beantwoord

intercity direct niet meer via Dordrecht



Toon eerste bericht

65 reacties

Reputatie 6
Badge
Wel even lezen jongeman, dat is ook precies waar het over gaat. Er rijden dus geen treinen van Arriva tussen Dordrecht en Rotterdam.

En bedankt voor je uitleg, Bemined.
Er wordt hier steeds over 5 minuten gesproken, maar Den Haag - Eindhoven is in de nieuwe dienstregeling 11 minuten sneller. Voor wie flexibele werktijden heeft betekent dit dat je elke vrijdag ruim een uur eerder naar huis mag.

.


Nog even afgezien van het feit dat 10 minuten eerder op het station nog niet automatisch betekent dat je 10 minuten eerder op je eindbestemming bent (en dus 10 minuten eerder aan het werk), betwijfel ik of een doorsnee werkgever jouw redenering zou volgen (elke dag 10 minuten eerder binnen betekent op vrijdag een uur eerder naar huis...).

Ik blijf hoe dan ook van mening dat de verslechtering van vele verbindingen niet opweegt tegen een paar minuten tijdwinst op een traject van ca. 2 uur.
Werkgevers die nog redeneren in 9 tot 5 zouden nodig op cursus moeten, dit is namelijk gewoon wettelijk geregeld, werkgevers mogen dit niet zonder reden weigeren! Bij bedrijven waar je aan een rooster gekoppeld zit, bijvoorbeeld wanneer er sprake is van openingstijden richting de klanten, kan het uiteraard geweigerd worden als het hele personeel vrijdagmiddag vrij wil nemen, maar bij een kantoorfunctie waar geen sprake is van direct klantcontact wordt het vrij lastig om zoiets te weigeren.

En ik wil niet ontkennen dat het vervelend is voor Dordrecht, maar andersom kun je ook niet aan doorgaande reizigers uitleggen waarom zij elke dag langer onderweg zouden zijn dan nodig puur vanwege een handjevol reizigers die een bevoorrechte positie willen. Dordrecht is echt niet veel slechter af dan andere steden, in Leiden heb je bijvoorbeeld ook slechts twee maal per uur een stoppende intercity naar Utrecht rijden, en in Zoetermeer heb je helemaal geen intercity en slechts een stoptrein. Beide plaatsen van ongeveer dezelfde grootte als Dordrecht.
Reputatie 6
Badge
Dat Zoetermeer er slecht voor staat heb ik al zo vaak gezegd, maar in tegenstelling tot Dordrecht heeft Zoetermeer een tramverbinding naar Den Haag. Loeiend sloom, maar hij is er wel. Als je Dordrecht op de Metro aan zou sluiten zou dat ook een hoop schelen (waren ooit plannen voor maar is uiteraard niet door gegaan).
Dat Zoetermeer er slecht voor staat heb ik al zo vaak gezegd, maar in tegenstelling tot Dordrecht heeft Zoetermeer een tramverbinding naar Den Haag. Loeiend sloom, maar hij is er wel. Als je Dordrecht op de Metro aan zou sluiten zou dat ook een hoop schelen (waren ooit plannen voor maar is uiteraard niet door gegaan).


landrsthrn goede morgen
Hoe is u mening over de verbinding Dordrecht / Rotterdam met de waterbus
Dat lijk mij toch ook een oplossing en gaat ook heel snel dacht ik dus je ben bijna in het centrum van Rotterdam.
Ook de fiets kan mee heb het ook als toerist gedaan maar vond dit ook een uitkomst nu zeker de intercity niet in meer Dordrecht stop.
Met vr.gr Atla sprinter
Reputatie 6
Badge
De waterbus? Die doet er volgens mij bijna een uur over naar Rotterdam...
Ik blijf hoe dan ook van mening dat de verslechtering van vele verbindingen niet opweegt tegen een paar minuten tijdwinst op een traject van ca. 2 uur.

Sommige wijzigingen doen pijn, maar zijn wel nodig voor het algemeen goed of het grotere geheel. Ik snap heel goed dat het niet o.k. is wanneer er geschaafd wordt aan juist jouw treinverbinding of de regeling van/naar jouw begin- of eindpunt. Het spoor is drukbezet en in de driehoek kosten, baten en dienstverlening moeten we zeer kritisch kijken wat we wel en niet laten rijden en waar tijdwinst mogelijk is, is dat zeker het overwegen waard. We gaan op korte termijn de huidige schema's niet meer aanpassen, maar de toekomst is nooit ver weg. Feedback zal ik dan ook zeker noteren.
Ik blijf hoe dan ook van mening dat de verslechtering van vele verbindingen niet opweegt tegen een paar minuten tijdwinst op een traject van ca. 2 uur.

Sommige wijzigingen doen pijn, maar zijn wel nodig voor het algemeen goed of het grotere geheel. Ik snap heel goed dat het niet o.k. is wanneer er geschaafd wordt aan juist jouw treinverbinding of de regeling van/naar jouw begin- of eindpunt. Het spoor is drukbezet en in de driehoek kosten, baten en dienstverlening moeten we zeer kritisch kijken wat we wel en niet laten rijden en waar tijdwinst mogelijk is, is dat zeker het overwegen waard. We gaan op korte termijn de huidige schema's niet meer aanpassen, maar de toekomst is nooit ver weg. Feedback zal ik dan ook zeker noteren.


Maar waarom is voor reizigers voor wie Dordrecht wél een belangrijk station is, de bestaande verbinding Venlo-Den Haag dan niet gewoon gehandhaafd, en voor dié reizigers voor wie het echt halszaak is dat ze 10 minuten eerder in Den Haag zijn, had dan toch gewoon via de HSL een Intercity Direct (mét toeslag voor de tijdwinst) kunnen worden gerealiseerd?
Reputatie 7
Badge +3
Omdat het aantal reizigers in deze trein dat vanuit Brabant naar Dordrecht gaat maar een heel klein percentage is.
Reputatie 6
Badge
We mogen ons troosten met 8 treinen per uur naar Rotterdam, dat is het enige dat Dordrecht overeind houdt. Ja, 8 in plaats van 9, want de enige directe trein naar Centraal zonder stops verdwijnt dus lekker ook 😠
Reputatie 7
Badge +3
Ook de fiets kan mee heb het ook als toerist gedaan maar vond dit ook een uitkomst nu zeker de intercity niet in meer Dordrecht stop.
Met vr.gr Atla sprinter

Uh, er rijden nog steeds 4 intercity's per uur van Dordrecht naar Rotterdam.
[quote=Loes]De oplettende reiziger kan in deze IC zien dat de huisregel stickers nog op Intercity Direct staan en dat fietsen niet zijn toegestaan. Voor de IC tussen Eindhoven en Den Haag klopt dat dus nog niet.[/quote

Ha Loes goede middag.
kan er nu eens eindelijk stikker op de deuren van de intercity Eind. R.dam waar de ingang is voor rolstoelen rollators en verder mensen die slecht ter been zijn.
Gisteren met mijn vriendin en kleizoon van 6jaar naar Madurodam geweest heb de hele reis op middenbalkon gezeten schandalig.
Ik hoef gelukkig met mijn rollator geen hulp.
Een collega van jou zei mij de 9e deur was breder maar niet de binnendeur.
Okay we zijn er gekomen maar zorg A U B dat het duidelijk op de deuren staat maar blijf met plezier treinen hoor vooral de HSL
Gr. Ton mslb ATLA
Hallo mslb ATLA, jammer om te lezen dat je de hele reis op een balkon hebt moeten zitten. In de meeste gevallen is het zo dat de rolstoel plaatsen op een balkon zijn en niet in een coupé. Als ik het goed begrijp mis je de stickers aan de buitenkant op de deuren van de trein?
Hallo mslb ATLA, jammer om te lezen dat je de hele reis op een balkon hebt moeten zitten. In de meeste gevallen is het zo dat de rolstoel plaatsen op een balkon zijn en niet in een coupé. Als ik het goed begrijp mis je de stickers aan de buitenkant op de deuren van de trein?

Ha Miriam goede middag
bedankt voor je reactie maar ergens in de IC direct is een brede binnendeur met recht of links om de hoek een gedeelte met 3 stoelen en ruimte voor de rolstoel, heb er al een paar keer gezeten heel fijn.
Dan zit er wel een stikker op de ruit maar niet op de buitendeuren wat ik graag zou zien waar die speciale plaats is.
Zoals op de andere treinen zit aan de buitenkant een fiets of Rolstoel.
Met vr.gr. Ton mslb ATLA
De rolstoelplek in de Intercity Direct en de Intercity Den Haag - Eindhoven is in het rijtuig aan een van de uiteindes van de trein, dit staat ook op de deuren met stickers aangegeven.
Dit is gewoon in de coupé en direct tegenover het rolstoeltoegankelijke toilet.
De plek waar je waarschijnlijk hebt gezeten is in het oude bagage/fietsgedeelte van de Intercity Den Haag - Eindhoven. Dat is officieel geen rolstoelplaats, ondanks dat er meer dan genoeg ruimte is. Daarom heeft die ruimte ook geen stickers. Ook is daar geen rolstoeltoegankelijk toilet.

Reageer