen om vóór 6 uur aan te komen met de ICd, maar dat is dus helaas een onmogelijkheid met het onderhoudsschema. Een ander onderhoudsschema ligt helaas ook niet binnen de mogelijkheden: dan zou er ook overdag onderhoud gedaan moeten worden waardoor er overdag ineens geen treinen meer kunnen rijden, dus dat is natuurlijk ook geen optie.

Helaas heb ik dus geen betere boodschap dan dat het daardoor niet te realiseren valt.

Bekijk origineel

6 reacties

Een vroegere trein is helaas niet te realiseren door het onderhoud dat 's nachts op de Hogesnelheidslijn gedaan wordt. Vrijwel elke nacht is er controle en onderhoud van de baan en dat is vaak tot een uur of 6 's ochtends.

Ik zag in jouw andere topic dat je graag een reismogelijkheid zou willen om vóór 6 uur aan te komen met de ICd, maar dat is dus helaas een onmogelijkheid met het onderhoudsschema. Een ander onderhoudsschema ligt helaas ook niet binnen de mogelijkheden: dan zou er ook overdag onderhoud gedaan moeten worden waardoor er overdag ineens geen treinen meer kunnen rijden, dus dat is natuurlijk ook geen optie.

Helaas heb ik dus geen betere boodschap dan dat het daardoor niet te realiseren valt.

Reputatie 6
Badge

Ik ben verder niet bekend met de onderhoudschema’s, maar omdat de eerste trein van Rotterdam om 5.44 naar Breda vertrekt, zou je verwachten dat een trein om 6.15 vanuit Breda wel zou moeten kunnen.

Vooral buiten corona kan ik me voorstellen dat een eerdere trein wel wenselijk zou zijn om zo rond 7.00 op Schiphol aan te komen.

Om 6:15 zou volgens mij theoretisch inderdaad kunnen voor wat betreft het onderhoudsschema, echter is dat nog altijd te laat voor de TS, als ik het (inmiddels weggehaalde?) andere topic goed herinner en die zou ook nog te laat op Schiphol aankomen (na 7 uur).

Echter is het onderhoudsschema niet het enige dat van belang is. Naast personele kosten moet er ook materieel voor zijn en zal er ook een kosten/batenanalyse gemaakt moeten worden. Ik verwacht dat die voor een trein om 6:15 negatief uit zou vallen, vooral omdat om 6:23 al een IC rijdt die in Rotterdam aansluiting geeft op de ICD die normaal om 6:55 vertrekt (nu vanwege corona opgeheven).

Voor de mensen die om 7 uur op Schiphol moeten zijn rijdt er vanaf Rotterdam om 6:25 een ICD die voor 7 uur aankomt.

Jammer , 

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag 

Mvg , 

Jammer , 

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag 

Het antwoord van @Julian is natuurlijk heel netjes en correct en zoals altijd professioneel, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het daar ophoudt.

Nu met corona is het misschien allemaal wat lastiger, maar dat houdt natuurlijk ook een keer op. Mijn vader heeft na jaren strijden een bushalte weten te regelen op een plek waar dit door alles en iedereen als ondenkbaar werd geacht. Ik denk dat je het misschien meer lokaal/regionaal moet zoeken en niet bij NS, omdat een extra trein voor NS in dit geval altijd verliesgevend zal zijn en natuurlijk vooral mensen uit Breda en omgeving helpt.

De halte is destijds ook door de gemeente betaald en niet door de busmaatschappij en de nachttreinen van/naar Brabant zijn ook gestopt omdat de provincie niet genoeg wil betalen/bijleggen. In bijvoorbeeld Apeldoorn leggen gemeente en vooral provincie een vermogen bij op het busvervoer en daarom rijden er vaak (ook voor corona) nagenoeg lege bussen van bijvoorbeeld Apeldoorn naar Zwolle, Harderwijk en Amersfoort.

Dank je voor de Tip @Anonymous 

zal eens een fam lid vragen die bij de gemeente breda werk en zicht heeft wat betreft WMO wet maatschappelijke ondersteuning . 
Wellicht is het mogelijk :) 

Hoop dit vraag niet alleen in mijn voordeel te stellen maar dat vele bredanaars en omgeving er iets aan hebben 

ik ben verhuisd na 18 jaar in het westen te hebben gewoond dus dit wist ik al wel dat er helaas geen trein was in de ochtend vanuit Breda 

(maar terug naar ouders en fam en vrienden maakt al veel goed )

wie weet weet wil de gemeente hier voor open staan 

en NS bereid is een extra trein te kunnen realiseren voor dit xtra tijdstip 

Mvg , 

Reageer